شناسه خبر : 42117 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خرید بلیط اتوبوس اینترنتی یا حضوری؟

آیا تا به حال با اتوبوس سفر کرده‌اید؟ چند وقت از آخرین سفرتان با اتوبوس می‌گذرد؟ بلیط سفرتان را حضوری خریده‌اید یا آن را اینترنتی رزرو کرده‌اید؟

خرید بلیط اتوبوس اینترنتی یا حضوری؟

 بسیاری از افراد هنوز هم سفر زمینی با اتوبوس را به سفر با قطار یا هواپیما ترجیح می‌دهند. سفر با این وسیله نقلیه مزایا و معایب مختلفی دارد. به‌عنوان‌مثال سفر با اتوبوس در مسیرهای طولانی کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما در عوض هزینه سفر با آن بسیار کمتر است.

افرادی که اهل سفر هستند به‌خوبی می‌دانند که خرید حضوری بلیط اتوبوس دردسرهایی دارد. علاوه بر این خرید حضوری بلیط زمانی دشوارتر می‌شود که بخواهید در تعطیلات به سفر بروید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید بلیط موردنیازتان را بدون معطلی و در عرض چند دقیقه رزرو کنید؛ با ما همراه شوید.

در این مطلب به شما از مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس خواهیم گفت و بهترین سایت فروش آنلاین بلیط را معرفی می‌کنیم. شما میتوانید انواع بلیط چارتر، تور، بلیط قطار و اقامتگاه را از سایت علی بابا خریداری کنید.

چرا بلیط اتوبوس را آنلاین بخرم؟

در گذشته ارزانی بلیط یکی از مهم‌ترین دلایل سفر با اتوبوس بود. امروز شرایط نسبت به گذشته متفاوت‌تر است. اتوبوس‌های امروزی کیفیت بسیار بالاتری دارند و قابل‌مقایسه با اتوبوس‌های قدیمی نیستند. برخی از اتوبوس‌های جدید وای فای و شارژر دارند. صندلی‌های تخت شو و مانیتوردار هم از دیگر امکانات اتوبوس‌های جدید هستند. همچنین برای خرید بلیط اتوبوس دیگر نیازی به منتظر ماندن در صف‌های طولانی باجه‌های فروش بلیط نیست و شما می‌توانید بلیط خود را به‌صورت اینترنتی رزرو کنید. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بلیط اتوبوس

صرفه‌جویی در زمان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، صرفه‌جویی در زمان است. دیگر نیازی نیست برای خرید بلیط ساعت‌ها در ترافیک بمانید یا جمله «بلیط تمام شده است» را بشنوید. شما می‌توانید به‌راحتی در هر ساعت از شبانه‌روز بلیط موردنظر خود را به‌صورت آنلاین بخرید.

این مطلب را هم بخوانید: معرفی شرکت اتوبوسرانی آریا سفر

مقایسه قیمت‌ها

در هنگام خرید اینترنتی بلیط امکان مقایسه قیمت‌ها وجود دارد. شما می‌توانید سایت‌های مختلف را بررسی کنید و خریدتان را از سایتی انجام دهید که قیمت کمتری را به شما پیشنهاد می‌دهد. در سایت‌های فروش اینترنتی بلیط، امکانات اتوبوس‌های مختلف نوشته شده پس قبل از خرید بلیط حتماً این بخش را مطالعه کنید. اگر سفر طولانی در پیش دارید، بهتر است اتوبوسی با صندلی تخت شو انتخاب کنید و اگر در طول سفر مجبورید دائماً از تلفن همراه و تبلت استفاده کنید، بهتر است اتوبوس شارژر اختصاصی داشته باشد.

استرداد بلیط اتوبوس

پس از انتخاب تاریخ سفرتان می‌توانید بلیط خود را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید. ساعت حرکت اتوبوس نیز از قبل مشخص شده است. با این حال شاید به دلایلی مجبور شوید که سفرتان را لغو کنید یا در زمان معین به اتوبوس نرسید. درهرصورت امکان استرداد بلیط در خرید اینترنتی وجود دارد. البته قوانینی برای استرداد بلیط تعیین ‌شده که بهتر است این قوانین را قبل از خرید بلیط مطالعه کنید. در اکثر موارد برای استرداد بلیط باید جریمه‌ای 10 تا 50 درصدی بپردازید.

انتخاب صندلی

انتخاب صندلی اتوبوس یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی بلیط است. شما در هنگام خرید اینترنتی می‌توانید صندلی‌های فروخته‌شده و همین‌طور صندلی‌های باقی‌مانده را ببینید. همچنین می‌توانید ببینید که صندلی‌های دیگر توسط خانم‌ها یا آقایان رزرو شده‌اند. چنین قابلیتی برای کسانی که می‌خواهند همراه دوستان یا خانواده‌شان سفر کنند، بسیار مفید است.

از کجا اینترنتی بلیط اتوبوس بخرم؟

با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن علی‌بابا می‌توانید بلیط اتوبوس را به‌صورت آنلاین بخرید. نحوه خرید بلیط از علی‌بابا بسیار آسان است. برای خرید اینترنتی کافیست مبدأ، مقصد و تاریخ سفرتان را انتخاب کنید تا بلیط‌های قابل‌خرید به شما نشان داده شود. همچنین قبل از خرید بلیط اتوبوس می‌توانید قوانین مربوط به جریمه و استرداد بلیط، تعداد صندلی‌های باقی‌مانده و اطلاعات اتوبوس و سفر را مشاهده کنید.

اتوبوس

نکات مهم درباره خرید بلیط اینترنتی اتوبوس

  • در هنگام انتخاب بلیط به ساعت حرکت اتوبوس توجه کنید.

  • اگر از قبل برای سفرتان برنامه‌ریزی کرده‌اید، خرید بلیط را به روزهای آخر موکول نکنید. شما چند هفته قبل از تاریخ سفرتان می‌توانید بلیط موردنظرتان را به‌صورت اینترنتی بخرید.

  • قبل از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، حتماً قوانین سایت و قوانین اتوبوسرانی را با دقت مطالعه کنید.

  • تیم پشتیبانی علی‌بابا به‌صورت 24 ساعته در تمامی روزهای هفته آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند. اگر سؤال یا مشکلی درباره خرید بلیط دارید، حتماً آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید.