شناسه خبر : 42070 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اجرای ۰ تا ۱۰۰ نوسازی ساختمان با گروه مهندسی صدر سازه

اگر میخواهید درباره اجرای نوسازی ساختمانی اطلاعاتی کسب کنید، یا قصد دارید که ساختمان خود را نوسازی و بازسازی کنید، تا پایان این مقاله اجرای ۰ تا ۱۰۰ نوسازی ساختمان با گروه مهندسی صدر سازه، با ما همراه باشید.

اجرای ۰ تا ۱۰۰ نوسازی ساختمان با گروه مهندسی صدر سازه

 نوسازی و بازسازی خانه به منظور اعمال تغییراتی میباشد که در آن سازه های کهنه و قدیمی را با سازه های نو و مدرن جایگزین میکنند، سازه‌ها و مکان هایی از ساختمان که نیاز به تعمیرات دارند را تعمیر میکنند، برای زیبایی خارجی ساختمان، طراحی نمای ساختمان را انجام میدهند، با ایجاد تنوع و تغییر دکوراسیون، ساختمان را از یکنواختی درمی‌آورند و با اعمال تغییرات کلی و جزئی در ساختمان، خانه را نو و مدرن میکنند، به بهبود زندگی و روحیه افراد کمک میکنند و با افزایش استقامت و استحکام ساختمان، باعث افزایش طول عمر ساختمان میگردند.

بازسازی و نوسازی خانه، کاری تخصصی میباشد و نیاز به یک متخصص و پیمانکار دارد؛ پروژه نوسازی و بازسازی خانه، دارای مراحل مختلفی میباشد که برای انجام درست و کاهش احتمال خرابی، باید زیر نظر متخصص طی شود. بیشتر تغییراتی که با بازسازی و نوسازی در خانه اعمال میشود، نیاز به گرفتن مجوز ندارند اما بعضی از تغییرات  نیازمند گرفتن مجوز از شهرداری میباشد، تغییراتی مانند: تخریب یا جابجایی دیوارها و راه پله ها.

نوسازی خانه

نوسازی خانه، به دو صورت تغییرات جزئی و سطحی که به منظور طراحی نمای ساختمان، تغییر دکوراسیون، ایجاد تنوع، ترمیم و تعمیر بخش های داخلی و زیباسازی محیط داخلی خانه صورت میگیرد، تغییراتی، مانند: نصب کاغذ دیواری، پوشش دیوارها، سقف کاذب و ... را شامل میشود و میتوان گفت بصورت کلی در قالب بندی و اسکلت بندی ساختمان تغییری ایجاد نمیکند، همچنین تغییرات کلی و عمیق که به منظور بازسازی خانه، افزایش مقاومت خانه در برابر حوادث محیطی، بهبود کیفیت و ...، در خانه های فرسوده شده و قدیمی انجام میگیرد، شامل تغییراتی، مانند: زیرسازی کف خانه، جابجایی راه پله ها و دیوارها، حذف یا اضافه کردن اتاق ها، بزرگ کردن آشپزخانه و ... میشود، که میتوان گفت ساختار کلی خانه، اسکلت بندی و قالب بندی ساختمان، دچار تغییراتی عمیق میشود.

انواع نوسازی

نوسازی
نوسازی و بازسازی خانه میتواند دو علت داشته باشد. یکی این که قصد فروش خانه های قدیمی و فرسوده را داشته باشید که نیازمند بازسازی عمیق و حرفه ای میباشید، یکی دیگر این که تنها قصد تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع در خانه را دارید که نیازمند بازسازی سطحی میباشید. از این رو بازسازی و نوسازی خانه به دو بخش تقسیم میشود.

یک بخش بازسازی و نوسازی عمقی خانه، که باعث افزایش استحکام و مقاومت ساختمان میشود و به آن نوسازی سازه ای میگویند، و بخش دیگر که اعمال تغییرات جزئی میباشد و جنبه تزیینی دارد، باعث زیباسازی محیط میگردد و به آن نوسازی تزئینی میگویند. از جمله اقداماتی که در نوسازی سازه ای انجام میگیرد، میتوان به: تغییر مکان های مختلف در خانه و طراحی مجدد نقشه ساختمان، تغییر متراژ اتاق ها، پذیرایی و آشپزخانه، جابجایی دیوار ها، تعمیر و بازسازی لوله کشی تاسیسات، زیرسازی و عایق سازی، اشاره کرد.

