شناسه خبر : 43078 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نکات طلایی برای استخدام حسابدار رستوران

برای استخدام حسابدار رستوران یا باید به دنبال یک فرد خبره و حرفه‌ای باشید یا خودتان را برای اختلاف حساب‌ها و مشکلات خیلی بزرگ آماده کنید! بدیهی است که گزینه اول را انتخاب می‌کنید، اما مسئله این است که چطور از بین متقاضیان، این فرد حرفه‌ای را پیدا کنید و کارهایتان را به او بسپارید.

نکات طلایی برای استخدام حسابدار رستوران

حسابداری رستوران‌ شیرین اما پر فراز و نشیب است. افرادی که در این موقعیت شغلی فعالیت می‌کنند با انواع داده‌ها و اعداد و ارقام سر و کار دارند.

از ابتدایی که مسئول خرید به بازار می‌رود و مواد اولیه را می‌خرد تا زمانی که مشتریان کارت می‌کشند تا هزینه میزشان را حساب کنند، هزاران عدد و رقم مختلف در سیستم حسابداری ثبت می‌شود که فقط یک فرد حرفه‌ای از عهده مدیریت آن‌ها برمی‌آید.

در این مقاله نکاتی کلیدی که برای استخدام حسابدار رستوران باید در نظر داشته باشید را بیان می‌کنیم.

به سراغ خبره‌های حسابداری بروید

images_1670945019.jpg

استخدام فردی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده و هیچ تجربه‌ای ندارد، معمولا هم برای خود فرد و هم برای رستوران مشکل ایجاد می‌کند. حسابداری رستوران کار ساده‌ای نیست. بنابراین کسی که این مسئولیت را برعهده می‌گیرد، باید به صورت کامل بر کارش تسلط داشته باشد. پس پیش از هرچیز، رزومه متقاضیان را بررسی کنید و به سوابق کاری آن‌ها نگاهی بیندازید.

بعضی از مدیران صرفا به داشتن سابقه کار در رستوران توجه می‌کنند. این کار، ریسک بزرگی به همراه دارد. زیرا ممکن است رستوران قبلی، بخاطر عملکرد ضعیف حسابدار او را اخراج کرده باشد یا احتمال دارد شخصی خبره فقط بخاطر نداشتن سابقه کار مرتبط در رستوران رد شود. پس بهتر است با دقت زیادی سوابق کاری را بررسی کنید و در صورت نیاز، با کارفرماهای قبلی تماس بگیرید و درباره کارجوی مورد نظرتان با آن‌ها مشورت کنید.

مطمئن شوید شخص مورد نظرتان بر نرم‌افزارهای حسابداری تسلط کافی دارد

می‌دانید که فرایندهای مالی هر کسب و کاری این روزها از روی کاغذها به حافظه‌های ابری و هاست‌ها منتقل شده. بنابراین حسابداری که استخدام می‌کنید، باید کار با نرم‌افزارهای مختلف را بداند. البته تنوع نرم‌افزارها بسیار زیاد است. بنابراین توصیه می‌کنیم ابتدا با دریافت مشاوره مالیاتی و حسابداری از کارشناسان حرفه‌ای، نرم‌افزار مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس بسنجید که آیا کارجوها بر آن نرم افزار تسلط دارند یا خیر.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر یک متقاضی مهارت کار با نرم افزار را داشته باشد، احتمالا می‌تواند نرم‌افزار مورد نظر شما را هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید. پس اگر تنها مسئله‌ای که درباره کارجو وجود دارد، عدم تسلط او به نرم‌افزار مورد نظر شماست، شاید بتوانید از این مسئله چشم پوشی کنید.

پیدا کردن حسابدار حرفه‌ای برای رستوران کار ساده‌ای نیست

اگر مدیر یک رستوران هستید، احتمالا مشغله‌های بسیار زیادی دارد. به خصوص اگر در مراحل ابتدایی راه‌اندازی کسب و کارتان باشید. از طرف دیگر، به احتمال زیاد مانند اغلب مدیرهای رستوران، تخصصی در حوزه حسابداری ندارید و بیشتر با مزه‌ها و کیفیت غذاها سر و کار داشته‌اید. در این صورت، حاضرید ده آشپز حرفه‌ای برای رستوران استخدام کنید و مهارتشان را بسنجید، اما به سراغ مصاحبه با یک حسابدار نروید!

