شناسه خبر : 43759 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

افزایش نمونه‌های جانوری در غار آکواریم گنجنامه به مناسبت نوروز

مجموعه‌های گردشگری روزهای شلوغی را در پیش دارند؛ در آستانۀ نوروز 1402 هستیم و مردم در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی.

افزایش نمونه‌های جانوری در غار آکواریم گنجنامه به مناسبت نوروز

یکی از مقاصد مهم گردشگری در منطقۀ غرب کشور استان همدان است. در استان همدان هم شهرستان‌های مختلف هر کدام به نحوی گردشگران را با سلایق مختلف جذب می‌کنند، اما در شهر همدان یکی از مهمترین مراکز گردشگری که در غرب کشور هم بی‌همتاست، مقصد گردشگران بسیاری است. این مقصد جایی نیست جز، دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه.

دهکدۀ گنجنامه، مجموعه‌ای از مقاصد تفریحی، ورزشی، فرهنگی، هنری و ... است که بیش از دو دهه در همدان باعث جذب بیشتر گردشگر شده است.

در میان امکاناتی که در دهکده برای گردشگر مهیا شده است، غار آکواریوم و تله کابین شرایط ویژه‌ای دارند. غار آکواریوم که ترکیبی از سنگ دیواره‌ها و آکواریوم‌های شیشه‌ای است در مساحتی حدود ۱۰۰۰ متر مربع و دو طبقه ساخته شده و بزرگترین غار مصنوعی ایران لقب گرفته است.

این غار سال ۱۳۹۰، توسط مهندسان و پیمانکاران ایرانی با نگاهی به غار طبیعی علیصدر ساخته شده و در ساخت آن تلاش شده فضای بازسازی شده وفاداری به طبیعت را مورد توجه قرار دهد تا مشابه غارهای طبیعی جلوه کند. معماری و ترکیب سنگ و شیشه به گونه‌ای است که مداخله‌ای از جنس تصنع در آن حس نمی‌شود. نورپردازی و ترکیب نورها هم در طبیعی جلوه‌کردن این ترکیب کمک بسیاری کرده است.

آکواریوم های زیبای گنجنامه

در غار آکواریوم گنجنامه، سنگ‌ها و کانی‌های خاصی جمع‌آوری شده‌اند، این سنگ‌ها و کانی‌ها از رشته کوه‌های مختلف جمع‌آوری شده و تاثیر خوبی در تصویر طبیعی غار برای مخاطب دارد.

آکواریوم زیبای گنجنامه

این موارد بیشتر دربارۀ معماری غار بود، اما آنچه غیر از معماری زیبا برای گردشگر جذاب است گونه‌های مختلف حیوانات، آبزیان، خزندگان و پرندگانی‌ست که بعضاً کمیاب هم هستند.

حالا گذشته از این گونه‌ها، اتفاقی که برای نوروز 1402 افتاده این است که مدیران دهکدۀ تصمیم گرفته‌اند تغییراتی در گونه‌های حیوانی و ... ایجاد کنند و برای تنوع بیشتر به این گونه‌ها بیافزایند. در واقع نوروز امسال، دستکم در غار آکواریوم شاهد تغییراتی هستیم که حتماً گردشگران احساس بسیار بهتری از کشف این تازگی‌ها خواهند داشت.

ماکای زیبا گنجنامه

البته که غار آکواریوم برای گردشگر فقط محدود به دیدن این گونه‌ها و ترکیب سنگ و شیشه در دکور زیبای غار نیست. آنچه در کنار این موارد اهمیت دارد این است که گردشگر به شناخت خوبی از برخی گونه‌های نادر می‌رسد. بر همین اساس، و با توجه به اینکه راهنمایان متخصصی هم در غار آکواریوم توضیحاتی خوبی به گردشگران می‌دهند، بنابراین غیر از دیدن و سرگرم شدن، امکان شناخت هم برای گردشگر مهیا می‌شود.

شناختی که به دلیل حضور فیزیکی و دیدن و شنیدن همزمان، همیشه در ذهن و افکار گردشگر خواهد ماند. پس غار آکواریم، فقط یک غار برای گذران اوقاتی از جنس تفریح نیست، بلکه محلی است که می‌شود از مسیر آن شناخت خوبی نسبت به طبیعت بکر جانداران و جانداران نادر پیدا کرد.

پس اگر قصدتان سفر به همدان است، حتماً سری به دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه بزنید، از تله کابین برای بازدید از دشت میشان و از ویلاهای کوهستانی برای اقامت استفاده کنید و لذت ببرید. فقط از قبل و از طریق سایت حتماً امکانات را رزرو کنید.

سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage