شناسه خبر : 42837 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هزینه خرید درب ضد سرقت در تهران

هزینه‌ای که برای خرید یک درب ضد سرقت استاندارد در تهران باید پرداخت کنید؛ تابعی از چند فاکتور مهم است که در این مقاله به صورت مفصل تشریح شده‌اند.

هزینه خرید درب ضد سرقت در تهران

اگر به فکر بازسازی ساختمان قدیمی خود هستید یا در صنعت ساختمان فعالیت جدی دارید و به دنبال دربی برای ورودی واحدهای ساختمانی می‌گردید که ایمنی و استحکام بالایی داشته باشد؛ ما به شما درب‌های ضد سرقت را پیشنهاد می‌کنیم. 

این درب‌ها با ساختار متفاوتی طراحی شده و هم از نظر ظاهری و هم از نظر میزان امنیت، نسبت به درب‌های چوبی معمولی عملکرد بهتری دارند. حال سوال اصلی که ممکن است هنگام خرید درب ضد سرقت از خود بپرسید این است که آیا این تفاوت عملکرد می‌تواند موجب تفاوت قیمتی فاحش بین درب‌های معمولی و درب‌های ضد سرقت شود؟ قطعا پاسخ این سوال مثبت است.

درب‌های ضد سرقت، بدنه‌ای از جنس فولاد دارند و یراق‌آلات و تجهیزاتی که روی آنها نصب می‌شود نیز از نظر کارایی و استحکام قابل مقایسه با تجهیزات درب‌های چوبی معمولی نیستند. بنابراین طبیعی است که از قیمت بالاتری نیز برخوردار باشند.

ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که برای خرید درب ضد سرقت باید چه هزینه‌هایی را پرداخت کنید و چطور می‌توانید با ایجاد تعادل بین عوامل مختلف، دربی با قیمت مناسب برای ساختمان بخرید.

هزینه خرید درب ضد سرقت چقدر است؟

به طور کلی هزینه‌ای که بابت تهیه چنین دربی باید پرداخت کنید به دو دسته تقسیم می‌شود. هزینه اصلی همان مبلغی است که برای خرید درب پرداخت می‌کنید و هزینه فرعی دستمزدی است که باید بابت نصب بپردازید. هزینه نصب درب ضد سرقت معمولا در بین شرکت‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد. اما به شرایط محل نصب وابسته است. اگر محلی که قرار است درب را آنجا نصب کنید شرایط مناسبی نداشته باشد و قبل از نصب درب نیاز به بنایی و فراهم کردن محیط مناسب برای حمایت از چهارچوب درب باشد؛ قطعا هزینه نصب بیشتر می‌شود.

 در این حالت ممکن است مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان نیز نیاز داشته باشید. بنابراین همیشه توصیه می‌شود که قبل از خرید درب ضد سرقت از هر نوعی، با شرکتی که قصد خرید از آن را داشته تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید که برای اندازه‌گیری و بررسی شرایط ساختمان، نصاب به محل اعزام کنند. به این ترتیب هم می‌توانید از اندازه‌‌گیری دقیق ابعاد ورودی ساختمان مطمئن شوید و هم اینکه در صورت نیاز به تخریب و بنایی، از هزینه‌های این بخش نصب نیز مطلع شوید.

قیمت درب ضد سرقت به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت درب ضد سرقت به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ اصلی‌ترین بخش هزینه‌هایی که باید بابت تهیه یک درب ضد سرقت استاندارد بپردازید مربوط به قیمت خود محصول است. درب‌های ضد سرقت بسته به کیفیت و کشور تولیدکننده از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند. به عنوان مثال درب‌های ساخت کشور ترکیه، معمولا به دلیل کیفیت بالاتر، نسبت به نمونه‌های ایرانی و درب‌های ایرانی نیز به همین دلیل نسبت به درب‌های چینی گران‌ترند.

 بنابراین در قدم اول باید تعیین کنید که قصد دارید محصول تولیدی کدام کشور را تهیه کنید. از آنجایی که درب‌های ایرانی همان محصولات ساخت ترکیه هستند که مراحل مونتاژشان داخل کشور انجام شده؛ معمولا به افرادی که قصد ندارند هزینه زیادی بابت خرید یک درب استاندارد بپردازند توصیه می‌شوند.

اما اگر بابت تامین بودجه مورد نیاز برای خرید درب ضد سرقت با محدودیتی مواجه نیستید؛ درب‎های ترک گزینه مناسب‎تری هستند. علاوه بر برند سازنده، چند عامل دیگر نیز وجود دارد که با تغییر در آنها می‌توانید قیمت این محصول را با بودجه خود متناسب کنید.

