شناسه خبر : 44281 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

افزایش درآمد با ساخت سردخانه

ساخت سردخانه و سردخانه داری یکی از سودمند ترین کسب و کارهای امروزی می باشد.

افزایش درآمد با ساخت سردخانه

 این صنعت همیشه در حال رشد می باشد و هر روزه نیاز به ساخت سردخانه های جدید برای نگهداری حجم بیشتری از مواد غذایی می باشد. به همین دلیل این کسب و کار به یکی از مطمئن ترین سرمایه گذاری ها تبدیل شده است.

در این حوزه کاری سردخانه داران به روش های مختلفی درآمد و سود خود را افزایش می دهد یکی از رایج ترین کارها نگهداری از محصولات غذایی تولید کنندگان مختلف و گرفتن اجاره می باشد. شیوه دیگری که سود بیشتری دارد خرید محصولات از تولید کنندگان و نگهداری آنها در سردخانه و فروش محصول در بازه های زمانی که قیمت آن بیشتر می باشد.

برای افزایش درآمد با ساخت سردخانه همانند سایر مشاغل لازم است که اطلاعات و مهارت های لازم را در این زمینه کسب نمایید تا بتوانید یک کسب و کار موفق و سودمندی داشته باشید. در ادامه قصد داریم شما را در این مسیر راهنمایی نماییم و برخی از نکات مهم در این زمینه را به شما اعلام نماییم.

ساخت سردخانه با ضریب اطمینان بالا

برای افزایش درآمد با ساخت سردخانه باید هزینه های خود را کاهش دهید یکی از راهکارهای کاهش هزینه و خسارات احتمالی ساخت سردخانه با ضریب اطمینان بالا می باشد. در سردخانه ها مواد غذایی نگهداری می شوند که به تغییرات دمایی حساس می باشند. در این محیط با ایجاد شرایط محیطی لازم مدت زمان نگهداری محصولات افزایش می یابد و در صورتی که سردخانه دچار مشکل شود احتمال خراب شدن محصولات یا افت کیفیت آنها و  وجود دارد.

برای ساخت سردخانه با ضریب اطمینان بالا لازم است که از تجهیزات و قطعات با کیفیت در ساخت آن استفاده شود. در ساخت سردخانه از قطعات و تجهیزات مهمی چون کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، اویل سپراتور، شیر انبساط، رسیور، ساندویچ پانل، درب سردخانه و چندین قطعه دیگر استفاده می شود که همگی باید از برندهای با کیفیت و مرغوب باشند تا ضریب اطمینان سردخانه افزایش یابد.

عامل دیگری که باعث افزایش ضریب اطمینان سردخانه می شود استفاده از تجهیزات و قطعات محافظتی و مدیریتی لازم و کافی در سیستم تبرید می باشد که پیمانکار شما باید این موارد را با دقت بالایی پیاده سازی نماید و شما برای کاهش هزینه اولیه ساخت سردخانه خرید این تجهیزات را نادیده نگیرید.

کاهش مصرف انرژی سردخانه

برای کاهش مصرف انرژی سردخانه باید از تجهیزات با راندمان بالا استفاده نمایید تا مصرف انرژی سردخانه کاهش و هزینه برق مصرفی شما کمتر شود.

در ساخت سردخانه های باید سازه را با عایق های بسیار قوی اجرا نمایند تا از ورود گرما به دورن سردخانه جلوگیری شود. استفاده از ساندویچ پانل مرغوب و با ضخامت بالا سبب کاهش مصرف انرژی و استهلاک تجهیزات سیکل تبرید می شود. همچنین عایق نمودن دقیق سازه و عدم وجود درز برای تبادل هوا با درون سردخانه از هدر رفت انرژی جلوگیری می شود.

عامل دیگری که در کاهش مصرف انرژی سردخانه تاثیر گذار می باشد کاهش تعداد دفعات باز شدن درب سردخانه می باشد هرچه برنامه ریزی دقیق تری برای باز کردن درب سردخانه داشته باشید که تعداد دفعات باز شدن درب را کاهش دهد مصرف انرژی سردخانه شما کاهش می یابد.

ساخت سردخانه دو مداره

برای آشنایی با سردخانه دو مداره ابتدا باید دو نوع سردخانه زیر صفر و بالای صفر را به شما معرفی کنیم و سپس به توضیح سردخانه دو مداره و تاثیر آن در افزایش درآمد با ساخت سردخانه بپردازیم.

سردخانه بالای صفر

در سردخانه بالای صفر محصولاتی چون میوه، سبزی، لبنیات و سایر محصولاتی که می توان آنها را به صورت تازه و در دمای پایین و بالا صفر نگهداری نمود انبار می شوند. دمای این سردخانه بین 0 تا 12 درجه سانتی گراد می باشد که بر اساس نوع محصول تعیین می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع سردخانه به صفحه سردخانه بالای صفر مراجعه نمایید.

ساخت سردخانه بالای صفر

سردخانه زیر صفر

دمای سردخانه زیر صفر با توجه به نوع سردخانه به 18- یا 40- درجه سانتی گراد می رسد که سردخانه های زیر صفر نگهداری محصولات غذایی دمای محیط معمولا 18- درجه سانتی گراد می باشد. در این سردخانه ها محصولاتی مانند گوشت، مرغ، ماهی، پنیر پیتزا، غذاهای نیمه آماده و غیر را به صورت منجمد نگهداری می نمایند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه سردخانه زیر صفر مراجعه نمایید.

ساخت سردخانه زیر صفر

راندمان و هزینه ساخت سردخانه

سردخانه های مختلف راندمان متفاوتی دارند و بر اساس نوع طراحی که دارند مصرف انرژی آنها متفاوت می باشد. به طور کلی سردخانه ها به دو صورت فریونی و آمونیاکی طراحی و اجرا می شوند که معمولا سردخانه های بزرگ به صورت آمونیاکی اجرا می شوند و ساخت آنها در ابعاد کوچک توجیه اقتصادی ندارد و باعث افزایش هزینه ها و کاهش درآمد سردخانه می شود.

سردخانه های فریونی را می توان در ابعاد بزرگ و کوچک طراحی و اجرا نمود و هزینه ساخت آن با توجه به ابعاد آن افزایش می یابد.

نکته مهمی که در این میان قابل توجه می باشد هزینه تعمیر و نگهداری این دو سردخانه می باشد و به طور کلی سردخانه های آمونیاکی عملکرد بهتری نسبت به مدل فریونی دارند به همین دلیل در صورتی که قصد ساخت سردخانه صنعتی بزرگ دارید به شما پیشنهاد می کنیم که برای افزایش درآمد، سردخانه خود را به صورت آمونیاکی اجرا نمایید.

برای کاهش هزینه های اولیه ساخت سردخانه شما باید با یک پیمانکار که خود ارائه دهنده انواع تجهیزات سردخانه می باشد قرارداد ببنیدید تا تجهیزات و قطعات را با بهترین قیمت به شما ارائه نمایند. صنایع برودتی نوری یکی از بزرگترین مجریان ساخت سردخانه در کشور می باشد که می تواند 0 تا 100 کار شما را با تضمین بهترین قیمت و کیفیت اجرا نماید. برای آشنایی با این مجموعه صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید.