شناسه خبر : 44576 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم: شیوه پرداخت سود صندوق "دارا الگوریتم" تغییر می‌کند

حامد حامدی نیا مدیرعامل سبدگردان الگوریتم از حذف تقسیم سود دوره‌ای صندوق دارا الگوریتم و دریافت سود در قالب افزایش قیمت واحدهای سرمایه گذاری خبر داد.

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم: شیوه پرداخت سود صندوق "دارا الگوریتم" تغییر می‌کند

به گزارش روابط‌عمومی شرکت سبدگردان الگوریتم حامد حامدی نیا مدیرعامل شرکت سبدگردان الگوریتم در رابطه با تغییرات جدید در نحوه پرداخت سود صندوق درآمد ثابت "دارا الگوریتم" گفت: با تصمیم مجمع صندوق و موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار از تاریخ 31/4/1402 صندوق درآمد ثابت "دارا الگوریتم" دیگر تقسیم سود ماهانه نخواهد داشت و در ماه‌های آتی سود صندوق در قالب افزایش قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری اعمال خواهد شد. 

مدیرعامل سبدگردان الگوریتم عدم نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد برای تحقق سود موثر را از دیگر مزیت‌های این شیوه برشمرد و توضیح داد: در شیوه پرداخت سود ماهانه سرمایه‌گذاران برای تحقق نرخ سود موثر میبایست سود دریافتی خود را مجددا به خرید واحدهای صندوق اختصاص دهند که در شیوه جدید دیگر نیازی به این امر نبوده و تا زمانی که سرمایه‌گذار واحدهای خود را ابطال نکرده باشد سود دریافتی به صورت موثر محاسبه خواهد شد.  

وی افزود: پیشنهاد سبد‌گردان الگوریتم برای سرمایه‌گذارانی که همچنان تمایل به سرمایه‌گذاری در صندوق‌ درآمد ثابت با تقسیم سود دوره ای دارند صندوق "راسا الگوریتم" می‌باشد که پذیره‌نویسی آن اسفند ماه سال گذشته انجام شد. این صندوق از نوع صدور و ابطالی با پرداخت سود ماهانه است که در پایان هر ماه اختلاف بین ارزش خالص روز واحدهای سرمایه گذاری و قیمت مبنای آن به حساب دارندگان واحدهای سرمایه گذاری واریز می گردد.  نرخ بازدهی این صندوق در سه ماه گذشته از آغاز فعالیت 26.5 درصد موثر سالانه بوده است. 

وی در رابطه با وضعیت سود‌دهی صندوق دارا الگوریتم نیز افزود: صندوق درآمد ثابت "دارا الگوریتم" در میان صندوق های درآمد ثابت از بازدهی بسیار مناسبی برخوردار بوده و در خردادماه  بازدهی معادل 26.4 سود موثر سالیانه را برای سرمایه گذاران خود محقق نموده است و تلاش ما نیز بر این است تا بازدهی مناسب و رقابتی را به سرمایه گذاران ارائه دهیم.