شناسه خبر : 43317 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هزینه صاف کردن مو چقدر است؟

هزینه‌های صاف کردن مو بر اساس مکان و نحوه انجام آن متفاوت است. اما آیا مقرون به صرفه است؟ ممکن است با خود فکر کنید که اینطور است. بنابراین، برای آشنایی با شیوه‌های صاف کردن مو، همراه با نحوه صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ادامه مطلب را بخوانید.

هزینه صاف کردن مو چقدر است؟

راهنمای هزینه صاف کردن مو

هزینه‌های صاف کردن مو از خرید یک شانه تا انجام درمان‌های حرفه‌ای در سالن‌های آرایشی متغیر است. با وجود طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها، چگونه می‌توانید بدانید که باید انتظار پرداخت چه هزینه‌ای را داشته باشید؟ دانستن هر یک از روش‌های صاف کردن مو می‌تواند به شما کمک کند تا درک بیشتری از هزینه این تکنیک داشته باشید. در ادامه، ما سه روش محبوب صاف کردن مو را بیان خواهیم کرد.

هزینه صاف کردن مو به روش شیمیایی

صاف کننده‌های شیمیایی مو که به آن‌ها "ریلکسور" نیز گویند، شبیه به صاف کننده مو هستند. اما این صاف کننده‌ها به جای ایجاد فر، فر و موج‌های مو را صاف کرده و از بین می‌برند. صاف کننده‌های شیمیایی موثرترین هستند، اما می‌توانند بسیار گران باشند. شما همچنین می‌توانید کیت‌های صاف کننده شیمیایی ارزان قیمت را با مواد شیمیایی کم قدرت برای صاف کردن موهای خود خریداری کنید. این کیت‌های خانگی ممکن است عوارض جانبی داشته باشند و به طور کامل مو را صاف نکنند، اما مقداری فر را از بین می‌برند و جعد مو را کم می‌کنند.

 هزینه صاف کردن مو با کراتینه

 

کراتینه مو، به عنوان یکی از تکنیک‌های ملایم‌تری که می‌توانید استفاده کنید، شناخته شده است. پیوندهای دی سولفیدی مو که آن را به شکل طبیعی خود نگه می‌دارد، مانند فر، تغییر می‌کند و دوباره با کراتین پر می‌شود که از فر شدن مو جلوگیری می‌کند. برخی ممکن است درمان کراتینه مو را با پروتئین تراپی مو اشتباه بگیرند؛ زیرا هر دو مو را صاف می‌کنند. در حالی که کراتین نیز یک نوع پروتئین است، آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. پروتئین تراپی، یک درمان حالت دهنده است که پروتئین‌ها را به موهای شما اضافه کرده و به تقویت و ترمیم آن کمک می‌کند، در حالی که درمان کراتینه یک روش شیمیایی است که مو را صاف کرده و آن را براق و قابل کنترل می‌کند. انجام کراتینه مو می‌تواند یک روش مقرون به صرفه برای صاف کردن مو و زیباتر کردن آن باشد.

هزینه ریباندینگ مو

ریباندینگ مو را صاف کردن موی ژاپنی، ترمیم کننده حرارتی، یوکو یا صاف کردن موی حرارتی نیز می‌گویند. این روش با استفاده از مواد شیمیایی قوی که پیوندهای پروتئین سیستئین را در مو می‌شکند، مو را صاف می‌کند. هنگامی که این پیوندها شکسته شدند (15 تا 20 دقیقه)، موها تحت بخار قرار می‌گیرند، سپس با یک اتوی موی بسیار داغ، صاف می‌شوند. سپس یک درمان شیمیایی دیگر انجام شده تا پیوندهای مو در موقعیت جدید و مستقیم خود قرار گیرند. این فرآیند طولانی‌ترین زمان را در بین روش‌های صاف کردن دائمی مو دارد و همچنین یکی از گران ترین روش‌ها است. حتما یک آرایشگر خوب برای ریباندینگ مو پیدا کنید. خدمات ارزان را برای این درمان انتخاب نکنید زیرا اگر توسط آرایشگران آماتور انجام شود ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.

