شناسه خبر : 42386 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی در طبیعت

آیا قصد دارید تا به صورت خانوادگی راهی سفر به دل طبیعت شوید؟ پس لازم است وسایلی که نیاز دارید را از قبل در لیستی مجزا یادداشت نمایید تا فراموش نکنید.

وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی در طبیعت

 در این مقاله از سفرمارکت می‌خواهیم به شما بگوییم که وسایل مورد نیاز سفر در طبیعت چیست و اگر همراه با خانواده راهی طبیعت هستید چه اقلامی را باید همراه خود ببرید. پس این مقاله مفید را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

اقلام بهداشتی

سفر کردن بدون همراه داشتن اقلام بهداشتی را به هیچ کس توصیه نمی‌کنیم. آیا می‌دانید که برای جلوگیری از بیمار شدن یا ممانعت از آسیب‌های فیزیکی چه چیز‌هایی باید ببرید؟ یکی از اصلی‌ترین موارد داروهایی مانند مسکن، قرص‌های ضد حساسیت و دارو بیماری‌های گوارشی است.

اگر به انواع گیاهان حساسیت دارید به خاطر داشته باشید که در سفر به طبیعت و اجاره ویلا حتما داروی ضد حساسیت همراه داشته باشید. همچنین جعبه کمک‌های اولیه، نخ دندان و مسواک، خمیر دندان، کیف کوچک کمک‌های اولیه، عینک طبی و نسخه‌های شخصی از دیگر اقلام مهمی است که در سفر باید داشته باشید.

همراه نداشتن هرکدام از آن‌ها هم ممکن است باعث بیماری شما شود و هم مجبور شوید برای خرید دوباره آن‌ها هزینه اضافه پرداخت نمایید.

لوازم الکترونیکی

امروزه همه ما برای بهتر زندگی کردن به لوازم الکترونیکی احتیاج داریم. تلفن همراه و شارژر اولین چیزی است که در وسایل سفر قرار می‌دهیم و تقریبا شروع و ادامه سفر بدون آن‌ها ممکن نیست. از جمله مهم‌ترین لوازم الکترونیکی می‌توان به لپ تاپ، دوربین عکاسی، باتری، حافظه دوربین و پاوربانک اشاره کرد.

لذا باید پیش از عزیمت ان‌ها را شارژ کرده و در یک ساک ایمن برای جلوگیری از ضربه خوردن نگهداری کنید. البته به یاد داشته باشید که محافظت از ان‌ها نیز امر مهمی است و از در دسترس قرار دادن لوازم الکترونیکی خود در ملا عام پرهیز کنید.

وسایل کمپینگ و طبیعت‌گردی

اگر می‌خواهید مدتی را در دل طبیعت بگذرانید حتما وسایل طبیعت‌گردی همراه خود ببرید. از جمله این اقلام می‌توان به چادر مسافرتی، چراغ قوه، بالش بادی و قاشق و چنگال اشاره کرد. همچنین فراموش نکنید که ملحفه، فلاکس، ژل آتش زنه، لیوان شخصی دستمال سر، کلاه، زیرانداز و کیسه خواب هم در ماشین خود بگذارید تا در صورت لزوم استفاده نمایید.

البته تعداد و حجم این ابزار به نوع فعالیت شما در طبیعت بستگی دارد و بعضی از آن‌ها ضروری نیستند. همچنین به یاد داشته باشید که کفش مناسب همراه داشته باشید تا در حین پیاده روی خستگی کمتری را متحمل شوید. در ادامه لیستی از وسایل کمپینگ را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

لیست وسایل کمپینگ

  • قطب نما

  • بطری آب

  • صندلی تاشو

  • دروبین دوچشمی

  • بشقاب و قابلمه

  • طناب

  • پانچو

  • غذاهای کنسروی

  • اجاق سفری

لوازم یدکی خودرو

از جمله مهم‌ترین ابزاری که باید در سفر به طبیعت همراه داشته باشید لوازم مربوط به خودرو است. در صورت همراه داشتن وسایل خودرو ممکن است دچار اتفاقات ناخوشایندی شوید که لحظات سفرتان را عذاب آور می‌کند.

به همین دلیل لوازم یدکی خودرو جزو اقلامی است که در اولین مرحله باید در ماشین شخصیتان بچینید. زنجیر چرخ، قفل فرمان، بطری آب رادیاتور و سیم بوکسل از جمله وسایلی است که باید در خودرو خود داشته باشید و قبل از حرکت از سلامت آن‌ها مطمئن شوید.

وسایل مورد نیاز کودکان

اگر کودک و یا نوزاد همراه دارید باید وسایل زیادی همراه خود ببرید زیرا که در غیر اینصورت سفر خسته کننده‌ای برای خود و فرزند دلبندتان خواهید داشت. از جمله این اقلام می‌توان به پیش بند، پوشک، کالسکه، پماد سوختگی، زیرانداز و تب سنج اشاره کرد.

