شناسه خبر : 42699 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

8 مورد بهترین آجیل و خشکبار مفید برای تقویت حافظه

آجیل و خشکبار می‌توانند در رشد و تقویت مغز و کمک به رفع مشکلات مربوط به آن موثر باشند .چه آجیل هایی برای حافظه خوب است؟

8 مورد بهترین آجیل و خشکبار مفید برای تقویت حافظه

تاثیر آجیل و خشکبار بر تقویت حافظه

آجیل و خشکبار جزو آن دسته از تنقلاتی هستند که خواص بسیار زیادی دارند و در هر سنی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این محصولات انواع مواد مغذی و مفید یافت می‌شود. بنابراین مصرف آن‌ها در طول روز، می‌تواند به عملکرد مناسب بدن کمک کند. به ویژه افرادی که از کمبود حافظه و حواس پرتی رنج می‌برند، باید حتما این خوراکی‌های مقوی را در برنامه غذایی خود جای دهند.

آجیل‌ و خشکبارهای مفید برای حافظه در الوخشکبار

برای خرید آجیل‌ و خشکبارهای مرغوب و باکیفیت، بهتر است از فروشگاه‌های معتبری که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارند، خرید کنید. الوخشکبار یکی از این فروشگاه‌ها است که با چندین سال سابقه، محصولات درجه یک و باکیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

همانطور که گفته شد آجیل و خشکبار می‌توانند در رشد و تقویت مغز و کمک به رفع مشکلات مربوط به آن موثر باشند. اکنون این سوال مطرح می‌شود که :

چه آجیل هایی برای حافظه خوب است؟

کشمش

کشمش یکی از خشکبارهایی است که آنتی اکسیدان زیادی دارد و می‌تواند از تخریب سلول‌های مغز جلوگیری کند. بنابراین خوردن چند دانه از آن در طول روز برای تقویت حافظه مفید است. البته مصرف این خشکبار همراه با مغزهایی چون گردو، می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد.

پسته

پسته یکی از آجیل‌های بسیار مفید برای بدن است که مقادیر زیادی فسفر دارد و از این طریق می‌تواند به یادگیری و درک بهتر مسائل کمک کند. این مغز به خصوص برای افرادی که در معرض آلزایمر و زوال عقلی هستند، بسیار مفید است. بنابراین حتما آن را به طور منظم مصرف کنید.برای خرید پسته با بهترین قیمت میتوانید به الوخشکبار مراجعه کنید.

8 مورد بهترین آجیل و خشکبار مفید برای تقویت حافظه

توت خشک

از دیگر خشکبارهای مناسب برای تقویت مغز، به توت خشک می‌توان اشاره کرد. این خشکبار به ویژه برای بهبود حافظه کوتاه مدت مفید است و چون مانند کشمش مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد، می‌تواند به تقویت عملکرد حافظه بسیار کمک کند.

گردو

گردو یکی از بهترین گرینه‌ها برای تقویت حافظه کودکان است که باعث افزایش مهارت یادگیری و رشد بهتر مغز آن‌ها می‌شود. مصرف این آجیل در سنین بالاتر نیز اضطراب و استرس را به شدت کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند از آلزایمر و فراموشی ذهنی جلوگیری کند.

خرما

خرما یکی از خشکبارهای مقوی است که با تامین قند مورد نیاز مغز، می‌تواند به تقویت و عملکرد بهتر حافظه کمک کند. اگرچه این خشکبار قند طبیعی دارد، اما به هیچ عنوان مصرف بیش از حد آن توصیه نمی‌شود.

انواع بادام

هر سه نوع بادام زمینی، درختی و هندی در تقویت حافظه تاثیرگذارند. زیرا سرشار از مواد مغذی برای مغز هستند و حتی می‌توانند در بهبود بیماری آلزایمر نیز موثر باشند. بنابراین حتما در طول روز از آن‌ها استفاده کنید. شما براحتی میتوانید خرید بادام با بهترین قیمت را از فروشگاه اینترنتی الوخشکبار انجام دهید.

8 مورد بهترین آجیل و خشکبار مفید برای تقویت حافظه

فندق

این آجیل سرشار از ویتامین E است و می‌تواند در کنار مصرف سایر مواد غذایی، تا حدودی در بهبود بیماری‌ها آلزایمر، پارکینسون، افسردگی و... موثر باشد. از این مغز برای رشد و تقویت حافظه کودکان نیز استفاده می‌شود و قدرت تمرکز را به شدت بالا می‌برد.

تخمه کدو

تخمه کدو سرشار از منیزیم، مس، زینک و آهن است که از جمله مواد معدنی موثر در بهبود عملکرد حافظه هستند و به افزایش شناخت و یادگیری بسیار کمک می‌کنند. مصرف یک مشت از این تخمه به صورت خام، علاوه بر تقویت حافظه، برای کل بدن مفید است.

در الوخشکبار مدل‌های متنوعی از آجیل‌های مفید برای تقویت حافظه موجود است:

  • پسته: اکبری، احمد آقایی، کله قوچی، فندقی، مغز پسته درجه یک

  • بادام: درختی، زمینی، هندی

  • گردو: ایرانی و خارجی (با پوست)، درجه یک و دو (مغز گرد)، مغز گردو ایرانی خورشتی

  • فندق: مغز فندق ایرانی و خارجی، فندق با پوست ایرانی

  • توت خشک درجه یک

سخن پایانی

کاهش عملکرد حافظه موضوع مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشت و حتی اگر نتوان جلوی این اتفاق را گرفت، می‌توان با یک زندگی سالم و مصرف غذاهای مفید، تا حدودی از پیشرفت این نوع بیماری‌ها جلوگیری کرد. بنابراین مصرف آجیل‌ و خشکبار را حتما جدی بگیرید. همانطور که گفته شد، فروشگاه الوخشکبار می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.