تعداد زیادی از کارجوهای حسابداری، افرادی حرفه‌ای هستند که می‌توانند مسئولیت‌های مورد نظر شما مانند ارسال گزارش معاملات فصلی را انجام بدهند. اما پیدا کردن این افراد از میان تمام رزومه‌هایی که به دستتان رسیده کار ساده‌ای نیست. مدیران بعضی از رستوران‌ها برای اینکه بتوانند حسابدار خوبی به مجموعه‌شان اضافه کنند، مدتی در این باره مطالعه می‌کنند تا با اصطلاحات و مهارت‌های مورد نیاز برای این شغل آشنا شوند. این کار معمولا نتیجه بخش است، اما به زمان زیادی نیاز دارد. مدیرانی که زمان کافی برای یادگیری حسابداری و اقدام برای استخدام حسابدار رستوران را ندارند، از یک روش هوشمندانه‌تر استفاده می‌کنند.

بهترین روش حسابداری رستوران

مدیران هوشمند رستوران‌ها، به جای اینکه زمانشان را برای چیزی که تسلطی بر آن ندارند، صرف کنند، آن را برون سپاری می‌کنند. آن‌ها یک تیم حرفه‌ای انتخاب می‌کنند و کلیه امور مالی و حسابداری را به آن‌ها می‌سپارند. با این کار فقط لازم است در بازه‌های زمانی منظم گزارش‌ها را دریافت کنید و صحت آن را بررسی کنید. حتی این کار را هم می‌توانید به یک مدیر میانی قابل اعتماد در رستورانتان بسپارید. در این صورت به استخدام حسابدار نیازی ندارید، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کنید و احتمال بروز خطا در محاسبات و اعداد و ارقام را به حداقل می‌رسانید.

مزیت‌های برون‌سپاری

در ادامه به صورت خلاصه به چند مورد از مزیت‌های برون سپاری حسابداری رستوران اشاره می‌کنیم:

  • پرداخت هزینه به اندازه خدماتی که دریافت می‌کنید (نیازی نیست به صورت ماهانه به چند نیروی تمام وقت حقوق بدهید)

  • اطمینان از سپردن کارها به تیم متخصص بدون اینکه خودتان نیازی به تسلط بر حسابداری داشته باشید

  • کاهش احتمال تقلب و کلاهبرداری توسط عوامل داخلی مجموعه

  • مقیاس‌پذیری (وقتی کارهای خود را به یک مجموعه حرفه‌ای سپرده‌اید، دیگر دغدغه‌ای برای حسابداری شعبه‌های بعدی ندارید)

مزایای استفاده از تیم‌های حرفه‌ای آنقدر زیاد است که حتی مدیرانی که کل امورشان را به چنین تیمی نمی‌سپارند، در بازه‌های زمانی منظم از راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایشان استفاده می‌کنند.

چطور تیمی برای برون‌سپاری حسابداری پیدا کنیم؟

images_1670945059.jpg

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمینه برون‌سپاری حسابداری رستوران وجود دارد، انتخاب تیم حرفه‌ای برای این کار است. حساسیت بالای فرایندهای بررسی حساب‌ها آنقدر زیاد است که مدیران رستوران‌ها نمی‌توانند با آزمون و خطا بهترین تیم را پیدا کنند.

مجموعه اکانتیک (accountick)، گروهی از حسابداران متخصص و حرفه‌ای را گرد هم آورده تا بهترین خدمات را به اصناف مختلف از جمله رستوران‌ها ارائه دهد. با همکاری این مجموعه، خیالتان از بابت امور مالی و حسابداری رستورانتان راحت می‌شود و می‌توانید به کارهای دیگر بپردازید. کارشناسان اکانتیک همیشه در دسترس شما هستند و برای پاسخگویی به سوالاتتان حاضرند. برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان، به وب سایت ما مراجعه کنید و با ما تماس بگیرید.