جنس بدنه و روکش درب

درب‌های ضد سرقت عموما بدنه‌ای از جنس MDF و یا HDF دارند که با ورق‌های نازکی به نام روکش پوشیده شده‌اند. این فرآورده‌های چوبی متریال مناسبی از نظر ظاهری و فنی برای تولید این درب‌ها هستند. اما گاهی بسته به میزان بودجه و نیاز مشتری، درب ضد سرقت سفارشی با بدنه تمام چوب نیز ساخته می‌شود. از آنجایی که چوب ماده اولیه بسیار گران‌تری نسبت به فرآورده‌های دیگر است؛ قیمت درب ضد سرقت بدنه چوبی طبیعتا بسیار بیشتر از درب‌هایی است که بدنه MDF یا HDF دارند.

روکش‌هایی هم که برای مقاومت بیشتر بدنه روی این درب‌ها اعمال می‌شود از نظر جنس و کیفیت به دو دسته روکش طبیعی و روکش مصنوعی تقسیم می‌شوند. روکش‌های طبیعی از ورق‌های نازک چوب ساخته شده و روکش‌‌های مصنوعی نیز معمولا از جنس فرآورده‌های چوبی هستند.

 این دو روکش هم از نظر ویژگی‌های فنی و هم از نظر دوام و استحکام و قیمت با یکدیگر تفاوت‌های مهمی دارند و استفاده از هر کدام می‌تواند روی قیمت محصول نهایی تاثیر زیادی بگذارد.

 به عنوان مثال درب‌های روکش شده با چوب طبیعی گرچه زیبایی ظاهری بیشتری دارند؛ اما مقاومت‌شان در برابر رطوبت کمتر است و گران‌تر از روکش‌های مصنوعی هستند.

 بنابراین قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید؛ باید تعیین کنید که کدام جنس بدنه و روکش را ترجیح می‌دهید. گاهی بسته به محلی که قرار است درب را در آنجا نصب کنید؛ نیاز است که از مدل‌های دیگر درب ضد سرقت مانند درب ضد سرقت  فلزی به جای نمونه چوبی استفاده شود.

ضخامت ورق فولادی میانی

ضخامت ورق فولادی میانی

لایه میانی این مدل از درب‌ها حاوی یک ورق فولادی نسبتا ضخیم است که تا حدود زیادی روی وزن محصول تاثیر دارد. هر چقدر ورقی که در این لایه استفاده می‌شود ضخیم‌تر و مستحکم‌تر باشد؛ علاوه بر قیمت محصول، وزن آن نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین یک درب 90 کیلوگرمی با دربی که همان شاخص‌های ظاهری را دارد اما وزنش معادل 120 کیلوگرم است از نظر قیمتی تفاوت دارد.

کیفیت یراق‌آلات

منظور از یراق‌آلات تمام ابزارها و تجهیزاتی هستند که برای نصب و یا سهولت در استفاده از درب مورد نیاز می‌باشند. به عنوان مثال لولا یک قطعه فلزی کوچک است که درب را با استفاده از آن روی چهارچوب سوار می‌کنند. این قطعه گرچه کوچک است؛ اما باید به حدی باکیفیت ساخته شود که توان تحمل وزن زیاد درب روی چهارچوب را داشته باشد و از افت درب به مرور زمان جلوگیری کند.

 جنس و تعداد لولایی که برای نصب درب استفاده شده است و همچنین نوع آن (مخفی یا معمولی بودن) از جمله عواملی هستند که مستقیما روی هزینه خرید درب ضد سرقت اثر می‌گذارند. این موضوع در مورد دیگر یراق‌آلات مانند قفل، دستگیره و چشمی نیز صدق می‌کند.

به عنوان مثال قفل‌های باکیفیت تولید شده توسط برند ترکیه‌ای کالی یا کاله نسبت به قفل‌هایی که برند متفرقه دارند گران‌تر است. بنابراین شما برای خرید دربی که با این مدل از قفل‌ها تجهیز شده مجبور هستید که هزینه بیشتری بپردازید.

مجموعه عواملی که در این مقاله به آنها اشاره شد؛ تعیین‌کننده قیمت نهایی درب‌های ضد سرقت هستند. پس بهتر است برای اینکه خرید به‌‌صرفه و متناسب با نیازهای خود داشته باشید؛ حتما در زمان خرید با یک فرد متخصص مشورت کنید.