از جمله اقداماتی که در نوسازی تزیینی انجام میگیرد، میتوان به: کف سازی با تعویض یا نصب کفپوش های جدید سرامیکی، سنگی، پارکت، لمینتی و چوبی که در بهبود کارایی سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیز موثر هستند، زیباسازی دیوارها با تعویض یا نصب کاغذ دیواری های فانتزی، رنگ آمیزی و نصب میله های رابیتس، به منظور ایجاد دکوراتیو با لامپ های مخفی، سقف سازی با تعویض یا نصب سقف کاذب، نصب کناف و رابیتس، تعویض شیرآلات، سینک، روشویی، دوش، وان، ایجاد نورپردازی با نصب لامپ های اصلی و مخفی، اشاره کرد.

مراحل نوسازی

نوسازی و بازسازی خانه، دارای مراحلی میباشد که برای یک نوسازی درست، باید همه آنها بصورت صحیح و زیر نظر یک متخصص انجام گیرد. نوسازی خانه برای خانه های بزرگ، خانه های کوچک، خانه های نوساز و خانه های قدیمی، دارای مراحلی یکسان بوده و با انجام مراحل بصورت کامل، امکان پذیر میباشد.

بنابر میزان تغییرات، مساحت ساختمان و مقاومت سازه، زمان و هزینه پرداختی لازم برای انجام پروژه نوسازی و بازسازی، مشخص میگردد. برای اطلاع از مراحل نوسازی و بازسازی خانه، با ما همراه باشید. همانطور که گفتیم نوسازی دارای دو بخش نوسازی سازه ای و نوسازی تزیینی میباشد. در ابتدا باید نوع نوسازی که میخواهید در خانه اعمال کنید را مشخص نمایید؛ بدین صورت که قصد دارید تنها دکوراسیون داخلی را تغییر دهید یا میخواهید تغییراتی عمیق و کلی را در خانه اعمال کنید.

همچنین باید مشخص کنید که تغییراتی که میخواهید اعمال کنید نیاز به مجوز شهرداری دارند یا خیر؛ اگر نیاز برای گرفتن مجوز است، اقدام کنید. لیستی برای تغییراتی که میخواهید اعمال کنید، تهیه کنید و آنها را اولویت بندی نمایید. پس از انتخاب نوع نوسازی و بازسازی خانه، باید یک متخصص یا پیمانکار مجرب را انتخاب کنید و پروژه نوسازی را به او بسپارید. بدین صورت که در ابتدا مسئول پروژه باید از خانه بازدید کند و به شما مشاوره های لازم را بدهد.

همچنین باید هزینه لازم و زمان انجام پروژه را تخمینی به شما اطلاع دهد. حال شما میتوانید طبق بودجه ای که دارید، از اولویت‌ هایی که انتخاب کرده‌اید، میزان تغییراتی که میخواهید را در پروژه بازسازی و نوسازی خانه، اعمال نمایید. پس از مشورت با مسئول پروژه، نوبت به گرفتن ایده های بازسازی و نوسازی خانه با جدیدترین متدهای روز، میرسد. متخصص یا مسئول پروژه، با طراحی ایده های شما بصورت سه بعدی روی سیستم، به شما امکان انتخاب مطمئن برای نوع نوسازی و بازسازی را میدهد‌.

اگر با تغییراتی که میخواهید اعمال کنید، اسکلت بندی و قالب بندی کلی ساختمان تغییر کند، مثلا: راه پله یا دیوارهای خانه جابجا شود و بخش هایی از خانه تغییر کاربری دهد، نیاز به گرفتن مجوز از شهرداری دارید و باید مراحل اداری آن را طی کنید. در مرحله بعدی، مسئول پروژه باید برای انجام عملیات نوسازی و بازسازی خانه، برنامه ریزی کرده و برای اعمال تغییرات نقشه‌ای طراحی کند.

پس از طراحی نقشه میتواند عملیات نوسازی را شروع کند. نوبت به مرحله تخریب سازه‌ها و فضاهایی که قصد نوسازی در آن را دارید، رسیده است. قبل از تخریب، باید از ایمن بودن و قطع بودن تاسیسات برقی مطمئن شوید. تخریب به منظور ایجاد فضاسازی برای اعمال تغییرات جدید و سازه‌های نو و مدرن انجام میگیرد. مرحله آخر که ساخت و شروع عملیات نوسازی می‌باشد، بهتر است با دقت بالا، در زمان کافی و با استفاده از مصالح و محصولات ساختمانی با کیفیت بالا صورت گیرد، تا باعث استقامت و استحکام ساختمان شود.

مراحل نوسازی

سخن پایانی

بازسازی و نوسازی خانه، عملیات حساسی می‌باشد که باید حتماً زیر نظر متخصص و پیمانکار خوب انجام گیرد. گروه مهندسی صدر سازه، عملیات نوسازی و بازسازی خانه و طراحی نمای ساختمان را با هزینه مناسب و استفاده از مصالح ساختمانی درجه یک، به انجام میرساند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت صدر سازه مراجعه نمایید.