آیا صاف کردن مو برای مو مفید است؟

صاف کردن موهایتان را اگر به صورت دوره‌ای انجام دهید، اما نه خیلی زیاد، برای موهایتان خوب است. گرمای بیش از حد به مو می‌تواند باعث خشک شدن و شکستن آن شود. صاف کردن، موها را در معرض سطوح بالایی از گرما قرار می‌دهد، که می‌تواند پیوندهای موجود در کراتین را که تارهای مو را تشکیل می‌دهد، از بین ببرد.

آیا صاف کردن به موهای شما آسیب می‌رساند؟

نه، اینطور نیست. در واقع یک روش صاف کردن موی با کیفیت، کوتیکول موهای شما را می‌بندد و آن‌ها را صاف‌تر و ابریشمی‌تر می‌کند. به همین دلیل است که نباید در هزینه‌های خرید یک محصول خوب صاف‌کننده مو یا مراجعه به یک آرایشگر حرفه‌ای کوتاهی کنید. صاف کردن مو به ریشه موهای شما آسیب نمی‌رساند. فقط برای مدتی ساختار فیزیکی موهای شما را تغییر می‌دهد. با این حال، استفاده از یک صاف کننده با کیفیت بد به موهای شما آسیب می‌رساند، زیرا از گرمای بیش از حد استفاده کرده و کوتیکول‌ها را به درستی نمی‌بندد.

صاف کردن مو چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری این روش می‌تواند بسته به نوع درمانی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد:

  • صاف کردن مو با کراتینه 3 تا 4 ماه ماندگاری دارد.

  • کیت‌های صاف کردن مو در خانه اغلب بیش از 6 هفته دوام نمی‌آورند.

  • صاف کردن دائمی مو در سالن بین 4 تا 6 ماه دوام دارد.

  • ریباندینگ مو حدود 5 تا 7 ماه ماندگاری دارد.

 زمانی که ریشه‌های شما شروع به رشد کرد، معمولاً باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید درمان را تکرار کنید یا صبر کنید تا ریشه‌ها به طور کامل رشد کنند.

 آیا قبل از صاف کردن موهایم نیاز به مشاوره دارم؟

بله، قبل از انجام خدمات صاف کردن دائمی مو، باید با مشاهده موها در حالت طبیعی خود، مشاوره کامل انجام شود، که با وجود سشوار یا اتو کشیده شدن مو انجام نمی‌شود. در جلسه مشاوره می‌توان موها را ارزیابی کرد و از نتیجه مورد انتظار، مدت زمان انجام خدمات و هزینه به شما اطلاع داده شود.

اگر موهایم رنگ شده باشد می‌توانم موهایم را صاف کنم؟

بله می‌توانید، اما اکثر آرایشگرها از صاف کردن موهای رنگ شده خودداری می‌کنند، زیرا اعتقاد دارند که باعث آسیب بیش از حد به مو می‌شود. تمام مواد شیمیایی زمانی که روی موها استفاده می‌شوند، روی آن‌ها تأثیر می‌گذارند. با این حال، آسیب‌های احتمالی را می‌توان با استفاده از محلول‌ها و دماهای صحیح به حداقل رساند. این واقعاً به سطح تجربه و مهارت آرایشگر بستگی دارد که ممکن است هزینه‌ها را نیز افزایش دهد.

کدام یک بهترین روش صاف کردن مو است؟

باید به خاطر داشته باشید که اصطلاح "دائمی" در اینجا واقعا به "ابد" ترجمه نمی‌شود. این فقط به معنای یک مدت زمان معین است. با آرایشگران مو صحبت کنید تا تصمیم بگیرید کدام نوع درمان برای شما بهترین است. داشتن موهایی زیبا، سالم و صاف رویای هر فردی است. در حالی که بافت مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است، سعی کنید به این روش‌ها تنها به چشم تجربه و لذت بردن نگاه کنید. بودجه خود را در نظر داشته باشید و با آرایشگر خود صحبت کنید تا بهترین روش صاف و براق شدن موهای خود را بدانید.