شناسه خبر : 43386 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با فیلترینگ اینستاگرام، بهترین بستر برای فروش کدام است؟

در سال‌های اخیر اینستاگرام با قرار گرفتن جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان و ابران، توانست با جذب میلیون‌ها نفر به بستری برای تبلیغات و کسب درآمد برای افراد تبدیل شود. بسیاری از مردم توانستند با فروش خانگی و اینترنتی، با حداقل هزینه کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کنند. اما اخیرا با فیلترینگ شدید اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌ها بسیاری از کسب‌و‌کارها دچار ضررهای جبران ناپذیری شدند.

با فیلترینگ اینستاگرام، بهترین بستر برای فروش کدام است؟

در سال‌های اخیر اینستاگرام با قرار گرفتن جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان و ابران، توانست با جذب میلیون‌ها نفر به بستری برای تبلیغات و کسب درآمد برای افراد تبدیل شود. بسیاری از مردم توانستند با فروش خانگی و اینترنتی، با حداقل هزینه کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کنند.

اما اخیرا با فیلترینگ شدید اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌ها بسیاری از کسب‌و‌کارها دچار ضررهای جبران ناپذیری شدند می‌نوان گفت که باتوجه به ادامه‌دار بودن این فیلترینگ، این خسارات نیز ادامه خواهند داشت و برای جلوگیری از این ضرر باید به‌فکر راه چاره بود اما راه چاره چیست؟

خانه‌ای اجاره به‌نام اینستاگرام!

سال‌ها پیش زمانی‌که تلگرام فیلتر شد، زنگ خطری برای تمام صاحبان کسب‌و‌کارهای اینستاگرامی به صدا درآمد. برخی افراد به این زنگ خطر توجه کردند و برخی بی‌توجه به آن به فعالیت خود ادامه دادند. تمام افرادی که به‌دنبال راهی قابل‌اعتمادتر برای کسب‌و‌کار خود بودند می‌دانستند که اینستاگرام و سایر ابزار‌های رسانه اجتماعی، نوعی خانه اجاره‌ای هستند که با یک تغییر در سیستم اجتماعی یا ترند شدن یک اپلیکیشن دیگر امکان افت آن وجود دارد؛ هرچند که میلیون‌ها تومان برای آن خرج کرده باشید.

حال کسانی‌که چندین سال قبل علاوه بر صفحه اینستاگرام خود بستری مجزا و قدرتمندتر برای خود مهیا کرده بودند، امروز می‌توانند مزد حرکت هوشمندانه خود بگیرند. گرچه فیلترینگ ابزارهای اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام به‌هرحال ضرر خود را وارد می‌کند اما از ورود کسب‌و‌کار به بحران‌های مالی جلوگیری می‌کند.

بیزنس‌هایی هم که هنوز وارد این عرصه نشده‌اند بدانند که هنوز هم دیر نشده است و می‌توانند با این راه‌حل از میزان فروش خود حفظ نمایند و یا حداقل آن را تثبیت کنند. در سال‌های اخیر، خصوصا دوران پاندمی کرونا، بسیاری از کسب‌و‌کارها برای ادامه روند روبه‌رشد خود، سفارش  طراحی وب‌سایت املاک، کافه، رستوران و... را در دستور کار خود قرار دادن زیرا از ارزش بالای وب‌سایت آگاه بوده‌اند.

اینستاگرام مکمل است, نه مستقل!

کسب‌و‌کار امن بر بستر وب‌سایت

از قاابل‌اعتمادترین و مدرن‌ترین ابزارهایی که می‌توان از آن برای جایگزین اینستاگرام استفاده کرد، وب‌سایت است. همان‌طور که می‌دانید بزرگ‌ترین کمپانی‌ها و برندهای جهان نیز وب‌سایت دارند و دلیل آن این است که این پلتفرم را محیطی امن برای رشد و ارتقاء کسب‌و‌کار خود می‌دانند. در کنار آن دیده می‌شود که صفحات اینستاگرام یا توئیتر و یا سایر صفحات مجازی را نیز در اختیار دارند که نوعی مکمل برای کسب‌و‌کار است.

چرا وب‌سایت اهمیت بالایی دارد؟

ممکن است این پرسش، سوال خیلی از مخاطبان باشد که نقطه قوت وب‌سایت نسبت به صفحات رسانه‌‌های اجتماعی چیست؟ آیا باید هر دو گزینه (وب‌سایت و صفحات اجتماعی) را برای وب‌سایت خود داشته باشیم؟ در ادامه به تحلیل بیشتر این موارد می‌پردازیم.

وب‌سایت را می‌توان با خرید یک بخش از یک سرور در اختیار گرفت. وب‌سایت در محیطی قرار دارد که به‌نوعی فضای مشترک تمامی انسان‌ها در تمامی نقاط جهان یعنی اینترنت می‌باشد که از طریق محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان، گوگل، با یکدیگر ارتباط دارند. بنابراین این حجم از تراکم جمعیت، پتانسیل بهره‌برداری را دارد.

به‌این صورت که اگر وب‌سایتی داشته باشید می‌توانید با در نظرگرفتن گروهی از یک ترافیک بزرگ، بتوانید مخاطب هدف خود را درنظر بگیرید. درواقع در سوشال مدیا نیز این تکنیک قابل اجراست اما قطعا مقیاسی که در گوگل قابل پیاد ه‌سازیست در سوشال مدیا و اینستاگرام وجود ندارد. بنابراین اگر بتوانید با یک استراتژی دقیق و کاربردی کسب‌و‌کار خود را بر بستر فضای وب‌سایت انجام دهید، موفقیت شما تضمین شده است. 

از دیگر دلایلی که می‌توان نسبت به برتری وب‌سایت اشاره کرد این است که ابزارهای تبلیغاتی و ارتقاء برای وب‌سایت شما بسیار بیشتر از ابزارهای اینستاگرام است. معمولا کسانی که وب‌سایت تخصصی برای بیزنس خود دارند برای تبلیغات خود انواع راه‌های مختلف و جذاب را انتخاب می‌کنند که می‌تواند بسیار در درآمد شرکت تاثیرگذار باشند. مثلا می‌توان برای وب‌سایت خود از ایمیل مارکتینگ و یا سئو استفاده کرد که می‌تواند یک جهش چشمگیر در روند رشد وب‌سایت داشته باشند اما در فضایی مثل اینستاگرام باید از ابزارهای محدود خود محیط استفاده کرد.

چه معیارهایی را برای طراحی وب‌سایت درنظر بگیریم؟

برای طراحی وب‌سایت باید بتوان یک مجموعه قابل اطمینان و متخصص را برای امور وب‌سایت خود در نظر بگیریم. زیرا در ابتدای راه، باید اجرای امورات وب‌سایت به‌صورت کاملا تخصصی و صحیح شکل بگیرد تا در آینده اگر قصد ارتقاء و گسترش آن را داشتیم بتوانیم نسبت به انجام آن اقدام کنیم.

معیارهای اصلی تیم طراحی وب‌سایت

اما برخی معیارهای خاص وجود دارد تا بتوان از آن برای شناسایی افراد معتبر برای سپردن وظایف و امورات وب‌سایت خود به تیم یا مجموعه‌ی طراح وب‌سایت خود استفاده نمایید. برخی از این آیتم‌ها عبارتند از:

  • استراتژی وب‌سایت مناسب با شما را طراحی کنند

  • تیم تخصصی برنامه‌نویسی داشته

  • تیم گرافیک خلاق داشته باشد

  • سئو را هدفمند و مستمر پیش ببرند

  • هزینه معقولی داشته باشند

و از همه مهم‌تر

  • دلسوز کسب‌و‌کارتان باشند

با توجه به موارد گفته شده می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که وجود یک وب‌سایت لازمه هر بیزنسی است و باتوجه به قابلیت‌هایی که وب‌سایت دارد می‌توان به‌صورت مستقیم روی درآمد و پیشرفت آن حساب کرد. در نهایت اگر همچنان به فروش اینترنتی علاقه دارید و از ارزش وب‌سایت آگاهی کافی دارید می‌توانید از شرکت طراحی وب‌سایت پایدار سامانه مشاوره تخصصی دریافت نمایید.