شناسه خبر : 43924 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ماه رمضان در دهکدۀ گنجنامه

نوروز امسال مصادف است با ماه مبارک رمضان. آنطور که از تقویم‌ها پیداست 5 شنبه سوم فروردین ماه1402، مقارن با نخستین روز رمضان‌المبارک 1444 هجری قمری است.

ماه رمضان در دهکدۀ گنجنامه

 بدیهی است که مردم ایران در ایام ماه مبارک رمضان، بیشتر علاقمند به این باشند که در فضاهای آرام خانه و خانوادۀ خود به سر ببرند تا اینکه سفر را تجربه کنند، اما برخی خانواده‌ها هم هستند که سفر برای‌شان تفرج روحی است و نوروز را به این دلیل که تعطیلات رسمی قابل توجهی دارد، حتماً باید به سفر اختصاص دهند تا شرایط مثبتی برای ادامۀ کار و فعالیت‌های روزمره داشته باشند.

با توجه به اینکه ایام نوروز امسال با ماه رمضان تقارن پیدا کرده، این طیف از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در یک محیط آرام سفر خود را انجام دهند، که هم به بازیابی روحیۀ آن‌ها کمک شود هم بتوانند روزه‌داری کنند.

برای این گروه از خانواده‌ها، حضور در دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. اقامت در ویلاهای کوهستانی گنجنامه این امکان را فراهم می‌آورد که خانواده به راحتی فضای آرام خانه را تجربه کند به علاوۀ اینکه چشم‌انداز و خدمات بسیار ویژۀ درون ویلاها، حتی گاه از محل زندگی افراد هم شرایط مساعدتری را برای گردشگر ایجاد می‌کند.

گردشگر می‌تواند طول روز را که روزه‌دار است، هم در ویلاها استراحت کند و هم هر روز به یکی از تفریحات مستقر در دهکده بپردازد. تله کابین گنجنامه یکی از امکاناتی است که در دهکده وجود داشته و در ایام ماه مبارک رمضان هم فعال است. گردشگر یک روز کامل می‌تواند از این امکان برای تفریح استفاده کند، به علاوه اینکه از ویلاهای کوهستانی تا ایستگاه اول تله کابین کمتر از دو دقیقه پیاده روی است. بنابراین هر زمان تصمیم بگیرد که با تله کابین چشم‌انداز همدان و الوند، یا دشت زیبای میشان را ببینید می‌تواند راهی ایستگاه تله کابین شود.

ویلاهای کوهستانی گنجنامه

دومین جایی که پیشنهاد می‌کنیم حتماً گردشگر سری به آنجا بزند غار آکواریوم در محوطۀ گنجنامه است. فاصلۀ غار آکواریوم تا ویلاها حدود یک دقیقه پیاده روی است.  در واقع ویلاهای کوهستانی به نوعی بالای غار آکواریوم ساخته شده است. یکی دو ساعتی را گردشگر می‌تواند در غار آکوریوم بگذراند و دوباره برای استراحت به ویلاها بازگردد.

سورتمه ریلی یکی دیگر از خدماتی است که امکان استفاده از آن در ماه مبارک رمضان فراهم است. برای رسیدن به ایستگاه سورتمه ریلی هم زمان زیادی نباید صرف کنید چون بسیار به ویلاها نزدیک است، به نوعی باید گفت که تمام امکانات دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه در همان مجموعه بوده و به هم نزدیک هستند. استفاده از سورتمه ریلی می‌تواند خانوادگی باشد. البته برای کودکان محدودیت‌هایی دارد که آنجا اعلام می‌شود.

از ویلاهای کوهستانی تا مناطق دیگر گردشگرپذیر در همدان هم فاصلۀ زیادی نیست. اگر به ترافیک مسیر گنجنامه برخورد نکنید، به راحتی و در زمانی کمتر از 15 دقیقه می‌توانید به آرامگاه باباطاهر، بوعلی و ... برسید. بنابراین تردد شما بسیار راحت بوده و می‌توانید بدون صرف انرژی خاصی هم تفریح کنید و هم روزه‌داری.

سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage