شناسه خبر : 42968 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مقایسه هزینه زندگی در سه شهر مهم سیدنی، ملبورن و پرث

شهرهای سیدنی، پرت و ملبورن از جمله بهترین و مشهورترین شهرهای کشور استرالیا هستند که هرساله افراد زیادی در سراسر جهان قصد مهاجرت به آنها را می‌کنند.

مقایسه هزینه زندگی در سه شهر مهم سیدنی، ملبورن و پرث

این شهرها از خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. اگر قصد مهاجرت به این شهرهای استرالیا را دارید؛ قبل از هر کاری با تمام این خصوصیات آشنا شوید. هزینه زندگی در سیدنی، پرث و ملبورن اولین موردی است که باید اطلاعات جامعی درباره آن کسب کنید.

کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند؛ ابتدا باید میزان هزینه‌های مقصد را با درآمد خود مقایسه کنند تا میزان کیفیت زندگی در آن شهر برایشان مشخص شود. در ادامه این مطلب قصد داریم که هزینه‌های زندگی در ملبورن، سیدنی و پرت را به طور کامل بررسی کنیم تا با اطلاعات کامل و دقیقی مقصد خود را برای مهاجرت انتخاب کنید.

هزینه زندگی در سیدنی استرالیا

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و می‌خواهید در پرجمعیت‌ترین شهر این کشور زندگی کنید، سیدنی را انتخاب کنید. اما این انتخاب ممکن است برای همه افراد منطقی نباشد، زیرا هزینه زندگی در سیدنی استرالیا زیاد است.

این شهر نه‌تنها به‌عنوان گران‌ترین شهر در این کشور، بلکه یکی از گران‌ترین کلان‌شهرهای دنیا شناخته می‌شود. بااین‌حال، سیدنی هنوز هم انتخاب بسیاری از کسانی است که به استرالیا سفر می‌کنند.

هزینه‌های زندگی در سیدنی بالا است؛ اما آمار نشان داده که همچنان افراد زیادی این شهر را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند. پس اگر قصد مهاجرت به استرالیا و زندگی در شهر سیدنی را دارید؛ لازم است که اطلاعات کاملی درباره هزینه‌های زندگی در سیدنی داشته باشید.

هزینه‌های زندگی در سیدنی بستگی به شرایط افراد مهاجر دارد. نوع زندگی و تعداد اعضای خانواده آنها میزان هزینه‌ها را افزایش و یا کاهش می‌دهد. طبیعتا هرچه تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد؛ میزان هزینه‌های زندگی در سیدنی هم افزایش پیدا می‌کند. همچنین محل سکونت و داشتن ماشین شخصی این هزینه‌ها را تا حد زیادی بالا می‌برد.

به‌طورکلی هزینه‌های زندگی در شهر سیدنی شامل موارد زیر است.

  • هزینه خرید و یا اجاره خانه که میزان آن بستگی به موقعیت خانه و متراژ آن دارد.

  • هزینه حمل‌ونقل در شهر سیدنی که با وسایلی مانند قطار، قطار سبک شهری، اتبوس و کشتی امکان‌پذیر است. طبیعتا هرکدام از این وسایل نقلیه، به مقدار خاصی هزینه‌ها را بالا می‌برند.

  • هزینه موادغذایی در شهر سیدنی که کاملا بستگی به سبک زندگی و تغذیه افراد دارد.

  • هزینه آب، برق و گاز در سیدنی که معمولا برای یک آپارتمان 85 متری، حدود 170 دلار در ماه هزینه خواهد داشت. البته مقدار حضور افراد در خانه تاثیر زیادی در بالا و یا پایین آمدن هزینه‌ها دارد.

  • هزینه پوشاک که کاملاً بستگی به خود فرد و تعداد اعضای خانواده دارد.

  • هزینه‌های تفریحات و مراقبت از کودکان که آن هم بستگی به سبک زندگی افراد دارد. انتخاب تفریحاتی مانند اجاره زمین تنیس، سینما، دیدن مسابقات ورزشی و... هزینه زندگی در سیدنی را به‌شدت بالا خواهد برد.

هزینه زندگی در پرت استرالیا

هزینه زندگی در پرت استرالیا

شهر پرت هم یکی دیگر از شهرهای گران‌قیمت استرالیا به‌حساب می‌آید که امکانات و شرایط رفاهی آن، افراد زیادی را به زندگی در این شهر علاقه‌مند کرده است. هزینه‌های زندگی در پرت معمولاً بالا است. کسانی می‌توانند در این شهر یک زندگی معمولی داشته باشند که حداقل در ماه 1823 دلار هزینه کنند.

در بررسی هزینه زندگی در پرت استرالیا ابتدا به سراغ هزینه‌های خرید و اجاره خانه در این شهر می‌پردازیم. ناگفته نماند که اولین چیزی که قبل از مهاجرت باید به فکر آن باشید، اجاره یا خرید منزل در شهر پرت است. لازم به ذکر است که اجاره یا خرید خانه در پرت بستگی به متراژ و موقعیت منزل دارد.

هزینه زندگی در پرث مانند شهر سیدنی، فقط در خرید و اجاره خانه خلاصه نمی‌شود. موارد دیگری هم وجود دارند که هزینه‌های افراد را بالا می‌برند. از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هزینه حمل‌ونقل

  • هزینه مواد غذایی

  • هزینه آب، برق و گاز

  • هزینه پوشاک

  • هزینه تفریحات و ورزش

  • هزینه‌های مراقبت از کودک

تمامی این موارد بسته به شرایط و سبک زندگی افراد، می‌تواند هزینه زندگی در پرث را افزایش و کاهش دهد.

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

بر اساس نظرسنجی مؤسسه مرسر (Mercer) در سال 2021 که از بین 209 شهر جهان انجام شده، شهر ملبورن رتبه 59 گران‌ترین شهرها برای زندگی را دارد. البته هزینه زندگی در ملبورن استرالیا کمتر از شهر سیدنی بوده و از این نظر در رتبه دوم قرار می‌گیرد. شهرهای دیگری همچون پرت، آدلاید، بریزبن و کانبرا در رتبه‌های پایین‌تری قرار گرفته و متوسط هزینه زندگی در آنجا کمتر است.

هزینه‌های زندگی در ملبورن هم مانند شهرهای پرث و سیدنی تحت‌تأثیر موارد مختلفی قرار می‌گیرد. یکی از این موارد مهم، اجاره خانه است. هزینه اجاره خانه در ملبورن، بستگی به متراژ و موقعیت مکانی آن دارد. از دیگر موارد مهمی که هزینه زندگی در ملبورن را تخت تأثیر قرار می‌دهند؛ می‌توان به هزینه‌های حمل‌ونقل، تفریحات و ورزش، مواد غذایی، پوشاک، آب، برق، گاز و مراقبت از کودکان اشاره کرد.

این هزینه‌ها هم مانند هزینه مسکن تحت‌تأثیر عواملی مانند سبک زندگی افراد و میزان درآمد آنها قرار می‌گیرد. برای مثال اگر درآمد فرد زیاد باشد؛ اقدام به خرید ماشین شخصی کرده و از وسایل حمل‌ونقل استفاده نخواهد کرد.

البته اگر می‌خواهید مقایسه هزینه‌های ملبورن، سیدنی و پرت را با جزئیات و رقم‌های دقیق مشاهده کنید؛ باید به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا (parsicanada.com) مراجعه کنید. این مؤسسه با برگزاری جلسات مشاوره، اطلاعات کامل و بسیار دقیقی را در اختیار شما گذاشته تا بهترین و مناسب‌ترین مقصد را برای مهاجرت انتخاب کنید. همچنین به کمک وکلای حرفه‌ای خود، در کمترین زمان ممکن ویزای استرالیا را برایتان اخذ خواهد کرد.

سخن نهایی

داشتن اطلاعات دقیق درباره هزینه زندگی در پرث، ملبورن و سیدنی که از شهرهای گران‌قیمت استرالیا هستند؛ برای تمام مهاجران از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب هزینه‌های زندگی در این شهرها را مورد بررسی قرار دادیم تا با آگاهی بیشتری شهر موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه‌های زندگی در این شهرها، سایت مؤسسه پارسی کانادا را معرفی کردیم.