شناسه خبر : 42775 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ورق هاردوکس را با قیمت کف بازار خریداری کنید!

ورق هاردوکس را با قیمت کف بازار خریداری کنید! دیدن این عبارت موجب وسوسه شدن شما برای خرید ورق ضد سایش می شود. اما شما قبل از خرید آن باید حتما اطلاعات کافی در مورد انواع، کاربرد و مزایای ورق های hardox داشته باشید.

ورق هاردوکس را با قیمت کف بازار خریداری کنید!

ورق های هاردوکس موجب کاهش وزن و افزایش عمر مفید ساختار فولادی در برابر ورق های ساخته شده از فولادی معمولی می شود. انواع ورق ضدسایش با توجه به نوع و ضخامت ورق، مقدار کربن و عنصرهای آلیاژی از جمله: نیکل، کروم، مولیبدن، بور، منگنز با یکدیگر متفاوت هستند.

ورق هاردوکس چیست؟

ورق های ضد سایش از جمله ورق فولادی می باشد که در حالت نورد تولید می شوند. از جمله بزرگترین تولیدکنندگان آن کشور آلمان است. از آن ها برای عمر طولانی و در شرایط سخت ساخته می شوند. در زمینه های مانند معدن، معدن سنگ، نوار نقاله، ساخت و ساز و حمل مواد از ورق هاردوکس استفاده می کنند. به طور کلی استفاده عمده آن ها در مواقعی است که قطعات بحرانی که نیاز به افزایش طول عمر دارد، استفاده می شوند. ورق های مقاوم به سایش موجب ایجاد خواص ضد سایش و استحکام سازه می شوند.

تاریخچه ورق ضد سایش چیست؟

ورق hardox به وسیله پروفسور یوهان آگوست بریل برای نخستین بار در کشور سوئد و کارخانه آساب در سال 1974 و 1975 تولید شد. این محصول بعد از ساخت مورد توجه مهندسان راهسازی قرار گرفته و به کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی فرستاده شد. ورق های هاردوکس با نام ورق دورستات و دیلیدور نیز معروف بوده و این اسم بعدها از طریق شرکت های سازنده دیگر بر روی آن گذاشته شدند.

خرید ورق هاردوکس

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید ورق هاردوکس به آن توجه داشته باشید، بررسی اجزای مقاومتی ورق هاردوکس می باشد چرا که هر کدام از انواع ورق هاردوکس تنها با شرایطی خاص سازگار می باشند و همچنین باید به نوع جوشکاری ورق هاردوکس نیز توجه داشته باشید.

درست است که خرید ورق هاردوکس نسبت به دیگر ورق های فولادی ممکن است برایتان گران در بیاید اما توجه کنید که در طولانی مدت از خرید خود رضایت خواهید داشت چرا که طول عمر ابزار آلات و ماشین آلات صنعتی افزایش می دهند.

انواع ورق هاردوکس (Hardox)

ورق ضد سایش از طریق نورد سرد تولید شده و دارای سختی بالا، کیفیت عالی، شکل پذیری در دمای کم و چقرمگی می باشد. این محصول در چند گروه دسته بندی می شود که در ادامه شما را با آن آشنا می کنیم.

ورق هاردوکس 400

از این نوع برای افزایش ظرفیت در ابزارهای مانند بولدوزر و لودر استفاده می کنند. محدوده مورد نیاز سختی 340 تا 430 برینل و شکل پذیری بالا با کوئنچ و تمپرینگ می باشد.

