شناسه خبر : 42238 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بلیچینگ دندان + روش ها و مزایای آن

بلیچینگ دندان یکی از روش های رایج و محبوب سفید کردن دندان است. این روش بسیار سریع، فوری و با ماندگاری بالا است. اما لازم است تا قبل از اقدام به بلیچینگ دندان خود، اطلاعات کافی داشته باشید.

بلیچینگ دندان + روش ها و مزایای آن

در این مطلب از فیروزدنتال به عنوان برترین وارد کننده تجهیزات دندانپزشکی از جمله اتوکلاو دندانپزشکی، یونیت دندانپزشکی و انواع اینسترومنت ها و قطعات می خواهیم در مورد یکی از روش بلیچینگ دندان صحبت کنیم.

عوامل مختلفی بر روی زیبایی و سفیدی دندان ها اثر می گذارند.  بلیچینگ دندان یکی از روش های موثر در زیبایی دندان ها می باشد. مصرف زیاد قهوه و چای، سیگار کشیدن و ... می تواند سبب ایجاد لکه بر روی دندان و از بین رفتن سفیدی دندان ها شود.

روش های مختلفی برای سفید کردن دندان ها و رفع این لکه ها وجود دارد. افرادی که دارای دندان های حساسی هستند؛ می توانند روش بلیچینگ را برای سفید کردن دندان خود انتخاب کنند.

بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان ها با روش بلیچینگ، می تواند لبخند زیبا و اصلاح فرم لبخند را به شما هدیه دهد. بلیچینگ به روش های مختلفی انجام می شود. انتخاب هر روش به انتخاب و نظر پزشک شما بستگی دارد. می توانید مناسب ترین روش را برای داشتن دندان هایی زیبا و سفید انتخاب کنید. بلیچینگ به کمک مواد گذاری های مختلفی انجام می شود. این مواد کاملا استاندارد هستند؛ تا سبب آسیب رساندن به دندان های شما نشود.

اگر برایتان جالب است که بدایند یونیت دندانپزشکی چیست، کافی است روی مطلب کلیک کنید.

زمان مناسب برای بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان بهتر است در زمان مناسب و مورد نیاز دندان ها انجام شود. به وجود آمدن موارد و نشانه هایی، نشان می دهد که زمان سفید کردن دندان ها فرا رسیده است. اگر دندان های شما در یکی از موقعیت های زیر قرار دارد؛ می توانید از بلیچینگ برای سفید کردن آنها استفاده کنید.

  • از بین رفتن مینای دندان به مرور زمان و ایجاد لکه های زرد و قهوه ای بر روی دندان ها

  • زرد شدن دندان ها بر اثر نوشیدن بیش از حد چای، قهوه، نوشیدنی های گازدار و نوشابه

  • داشتن رژیم غذایی که در آن دندان های فرد زرد و لکه دار می شوند.

  • زرد و قهوه ای شدن دندان ها بر اثر استعمال دخانیات و قلیان

  • زرد شدن و تغییر رنگ دندان ها، بر اثر افزایش سن و از بین رفتن مینای دندان

برای گرفتن نتیجه بهتر از بلیچینگ دندان، زمان مناسبی برای انجام آن انتخاب کنید.

روش های بلیچینگ دندان

روش های بلیچینگ دندان - زیبایی دندان با بلیچینگ | فیروز دنتال

برخی از افراد تصور می کنند؛ سفید کردن دندان ها با روش بلیچینگ، یک روش درمانی است. اما در بلیچینگ شما تنها به زیبایی دندان های خود می پردازید. بلیچینگ دندان ها به سادگی قابل انجام است و برای انجام آن روش های ساده و مختلفی وجود دارد.

بلیچینگ دندان در مطب

بلیچینگ دندان در مطب روشی است؛ که تمامی پروسه سفید کردن دندان ها در مطب و توسط پزشک انجام می شود. در این روش از بلیچینگ؛ بهتر است قبل از سفید کردن دندان ها، جرم گیری انجام شود. از بین بردن پلاک ها و جرم ها تاثیر خوبی بر روی دندان های شما خواهد گذاشت. در این روش، پزشک دندان های شما را برای مواد گذاری آماده می کند.