همچنین شیر خشک، پستانک، دستمال مرطوب، لباس مناسب فصل و روغن بدن از دیگر وسایلی است که باید برای کودکتان در نظر بگیرید. در این بار توصیه می‌کنیم که یک لیست دقیق از اقلام مورد نیاز تهیه کنید تا موردی را جا نگذارید.

غذا

خوراکی‌های مفید

همواره توصیه می‌کنیم که از همراه بردن خوراکی‌های نه چندان مفید مانند پفک، چیپس و غیره بپردازید. زیرا هم جا گرفته و هم ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازند. از جمله خوراکی‌هایی که خوب است همراه داشته باشید می‌توان به آجیل، میوه (تازه و یا خشک شده)، بیسکوییت، شکلات، نان، چای و آب میوه اشاره کرد که انرژی از دست رفته شما را به برمی‌گردانند.

همیشه سعی کنید خوراکی‌هایی همراه داشته باشید که هم برای سلامتی شما مفید باشند و هم مانع از سیری کاذب شوند. همچنین جویدن آدامس به شما کمک می‌کند تا بتوانید خوراکی‌ها را در طول سفر راحت‌تر هضم کنید و کمتر دچار یبوست شوید.

مدارک شناسایی کافی همراه داشته باشید

سفر به طبیعت نباید مانع از همراه داشتن کارت شناسایی شود. توصیه ما به شما این است که از بردن مدارک اضافه مانند گذرنامه با دسته چک خودداری نمایید؛ چرا که احتمال گم شدن یا آسیب دیدن آن وجود دارد. کارت ملی، گواهینامه و شناسنامه اصلی‌ترین مدارکی است که در سفر به طبیعت یا شهر باید همراه داشته باشید. همچنین از همراه داشتن مقادیر زیاد پول و یا طلا بپرهیزید؛ چرا که ممکن است امنیت شما در طبیعت را به خطر اندازد.

لباس مناسب فصل

یکی از اقلامی که در سفر نباید فراموش کنید لباس مناسب فصل است. تیشرت، کاپشن، پلیور، کلاه و غیره همگی از جمله لباس‌هایی است که باید متناسب با فصل انتخاب شوند. چه به کویر سفر می‌کنید و چه به ساحل باید از قبل شرایط آب و هوایی را سنجیده و مناسب‌ترین لباس‌ را در نظر بگیرید. پانچو، دستکش، جوراب و غیره همگی جز پوشاک مختص سفر شناخته می‌شوند که نباید از قلم بیندازید.

لوازم متفرقه

به غیر از لوازمی که پیشتر گفتیم بد نیست برای جلوگیری از خستگی و اتلاف وقت لوازم متفرقه مانند نقشه، چتر، فندک، قطب نما، ملحفه، کیسه پلاستیکی و نخ و سوزن همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید. همچنین همراه داشتن خودکار، بالش، قفل مخصوص چمدان و حتی وسایل سرگرمی باعث می‌شود تا هم کمتر وقت خود را تلف کنید و هم مجبور به خرید دوباره این اقلام نکنید.

لوازم سفر

در سفر به کویر چه ببریم؟

کرم ضدآفتاب، کلمن آب، زیرانداز، سایه بان، کیسه زباله، پماد مخصوص نیش حشرات، دوش خورشیدی، صندلی و شلوارک، پاور بانک، اپلیکیشن‌های مکان‌یابی، لباس مناسب و عینک آفتابی از جمله وسایلی است که در سفر به طبیعت همراه با خانواده باید همراه داشته باشید. لازم به یادآوری است که قبل از عزیمت حتما لیستی از این موارد همراه داشته باشید و آن‌ها را چک کنید. ضمن اینکه انواع تور طبیعت گردی را می‌توانید از safarmarket تهیه کنید.

در سفر به ساحل چه ببریم؟

حوله، مایو، لباس زیر، کرم ضد آفتاب، کلاه نقاب دار، شلوارک، دمپایی عینک شنا، روغن برنز کننده، پماد حشرات، تیوب آبی، وسایل بهداشتی، وسایل شن بازی و کیسه ضد آب از جمله وسایل است که در سفر به ساحل باید همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید که حتما یک کوله ضد آب مخصوص آن‌ها در نظر بگیرید و هیچ کدام را خارج از کوله نگهداری نکنید.

در سفر به جنگل چه ببریم؟

پیراهن آستین بلند در سفر به جنگل محافظ خوبی برای جلوگیری از نیش حشرات است. لذا اگر قصد سفر به جنگل دارید اولین چیزی که باید در چمدان بگذارین لباس آستین بلند است. ژاکت، هدلایت، جوراب، بارانی، کیسه خواب، زیرانداز، کوله پشتی سبک و بطری آب از دیگر مواردی است که نباید فراموش کنید.

همچنین پیشنهاد ما به شما این است که کیسه‌های پلاستیکی زیپ دار همراه داشته باشید تا از وسایل خود در برابر بارش باران محافظت کنید. این نوع کیسه‌ها گزینه خوبی برای مراقبت از تلفن همراه، شارژر و پاوربانک است.