ورق هاردوکس 450

سختی افزایش یافته 425 تا 475 برینل موجب افزایش عمر حدود 50 درصد ورق ضد سایش 400 می شود. عمر اجزای هاردکس 450 در برابر با مواد ساینده مانند بازالت حدود 45 درصد و گرانیت حدود 75 تا 85 درصد افزایش می یابد. از ورق hardox 450 در موارد زیر استفاده می کنند:

  • اجزای حفاری

  • کامیون های کمپرسی

  • سنگ شکن ها

  • مخازن

ورق هاردوکس 500

سختی ورق ضد سایش 500 با توجه به ضخامت ورق است به عنوان نمونه برای 4تا32 میلی‌متر حدود 470 تا 530 برینل و برای 32 تا 103 میلی‌متر حدود 450 تا 540 برینل می باشد. خواص مکانیکی عالی آن موجب شده تا از این فولاد در سنگ شکن ها استفاده کنند. از مشخصات فنی ورق هاردوکس 500 این است که دارای قابلیت بالا برای جوشکاری است و اتصالات جوش داده شده تا 700 مگاپاسکال استحکام دارند و از استحکام اتصالات ممکن فولادهای دیگر بالاتر می باشد.

ورق هاردوکس 600

ورق مقاوم به سایش 600 دارای انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر بارهای ضربه ای می باشد. از این رو دارای توانایی پیوند صفحات فلزی با روش های رایج جوشکاری است. اگر شما نام ورق مقاوم در برابر سایش با کیفیت بالا را شنیدید، بدانید که منظور ورق ضدسایش 600 می باشد. ترکیب شیمیایی آن مانند Hardox 550است. در بین انواع ورق هاردوکس فقط این نوع است که دارای کاربردهای مربوط به ساییدگی مواد پایه می باشد و برای کاربردهای معمولی قابل استفاده نیستند.

کاربرد ورق هاردوکس در صنایع گوناگون

ورق های ضد سایش از جمله محصولات عالی با سختی بالاست که به عنوان فولاد ساخت و ساز قابل استفاده هستند. خمکاری، ماشینکاری و جوشکاری ورق هاردوکس بدون از دست دادن خصوصیات ورق Hardox قابل انجام هستند. صنعت بازیافت، راهسازی و معدن از جمله بارزترین صنایعی است که از این محصول استفاده می کنند.

کاربرد ورق مقاوم به سایش در فرایند بازیافت

برای فرایند بازیافت، مثل تکه تکه کردن ضایعات، به تجهیزات گوناگونی نیاز است. با توجه به هزینه بالای این عملیات باید از تجهیزاتی استفاده کرد که به آسانی خورده و ساییده نشوند. از جمله ابزارها و ماشین آلات مورد نیاز در صنعت بازیافت که از ورق هاردوکس ساخته شده اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کامیون های حمل زباله

  2. خردکن

  3. چاقوی گرانولاتور

  4. قلاب و چنگک

  5. غربال

  6. کانتینر

  7. تسمه نقاله

  8. سنگ شکن های چکشی

استفاده از ورق ضد سایش در معادن

برای انجام عملیات کاوش، استخراج و حفاری معادن روباز به ابزارهای زیادی نیاز است. این نوع محیط ها فرسایشی بوده و نیازمند ماشین آلات ضد سایش است. از جمله تجهیزات برای معدن شامل: سنگ شکن، کامیون کمپرسی، محفظه تخلیه و بیل مکانیکی است.

ورق هاردوکس را با قیمت کف بازار خریداری کنید!

به طور کلی در این مطلب متوجه شدید که ورق ضد سایش از جمله ورق های است که برای ساخت فولادهای مقاوم به خوردگی و سایش از آن استفاده می کنند. ورق های هاردوکس دارای مقاومت بالای در برابر سایش نسبت به فولادهای معمولی است.

قیمت ورق هاردوکس 450، 600، 400، 500 و ... با توجه به نوسانات بازار ارز، ضخامت ورق مقاوم در برابر سایش و ... متغییر است. از این رو شما برای اطلاع از جدیدترین نرخ انواع ورق هاردوکس می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی آهن پرو(ahanpro) به عنوان مرکز فروش ورق ضد سایش در ارتباط باشید تا ورق هاردوکس را با قیمت کف بازار خریداری کنید.