شناسه خبر : 44153 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خرید شمش روی ذوب فلزات محسنی

خرید شمش روی از یک عرضه کننده معتبر، این روزها به دغدغه بزرگی برای صنایع و تولیدکننده های مختلف تبدیل شده است.

خرید شمش روی ذوب فلزات محسنی

خرید شمش روی از یک عرضه کننده معتبر، این روزها به دغدغه بزرگی برای صنایع و تولیدکننده های مختلف تبدیل شده است. به همین منظور قصد داریم در این مقاله، مجموعه ذوب فلزات محسنی را به شما معرفی کنیم که به عنوان یکی از معتبرترین نام های این حوزه می باشد.

این مجموعه با بیش از 60 سال سابقه در زمینه ذوب انواع فلزات، امکان خرید شمش روی با بهترین قیمت را برایتان فراهم خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این مورد به شما ارائه دهیم.

شمش روی و ویژگی های آن

فلز روی به عنوان یک عنصر ارزشمند در طبیعت شناخته میشود که از گذشته تا به امروز کاربرد گسترده ای را در صنعت داشته است. این فلز از معادن زیرزمینی و سنگ اسفالریت استخراج شده و از نظر فراوانی در طبیعت، عنصر بیست و چهارم است. البته این سنگ معدن ناخالصی های بسیاری را دارد و به همین دلیل قبل از هر نوع فرآیندی باید میزان خلوص روی را اندازه گیری کرد. سپس با استفاده از فرآیندهای شیمیایی متعددی، فلز روی به یک محلول تبدیل شده و الکترولیز میشود.

برای استعلام قیمت شمش آلومینیوم کلیک کنید!

در قدم بعدی نیز فلزهای حاصل از الکترولیز به داخل یک کوره ذوب انتقال داده شده و بعد از ذوب شدن در داخل قالب های شمش روی ریخته میشود. بعد از خنک شدن فلز مذاب، شمش روی آماده عرضه به بازار خواهد شد. این روش به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای ساخت شمش های روی می باشد و به لطف همین روش است که خرید شمش روی ارزان برای صنایع و افراد مختلف امکان پذیر شده است.

ویژگی های فلز روی یا Zn باعث شده است که این فلز در مقایسه با سایر فلزات متمایز بوده و کاربردهای گسترده ای را داشته باشد. از مهمترین ویژگی های روی میتوان خاصیت الکتروشیمیایی بالا، نقطه ذوب پایین، با ثبات بودن در برابر خوردگی، سخی و مقاوم بودن و... را نام برد. فلز روی هم به تنهایی و هم در ترکیب با سایر فلزات و به صورت آلیاژهای مختلف قابل استفاده میباشد.

برای مشاهده فرآورده های نسوز کلیک کنید!

درصد خلوص شمش روی چیست؟

درصد خلوص شمش روی چیست؟

در بخش قبلی مقاله، در مورد مراحل و فرآیندهای تولید شمش روی صحبت کردیم و در مورد تعیین خلوص روی توضیح کوتاهی را دادیم. با توجه به میزان عنصر روی موجود در ترکیبات یک شمش روی، میزان خلوص آن تعیین میشود. لازم به ذکر است که هنگام خرید شمش روی با درصد خلوص بالا، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. به طور معمول شمش های روی با درصدهای خالص بودن متفاوتی به بازار عرضه شده اند که از مهم ترین آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • شمش روی با خلوص 99.99 درصد

  • شمش روی با خلوص 99.98 درصد

  • شمش روی با خلوص 99.97 درصد

  • شمش روی با خلوص 99.96 درصد

  • شمش روی با خلوص 99.95 درصد

بررسی کاربردهای شمش روی

روی فلز ارزشمندی است که حتی در بدن ما انسان ها نیز وجود دارد و به شکل روزانه از طریق مکمل ها و مواد غذایی مغذی جذب بدن میشود؛ به همین دلیل بسیاری از صنایع به دنبال خرید شمش روی هستند که با توجه به کاربردهای بسیار گسترده ای که این فلز در حوزه های مختلفی از جمله صنایع، محصولات آرایشی و بهداشتی و پزشکی دارد، میتوان به طیف متنوع مشتریان این محصول پی برد.

