شناسه خبر : 43920 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ساعت کاری و رزرو بلیط تله کابین گنجنامه

اگر عازم سفر به همدان هستید و نوروز را می‌خواهید در همدان بگذرانید پیشنهاد می‌کنیم یکی از برنامه‌های تفریحی شما دیدن دشت میشان با استفاده از تله کابین گنجنامه باشد.

ساعت کاری و رزرو بلیط تله کابین گنجنامه

تله کابین گنجنامه هم خودش«مقصد» گردشگری است، و هم اینکه وسیله‌ای‌ست برای دیدن یکی از زیباترین دشت‌های سبز کوهپایۀ الوند؛ بنابراین یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در استان همدان و غرب کشور، تله کابین گنجنامه است.

برای رفتن به تله کابین باید اول مسیر زیبای کوهستانی گنجنامه را طی کنید که احتمالاً در ایام نوروز با ترافیک همراه باشد، از این جهت دقت کنید که زمان ترافیک را هم در برنامه‌ریزی‌های خود در نظر داشته باشید.

وقتی به گنجنامه رسیدید می‌توانید خودروی خود را در پارکینگ دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه پارک کنید و بدون اینکه بخواهید مسیر خاصی را طی کنید، از ساختمان اصلی دهکدۀ گنجنامه بلیط تهیه کرده و از همانجا سوار تله کابین شوید تا شما را به مقصد میدان میشان (دشت میشان) برساند.

تله کابین گنجنامه برای رسیدن به مقصد یعنی میدان میشان 1700 متر را طی می‌کند. سازندگان تله کابین مدعی هستند که در هیچ جای ایران تله کابینی نداریم که دو بار فراز و فرود (رو به بالا و رو به پایین) داشته باشد، بنابراین فقط مسیر به سمت بالا نخواهد بود و در کنار بالا رفتن‌ها، تجربۀ پایین آمدن هم برای گردشگر دست خواهد داد. اما گردشگر برای گذراندن این 1700 متر، بین 8 تا 12 دقیقۀ جذاب را سپری می‌کند. لحظاتی که پر از هیجان و جنب‌و‌جوش است.

اما دشت میشان کجاست که تله کابین در ایستگاه آخر ختم به آنجا می‌شود. در ویکی پدیا آمده که «میدان میشان یا دشت میشان یکی از دشت‌های کوهستان الوند است. این میدان در مسیر اصلی صعود به قلۀ الوند قرار دارد و وسعت آن حدود یک هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۷۰۰ متر است. در قدیم عشایری که دورۀ ییلاق خود را در دامنۀ شمالی الوند می‌گذراندند، در میدان میشان که دارای آب‌های روان، چمن زار و مناظر زیبای طبیعی است، چادر می‌زدند.

تله کابین گنجنامه

در کوهستان الوند علاوه بر قلل مرتفع و شیب‌دار، دشت‌های کوچکی وجود دارد؛ که سطح آن‌ها از چمن‌زار پوشیده شده و چشمه‌های بسیار در آن‌ها جریان دارد. با توجه به این که این دشت‌ها نسبتاً مسطح هستند، به صورت جایگاهی مناسبی برای استراحت و اتراق کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین این دشت‌ها عبارتند از: میدان میشان و تخت نادر، چمن شاه‌نظر و تخت رستم»

برای اطلاع از اینکه در روزهای نزدیک به نوروز و ایام نوروز ساعات کار تله کابین گنجنامه چگونه است و چطور می‌شود بلیط تهیه کرد و قیمت بلیط چقدر است می‌توانید به سایت دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه که در انتهای این مطلب ذکر شده سری بزنید و علاوه بر اطلاع از قیمت‌ها، از سایر امکانات تفریحی، رفاهی، ورزشی و ... دهکده نیز مطلع شوید.

این منطقۀ نمونۀ گردشگری، توانسته نه تنها در غرب کشور، بلکه در سراسر ایران جایگاه ویژه‌ای در بخش اقامت، ورزش و تفریح ایجاد کند. در حوزۀ اقامت، با احداث زیباترین و جذاب‌ترین ویلاهای کوهستانی، با چشم‌اندازی خیره‌کننده از دامنه‌های زیبای الوند توانسته در تمام فصول سال گردشگر را به منطقه فرابخوابند.

غار آکواریوم یکی دیگر از جذابیت‌های دهکدۀ گنجنامه است که امسال برای نوروز، تنوعی هم در گونه‌های جانوری و گیاهی ایجاد شده است. بنابراین در سفر به همدان، حتماً حضور در دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه را در برنامه‌های سفر خود بگنجانید و از لحظات خود لذت ببرید.

سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage