شناسه خبر : 42099 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کدام صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت، امنیت بیشتری دارد؟

این سوال کلا اشتباه است چرا که همه صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت امنیت دارند.

کدام صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت، امنیت بیشتری دارد؟

 برای اینکه اطمینان بیشتر کسب کنید از به صندوق های سرمایه گذاری رجوع کنید که بالای ده سال قدمت دارند و در بین مردم و سرمایه گذاران شناخته شده اند.

در این مقاله همراه من باشید تا شما را با انواع صندوق های سرمایه گذاری آشنا کنم.

صندوق های درآمد ثابت

این صندوقها به دلیل داشتن حداقل بازدهی تضمین شده برای افرادی با ریسک پذیری پایین مناسب است و به همین دلیل منابع مالی حاصل از فروش این صندوق ها را عمدتا به خرید اوراق بهادار بدون ریسک یا کم ریسک مانند اوراق مشارکت، اوراق اجاره، سپرده بانکی و ... اختصاص می دهند.

قسمت بسیار کمی از صندوق نیز توسط مدیر صندوق در بورس سرمایه گذاری می شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هستند که دارایی مشتریان خود را در اوراق بهادار کم ریسکی چون اوراق مشارکت، اسناد خزانه، اوراق اجاره، گواهی سپرده‌های بانکی و انواع ابزارهای کم ریسک قابل معامله در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این صندوق‌ها بر اساس قوانینی که برای آن‌ها وجود دارد، می‌توانند بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کل سرمایه‌شان را در ابزارهایی با ریسک بیشتر، مثل سهام سرمایه‌گذاری کنند تا در بلند مدت باعث افزایش سرمایه صندوق شود.

صندوق سرمایه گذاری

صندوق سرمایه گذاری در سهام

صندوق های سرمایه گذاری در سهام، صندوق هایی هستند که اکثر سرمایه ی موجود در آن را در سهام شرکت های موجود در بازار بورس و فرابورس سرمایه گذاری می کنند. این صندوق ها پرداخت سود دوره ای و سود تضمین شده ندارند و سود یا ضرر سرمایه گذاران از مابه التفاوت قیمت صدور و ابطال آن ها حاصل می شود.

یعنی سرمایه گذاران از طریق افزایش قیمت واحدهای این صندوق به سود می رسند. با توجه به ریسک بالایی که در این صندوق ها وجود دارد امکان کسب بازدهی بیشتر نسبت به صندوق های درآمد ثابت وجود دارد. استفاده از این صندوق ها ریسک بالایی دارد. بازدهی آن‌ها نیز بیش از هر چیز دیگری از شرایط کلی بازار سرمایه تاثیر می‌پذیرد.

صندوق سرمایه گذاری مختلط

صندوق سرمایه گذاری مختلط هم مانند صندوق های سهامی سود تضمین شده و پرداخت سود دوره ای ندارند و سود و ضرر سرمایه گذار ناشی از افزایش یا کاهش ارزش (NAV) واحدهای صندوق است. صندوق سرمایه گذاری مختلط نوعی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک است که معمولا دارایی‌های خود را با نسبت 40 تا 60 درصد در بازار سهام و 40 تا 60 درصد در اوراق با درآمد ثابت مانند سپرده‌های بانکی – اوراق مشارکت و … سرمایه‌گذاری می‌کنند. هرچه مقدار سرمایه‌گذاری در بازار سهام بیشتر باشد انتظار سودآوری بیشتر می‌شود و به دلیل طبیعت نوسانی بازار سهام میزان ریسک‌ افزایش می‌یابد.

سه نوع صندوق سرمایه گذاری را در بالا مطالعه کردید. و متوجه شده اید که بهترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت است که علاوه بر ریسک کم و سود زیاد ،بهترین شرایط را برای سرمایه گذارن فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر از نحوه ی سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت روی لینک کلیک کنید. برای هر سرمایه گذاری قطعا ریسک وجود دارد. اما سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری با حفظ ارزش دارایی است.

برای استعلام گرفتن از سهام ها و بورس به سایت http://www.tsetmc.com/ مراجعه کنید. و تمامی اطلاعات مربوط به بورس را از سایت بگیرید.

سرمایه گذاری مختلط