شناسه خبر : 42970 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

استفاده از این لوازم ایمنی در کارهای پرخطر ضروری است!

همواره مشاغل فنی به خصوص مشاغلی که در آن‌ها از ابزارآلاتِ پر‌خطر استفاده میشود؛ نیازمند تجهیزات ایمنی کاربردی و با دوام هستند. خطرات همیشه در محیط کار وجود دارند و درصورتی که از تجهیزات ایمنی استانداردی استفاده شود می‌توان از بروز آسیب‌‌های جبران ناپذیر در حوادث طبیعی پیشگیری کرد.

مهمترین ویژگی لوازم ایمنی

هر کدام از لوازم ایمنی ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. هنگام خرید وسایل ایمنی باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

حالت ایمنی مطابق با استاندارد

لوازم ایمنی متعددی از جمله عینک ایمنی ‌‌، دستکش ایمنی، کلاه ایمنی و لوازم تخصصی ایمنی در بازار موجود هستند. هنگام خرید وسایل ایمنی باید به این نکته توجه داشت که میزان عملکرد این تجهیزات تا چه حدی اثر‌بخش است. تنها لوازمی که از نظر استاندارد‌های کیفی و عملکردی آزمون‌های کنترل کیفیت و آزمایش‌های علمی روی آن‌ها صورت گرفته باشد می‌توانند به عنوان ابزار ایمنی مطلوب و ایمن مورد استفاده قرار گیرند.

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت خرید تجهیزات ایمنی از طراحان دوخت، استاندارد و آزمون‌های کنترل کیفی تجهیزات ایمنی تولید شده است.

پایداری و دوام تجهیزات ایمنی

بدون شک یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های اساسی برای خرید تجهیزات ایمنی، وجود استحکام و دوام بالای محصولات در بلند‌مدت است.

لوازم ایمنی در طول کار به صورت مرتب مورد استفاده و در تماس با عوامل فرساینده هستند. درصورتی که لوازم ایمنی از استحکام و عمر بالا برخوردار نباشند علاوه ‌بر غیر اقتصادی بودن، احتمال بروز حوادث به دلیل فرسودگی لوازم بالا می‌رود، لذا استفاده از لوازم ایمنی استاندارد با طول عمر بالا و مقاوم دربرابر آسیب‌ها می‌تواند علاوه بر ایمنی کار، از لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه باشد.

لوازم ایمنی طراحان دوخت با طول عمر بالا و استاندارد‌ کیفی تائید‌ شده، انتخابی ایده‌آل و مقرون بصرفه برای شاغلین حوزه صنعت خواهد ‌بود.

مهم‌ترین لوازم ایمنی برای کار‌های پر‌خطر

لوازم ایمنی، دسته‌بندی‌های متنوعی دارند و بسته به‌ انواع مشاغل، در طیف گوناگونی قرار‌ دارند. از مهم‌ترین لوازم ایمنی که در اکثر مشاغل پر‌خطر لازم است؛ می‌توان به کلاه‌ ایمنی،‌ دستکش ایمنی، عینک و لباس ایمنی اشاره کرد.

کلاه ایمنی

بدون شک یکی از‌ مهم‌ترین تجهیزات ایمنی ضروری برای مشاغل پر‌خطر،‌ کلاه ایمنی است. در مشاغلی پرخطری مانند مشاغل ساختمانی و عمرانی ، کارخانجات ریخته‌گری، صنایع معدنی، پتروشیمی و پالایشی و همچنین دیگر صنایع پرخطر، استفاده از کلاه ایمنی امری حیاتی و ضروری است.

یک کلاه ایمنی استاندارد علاوه بر داشتن استحکام کافی برای جلوگیری از بروز حوادثی مانند سقوط وسایل از ارتفاع، باید قالب مناسب با سر انسان و راحتی در حین کار را برای استفاده کنندگان آن فراهم بیاورد. یک کلاه ایمنی زمانی استاندارد است؛ که پس از سقوط وسایل بر روی آن توانایی پخش شدن ضربه وارده و دور کردن شدت ضربه از سر انسان را داشته باشد.

کفش ایمنی

کفش ایمنی یکی از ملزومات ایمنی برای مشاغل پر خطر ‌است، سقوط لوازم و تجهیزات در حین کار از حوادث طبیعی و غیر قابل اجتناب است. یکی از بیشترین نقاط بدن که در معرض خطر سقوط وسایل سنگین، ‌تیز و برّنده قرار دارد، انگشتان پاست. درصورتی که از کفش‌های ایمنی در مشاغل خطرناک استفاده نشود می‌تواند باعث بروز حوادث جبران ناپذیر شود.

کفش‌های ایمنی در انواع مختلفی تولید شده‌اند و بسته به طیف مشاغل در دسته‌بندی هایی مانند ضربه‌گیر ، ضد مواد شیمیایی و ضد سوختگی در بازار عرضه میشوند.

در کفش‌های ایمنی استاندارد، در بخش فوقانی محافظی معمولا فولادی تعبیه شده است که در صورت سقوط وسایل سنگین از آسیب به پای انسان جلوگیری می‌کند. همچنین الیاف و لایه داخلی این کفش‌ها باید به ‌گونه‌ای تنظیم شده باشند تا در صورت سقوط وسایل ضربه وارده به صورت پراکنده در کفش پخش شود و مانع از بروز آسیب جدی بشود.

با خرید کفش کار طراحان دوخت، می‌توانید از لحاظ استاندارد‌های کیفی عملکردی، استحکام و دوام بالای کفش ایمنی و همچنین راحتی هنگام ‌استفاده، اطمینان کامل داشته باشید.

دستکش ایمنی

دست انسان‌ در هنگام کار بیشترین تماس را با لوازم و مواد شیمایی صنعتی پر‌خطر دارد. بیش‌ترین آسیب‌ها هنگام مشاغل پر‌خطر در صورت عدم استفاده از تجهیزات ایمنی، در کمین دست انسان است.

یکی از تجهیزات ایمنی مناسب برای کاهش احتمال آسیب دیدن در مخاطرات طبیعی محل کار،‌ استفاده از دستکش ایمنی مناسب و استاندارد‌ است.

در صنایع گوناگون از طیف‌های مختلف دستکش ایمنی بنا‌بر خطرات و حوادث احتمالی‌ پیش‌رو می‌توان استفاده نمود. در مشاغل آزمایشگاهی و مواد شیمایی، صنایع برشکاری و تراشکاری، صنایع ساختمانی و ریخته‌گری و مشاغل الکتریکی از طیف‌های مختلفی از دستکش‌های ایمنی تخصصی استفاده‌ میکنند.

از ویژگی‌های مهم دستکش‌های ایمنی علاوه بر بازدارندگی در برابر خطرات می‌توان به فرم و ارگونومی دستکش‌ها متناسب با استاندارد‌های تجهیزات مورد استفاده از آن صنعت اشاره نمود. در صورتی ‌که فرم دستکش‌های ایمنی از شرایط استاندارد‌ تعریف شده پیروی کند،‌ راحتی استفاده و همچنین افزایش راندمان کاری را به ‌همراه دارند.

امکان خرید دستکش کار طراحان دوخت، با استاندارد‌های کیفی و دوام بالا در دسته‌بندی‌های ضد برش، ضد مواد شیمایی و خورنده، جوشکاری و کتان و... برای شما عزیزان فراهم آمده‌است.

خرید تجهیزات ایمنی از طراحان دوخت

طراحان دوخت یکی از مجموعه‌های شناخته شده‌ای است که تجهیزات ایمنی مختلف از جمله کفش کار، دستکش کار و... را به شما عرضه می‌کند. برای خرید تجهیزات ایمنی با بهترین کیفیت و قیمت کافیست همین حالا به سایت طراحان دوخت سر بزنید.