شناسه خبر : 44510 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهترین روش باز کردن پیچ هرز چیست؟ معرفی 5 روش کاربردی

تصور کنید در حین تعویض شیر آب با یک پیچ هرز روبه‌رو شده‌اید! با هر ابزاری تلاش می‌کنید، همچنان پیچ باز نمی‌شود. به نظرتان از چه روش یا ابزاری برای باز کردن پیچ هرز باید کمک گرفت؟ پیچ‌های هرز کابوس تعمیرکاران هستند و وقت فراوانی باید برای باز کردن آن‌ها صرف کرد.

بهترین روش باز کردن پیچ هرز چیست؟ معرفی 5 روش کاربردی

 معمولا پیچ‌‍‌هایی که در مقابل آب‌و‌هوای سرد و گرم قرار دارند یا در شرایط رطوبت بالا استفاده شده‌‍‍‌اند، بیشتر از سایر پیچ‌ها دچار زنگ‌زدگی و هرز شدن قرار خواهند گرفت.

در این مقاله قصد داریم 5 روش کاربردی و مطمئن برای باز کردن پیچ های هرز را معرفی کنیم. با مطالعه این مقاله هیچ‌وقت گرفتار زمان طولانی برای باز کردن پیچ هرز نخواهید شد.

1- نحوه باز کردن پیچ هرز با پیچ گوشتی دوسو

هرز شدن پیچ بعد از مدتی اتفاق شایع و تقریبا ناگواری است. از این جهت ناگوار که زمان بالایی برای باز کردن پیچ هرز باید در نظر گرفت، اما با شناخت روش‌های موثر، در مدت زمان اندکی می‌توانید پیچ هرز را باز کنید. استفاده از پیچ گوشتی دوسو یکی از روش‌های خوب برای باز کردن پیچ هرز است. فرقی نمی‌کند پیچ هرزشده دو سو باشد یا چهار سو، با فشار مناسب پیچ گوشتی دوسو می‌توانید پیچ را باز کرده و مجدد پیچ جدید را جایگزین کنید.

برای باز کردن پیچ های سفت و هرز باید دقت داشته باشید که فشار بیش از اندازه به پیچ وارد نکنید تا پیچ راحت‌تر باز شود. گاهی اوقات سختی باز کردن پیچ به علت دسترسی نامناسب به آن است. در چنین شرایطی باید از ست آچار تخت برای باز کردن پیچ استفاده کنید.

ایجاد شیار روی پیچ؛ روشی مطمئن برای باز کردن پیچ هرز

2- ایجاد شیار روی پیچ؛ روشی مطمئن برای باز کردن پیچ هرز

برای باز شدن پیچ هرز از دستگاه برش نیز می‌توان استفاده کرد. البته این روش برای زمانی که پیچ هرز به‌صورت کامل دچار آسیب شده است، کاربرد دارد. برای انجام این روش از سنگ فرز با صفحه نازک و کوچک باید کمک بگیرید. شیارهای خیلی ریز روی پیچ ایجاد کرده تا به وسیله پیچ‌گوشتی بتوانید آن را باز کنید. دقت داشته باشید که فشار بالا روی پیچ وارد نشود تا قطعه تعمیری شما آسیب نبیند.

زمانی که برش به اندازه شیار پیچ‌گوشتی انجام شد، پیچ هرز را می‌توانید باز کنید. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که «چگونه مهره هرزشده را باز کنیم» باید بگوییم برای باز کردن مهره حتما باید از آچار فرانسه کمک بگیرید. آچار فرانسه در سایزهای مختلف وجود دارد و برای سفت یا باز کردن مهره‌های کوچک و بزرگ می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

3- استفاده از انبردست برای باز کردن پیچ‌های هرز

روش باز کردن و هرز شدن جای پیچ در فلز و چوب با یکدیگر متفاوت است. معمولا پیچ‌هایی که در قطعات چوبی هرز شده‌اند، راحت‌تر از پیچ‌های استفاده‌شده در قطعات فلزی باز می‌شوند. استفاده از انبردست برای باز کردن پیچ های هرز در کلیه قطعات بسیار کاربردی خواهد بود.

برای باز کردن پیچ با انبردست از بهترین و حرفه‌ای‌ترین ابزارهای خانگی و صنعتی رونیکس کمک بگیرید. با کمک انبردست رونیکس پیچ را از بالا نگه دارید و در جهت باز شدن پیچ، انبردست را بچرخانید. با فشار بالا این کار را ادامه دهید تا پیچ آرام آرام باز شود. انبردست‌های رونیکس با قطعات مستحکم فولاد تولید شده‌اند و جنس آن‌ها ضدزنگ و ضدخوردگی است و بهترین ابزار برای باز کردن پیچ‌های هرز هستند.

4- باز کردن پیچ با مته؛ مستلزم دقت بالا در حین باز کردن پیج

هنگامی که پیچ کاملا آسیب دیده است، با استفاده از مته و دریل می‌توانید پیچ هرز را باز کنید. در این روش از مته مخصوص باید کمک بگیرید. مته مخصوص باز کردن پیچ‌های هرز قطرهای مختلفی دارد و پیچ‌های کوچک و بزرگ آسیب‌دیده را با آن‌ها می‌توان باز کرد. این مته‌ها شامل 2 سر هستند.

یکی از سرها برای تراشیدن داخل پیچ و دیگری که به شکل مخروط است، برای باز کردن پیچ‌های هرز به کار گرفته می‌شود. از مته مخصوص برای باز کردن پیچ‌های گیرکرده داخل قطعات فلزی و چوبی می‌توان استفاده کرد. در برخی مواقع در حین باز کردن پیچ به‌دلیل فرسودگی و فشار بالا پیج دچار شکستگی می‌شود. در چنین مواقعی باید به فکر تعمیر جای پیچ هرز شده نیز باشید.

روشی متفاوت برای باز کردن پیچ هرز؛ استفاده از روغن ترمز!

5- روشی متفاوت برای باز کردن پیچ هرز؛ استفاده از روغن ترمز!

شاید کمتر کسی از روغن ترمز برای باز کردن پیچ‌های هرز استفاده کند. روغن ترمز توانایی نفوذ و چرب کردن پیچ را دارد. این روغن رطوبت را به‌خوبی جذب کرده و برای زنگ‌زدگی انتخابی عالی به شمار می‌رود. در این روش مقدار بسیار کمی از روغن ترمز را روی پیچ بریزید و به‌خوبی کلیه قسمت‌های پیچ را آغشته به روغن ترمز کنید. اجازه دهید چند ساعت یا حتی یک روز روغن روی پیچ بماند. بعد از گذشت زمان با استفاده از انبردست پیچ را به سمت بالا بکشید. در این مرحله پیچ به‌راحتی جدا می‌شود. فقط توجه داشته باشید بعد از باز کردن پیچ هرز، اطراف پیچ را تمیز کنید تا به سایر قطعات آسیب نرسد.

بازکردن پیچ های هرز با استفاده از ابزارآلات حرفه‌ای رونیکس

در این مقاله 5 روش مطمئن برای باز کردن پیچ‌ های هرز را معرفی کردیم که بسیار کاربردی و راحت هستند. برای باز کردن پیچ‌های هرز به نوع قطعه دقت کنید که آسیبی به آن وارد نشود. همچنین توصیه می‌کنیم برای این کار از ابزارآلات حرفه‌ای رونیکس کمک بگیرید. با استفاده از دریل یا انبردست رونیکس بسیار راحت‌تر پیچ‌های هرز باز خواهند شد. شرکت رونیکس سال‌ها است در زمینه عرضه و تولید ابزارآلات حرفه‌ای صنعتی و خانگی فعالیت می‌کند. با خرید ابزارآلات رونیکس از عاملین مجاز در سراسر کشور دیگر نیازی به خرید ابزارهای جدید نخواهید داشت.