پس از آماده شدن دندان ها، پزشک با قرار دادن هیدروژن پراکسید غلیظ، در مدت زمان لازم، سفید کردن دندان ها را انجام می دهد. با قرار دادن هیدروژن پراکسید، پزشک با تاباندن اشعه های لیزر، مواد درون آن را فعال می کند. در این صورت، میزان ماندگاری و دوام آن بر روی دندان ها افزایش پیدا می کند. این روش کاملا بی خطر، با دوام و بسیار موثر است. در بلیچینگ در مطب از لثه و دندان های شما به خوبی محافظت می شود.

بلیچینگ دندان در خانه

بلیچینگ دندان در خانه، توسط خود شخص در خانه انجام می شود. لازم است در این روش، پزشک در ابتدا از دندان های شما قالب دقیقی تهیه کند. پس از تهیه قالب از دندان های شما، تری های پلاستیک و شفافی در لابراتوار دندان سازی ساخته می شود. با دستور پزشک این تری ها را بر روی دندان خود قرار می دهید. ژل بلیچینگ را میان این تری و دندان خود قرار می گذارید.

قرار دادن ژل به دستور پزشک، برای مدت زمان مورد نیاز انجام می شود. معمولا لازم است که این تری ها همراه با ژل های بلیچینگ، به مدت یک روز کامل  بر روی دندان ها باقی بمانند. این زمان به دندان های شما و میزان سفیدی مورد نظر شما بستگی دارد. لازم است تمامی موارد با مشورت و نظارت پزشک انجام شود. برای رسیدن به نتیجه در این روش؛ ضروری است صبور باشید.

بلیچینگ فوری دندان

پاور بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان ها به صورت فوری، یک روش جدید و نوین برای زیبایی دندان ها است. در این روش، سفید کردن دندان ها به صورت فوری اتفاق می افتد. مواد بلیچینگ (هیدروژن پراکسید غلیظ) در یک جلسه برای شما گذاشته می شود. در بلیچینگ فوری، ماندگاری مواد و سفیدی دندان ها به صورت موقت و کوتاه است.

این ماده حداکثر تا 1 سال دندان های شما را سفید نگه می دارد. پس از آن رنگ دندان های شما به حالت اول باز می گردد. بلیچینگ فوری دندان یک روش در مطب نیز به حساب می آید. تنها تفاوت آن با بلیچینگ در مطب آن است که؛ جلسات کمتری برای سفید کردن دندان ها نیاز است. همچنین ماندگاری و مراحل آن کمتر است.

مزایای بلیچینگ دندان

مزایای بلیچینگ دندان | فیروز دنتال

انتخاب بلیچینگ برای سفید کردن دندان ها، می تواند یک انتخاب مناسب نسبت به سایر روش ها باشد. این روش به علت داشتن مزایای بسیار، محبوبیت خاص خود را نزد افراد دارد. بلیچینگ دندان به یک روش زیبایی محبوب و موثر در میان افراد تبدیل شده است. مزایای این روش شامل موارد زیر می باشد:

  • به طور تقریبی تمامی افراد با سن های متفاوت، می توانند بلیچینگ را انتخاب کنند. (بهتر است سن افراد بالای 18 سال باشد. زیرا مینای دندان آنها از این سن به بعد به تکامل می رسد.)

  • بلیچینگ کردن دندان ها، یکی از سریع ترین روش های زیبا سازی و سفید کردن دندان ها می باشد.

  • این روش کاملا بی خطر و ایمن می باشد. زیرا زیر نظر پزشک و متخصصان این کار انجام می شود. در زمان انجام آن، تمامی نکات بهداشتی و مراقبتی در اولویت قرار می گیرند.

  • هزینه بلیچینگ دندان نسبت به سایر روش های سفید کردن، بسیار مقرون به صرفه است. زیرا دیگر نیاز نیست؛ تا مدت های طولانی هزینه ای اضافی را پرداخت کنید.

  • با کمک این روش؛ می توان هر گونه لکه، زردی و انواع جرم را از روی دندان ها از بین برد.

سخن پایانی

سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ دندان یک روش کاملا بی خطر است. روش های مختلف و مزایای این روش برای شما به طور کامل بیان شد. حال با اطلاعات کافی می توانید دندان های خود را به روش بلیچینگ، سفید کنید.