شناسه خبر : 43971 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فروشگاه‌های بزرگ، از چه چراغ توکاری برای نورپردازی استفاده می‌کنند؟

نورپردازی فروشگاه مسلما یکی از تاثیرگذارترین کارها در فضاهای تجاری برای جذب مشتری است. یک چراغ فروشگاهی باکیفیت دارای مشخصاتی است که داشتن آن‌ها هم باعث خوب دیده شدن محصولات و هم زیبایی فروشگاه، شوروم، گالری، مزون و غیره می‌شود.

در این میان فروشگاه‌های بزرگ معمولا به سراغ چراغ‌های توکاری می‌روند که بیشترین امکانات را برای نورپردازی فراهم کند. اما منظور از این امکانات چیست؟ در این مقاله به ویژگی‌های بهترین چراغ توکار برای نورپردازی فروشگاه‌های بزرگ و معتبر پرداخته‌ایم.

نورپردازی فروشگاه بزرگ

برای نورپردازی تجاری که بخش‌های مختلفی دارد، به صورت کلی بهتر است از نورپردازی متنوع اما کاملی برای روشن کردن فضا و اجناس استفاده شود. در این میان، چراغ‌ توکار معمولا یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای نورپردازی است. چراغ‌های فروشگاهی توکار در داخل بازار محصولات روشنایی تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توان از انواع آن‌ها استفاده نمود تا روشنایی بین 800 تا 1500 لوکس بسته به نوع فروشگاه در آن ایجاد کرد.

بخش‌های مختلف فروشگاه عبارتند از ویترین، قفسه‌ها، فضای عبور مشتریان، کانتر فروش و... هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند با چراغ خاصی روشن شوند اما به طور معمول چراغ فروشگاهی توکار برای نورپردازی فضای عبور و یا قفسه محصولات روی دیوار مناسب است. حال باید دید کدام چراغ توکار در بین ادوات روشنایی شوروم و فروشگاه بزرگ، بیشتر روی بورس است؟

نورپردازی تجاری

یک چراغ فروشگاهی باکیفیت چه مشخصاتی دارد؟

نور فروشگاهی مناسب، نتیجه استفاده از چراغی است که این ویژگی‌ها را داشته‌باشد:

  • شدت و پخش نور مناسب مطابق با مشخصات فنی

  • شاخص نمود رنگ بالا برای وضوح رنگی اجناس

  • نور بدون چشمک یا فلیکر

  • نصب و قرارگیری متناسب با دکوراسیون فضا

چراغ فروشگاهی چندخانه AR111

اگر هنگام گذر از فروشگاه‌های بزرگ و معتبر به نورپردازی این فضاها دقت کرده باشید، حتما بارها با چراغ‌ چندخانه مواجه شده‌اید. ظاهر مدرن چراغ فروشگاهی چندخانه به اضافه شدت تابش مناسب باعث شده تا از این دانلایت در نورپردازی اصولی فروشگاهی استفاده شود. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین چراغ‌های فروشگاهی از این مدل، چراغ AR111 است.

قطر برش این چراغ به تنهایی 111 میلی‌متر است و به همین دلیل به آن AR111 می‌گویند. چراغ فروشگاهی AR111 در انواع 25 وات، 35 وات و یا توان‌های دیگر تولید می‌شود و هم برای نورپردازی عمومی فضا و هم نورپردازی ویژه روی محصولات می‌توان از آن استفاده کرد.

مهم‌ترین نکته در خصوص چراغ چندخانه AR111 قابلیت تطبیق‌پذیری آن با همه نوع فضاست. این چراغ‌های ال ای دی در انواع تک خانه، دوخانه و سه خانه نصب می‌شوند و مهم‌تر از آن، این نکته است که هر چراغ را می‌توان در داخل قاب خود به جهت‌های مختلف چرخاند و بدین‌ ترتیب می‌توان نوری مورب بر روی محصولات تاباند.

 چراغ از چراغ فروشگاهی AR11 برای نورپردازی استفاده کنیم؟

دلایل محبوبیت چراغ توکار AR111 عبارتند از:

  • شدت نور بالا با استفاده از رفلکتور باکیفیت

  • شاخص نمود رنگ بالاتر از 95 برای نمایش طبیعی رنگ‌ها

  • نور بدون چشمک یا فلیکر برای جلوگیری از خستگی چشم و سردرد افراد حاضر در فروشگاه و کیفیت بالای عکسبرداری و فیلمبرداری

  • قابلیت قرارگیری در قاب‌های تک ‌خانه مربعی، تک خانه گرد، دو خانه و سه خانه

  • قابلیت چرخش هر چراغ درون قاب به جهت‌های مختلف برای بالا بردن اثربخشی نور در فضای تجاری

  • بدنه تماما آلومینیومی برای تبادل حرارت مناسب و افزایش طول عمر چراغ

هرکدام از دلایل بالا باعث شده تا برندهای مختلف فروشگاهی، برای استفاده از یک چراغ توکار باکیفیت به سراغ چراغ ال ای دی AR111 بروند.

چراغ فروشگاهی AR111 را از کجا بخریم؟

معمولا بازار روشنایی پر از محصولات روشنایی چندخانه برای روشنایی فضای تجاری است. اما در این میان نمی‌توان به کیفیت تمامی این محصولات اطمینان کرد و از طرفی دیگر جست و جو برای چراغی که همه ویژگی‌های بالا را یکجا داشته‌باشد اندکی دشوار و زمان‌بر است. بنابراین می‌توانید بدون معطلی با مراجعه به وبسایت و یا فروشگاه‌های اکووات، با مشاهده مشخصات چراغ‌های AR111 اکووات که در کارخانه‌های اکووات تولید می‌شود، بهترین انتخاب را برای فروشگاه خود داشته‌باشید.

لازم به ذکر است که تمامی چراغ‌های اکووات از جمله نور فروشگاهی AR111 همراه با 3 تا 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌شود تا با استفاده از این چراغ هم هزینه‌های مربوط به انرژی مصرفی کاهش یافته و هم هزینه تعمیرات از بین برود.

برای مشاوره نورپردازی فروشگاهی و یا خرید محصولات نورپردازی فروشگاهی با شماره 58642-021 تماس گرفته و یا از طریق مشاوره آنلاین اکووات با ما همراه باشید.