البته بزرگترین مشتری شمش روی در جهان، شرکت های فعال در فرآیند گالوانیزه کردن هستند. طبق آمار موجود، نصف شمش روی تولید شده در جهان، در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرد؛ بزرگترین مشتریان خرید شمش روی در ایران نیز، مربوط به همین صنعت است. از سایر کاربردهای عمده ای که برای فلز روی در نظر گرفته شده است، میتوانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • صنایع ساختمان سازی و عمران

  • مصرف خوراکی و مکمل های دارویی

  • لوازم الکترونیکی و الکتریکی

  • حمل و نقل

  • تولید لوازم آرایشی و بهداشتی

ذوب فلزات محسنی و خرید شمش روی با بهترین قیمت

حالا که با موارد کاربرد فلز روی در صنایع و حوزه های مختلف آشنا شدید و اطلاعاتی را در مورد شمش روی کسب کردید، شاید به دنبال بهترین قیمت برای خرید شمش روی باشید؛ به همین منظور در ادامه این مطلب قصد داریم مجموعه ذوب فلزات محسنی را به شما معرفی کنیم. این مجموعه دانش و تجربه بالایی را در زمینه ذوب فلزات و انواع شمش های فلزی دارد که نتیجه بیش از 60 سال فعالیت در این حوزه است.

مجموعه ذوب فلزات محسنی به عنوان یکی از بهترین عرضه کنندگان شمش روی در کشور است. این مجموعه با اعتبار بالای خود، به انتخاب اول بسیاری از شرکت ها و صنایع بزرگ کشور برای خرید شمش روی تبدیل شده است. در صورتی که شما هم به دنبال استعلام قیمت و خرید شمش روی از مجموعه ذوب فلزات محسنی هستید، میتوانید از راه های ارتباطی زیر با این مجموعه تماس بگیرید.

شماره تماس با دفتر مرکزی: ۰۲۱۹۱۳۰۵۸۰۰

ارتباط در واتساپ: ۰۹۱۲۷۰۷۰۴۹۵

شمش روی

جمع بندی

شمش روی یکی از پرکاربردترین شکل های فلز روی در صنایع و حوزه های مختلف می باشد که تولید آن نیازمند فرآیندها و مراحل پیچیده و متعددی است. در این مقاله ضمن ارائه توضیحاتی در مورد این محصول کاربردی و مهم، مجموعه ذوب فلزات محسنی را نیز به شما معرفی کردیم. این مجموعه امکان خرید شمش روی با بهترین قیمت را به شما ارائه می دهد. سابقه طولانی این مجموعه و اعتبار بالایی که در طی 60 سال فعالیت خود بدست آورده است، ذوب فلزات محسنی را به بهترین ارائه دهنده شمش روی در ایران تبدیل کرده است.

سوالات متداول

1.     اهمیت فلز روی در صنایع چیست؟

فلز روی یکی از عناصر بسیار مهم طبیعت است. ردپای این فلز را حتی میتوان در بدن انسان و مواد مغذی مورد نیاز او پیدا کرد. همچنین در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، حمل و نقل و ساخت لوازم الکترونیکی، از این فلز استفاده میشود.

2.     اصلی ترین مشتری خرید شمش روی کدام صنعت است؟

همانطور که ذکر کردیم، بیش از نیمی از فلز روی مورد استفاده در صنایع توسط شرکت های فرآیند گالوانیزه مورد استفاده قرار میگیرد و این شرکت ها به عنوان بزرگترین خریداران شمش روی هستند.

3.     چرا برای خرید شمش روی، مجموعه ذوب فلزات محسنی را انتخاب کنیم؟

اصلی ترین دلیل خرید از ذوب فلزات محسنی، اعتبار بالا و تجربه 60 ساله این مجموعه است. البته این مجموعه امکان خدمات دهی به سراسر کشور را هم دارد که مزیت مهمی محسوب میشود.