شناسه خبر : 42005 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

روش های لیفت صورت: از تزریق ژل تا جراحی

کیفیت و سفتی پوست صورت در طول زمان کاهش می یابد.

روش های لیفت صورت: از تزریق ژل تا جراحی

 با تضعیف ساختار پوست، تولید کلاژن هم کند می‌شود و از بین رفتن پدهای چربی و کاهش حجم، به تشکیل چین و چروک ریز و افتادگی پوست در صورت و گردن منجر می‌شود.

کاهش حجم و شلی ایجاد شده در فرایند پیری می تواند ظاهری خسته، تکیده و پیر به شما بدهد و اعتماد به نفس و کیفیت زندگیتان را پایین بیاورد.

جراحی شاید گزینه اول آنهایی باشد که به دنبال رفع چین و چروک، بازیابی حجم از دست رفته و کشیدن پوست هستند، اما الزاما بهترین گزینه در دسترس نیست.

روشهای مختلفی در طول دهه های گدشته در کنار جراحی لیفت صورت در حوزه روش های درمانی زیبایی غیرتهاجمی ایجاد شده است. این روشها از هموار کردن چین و چروک ریز گرفته تا کانتورینگ و لیفت اعضایی که با مشکل افتادگی مواجه اند، بدون نیاز به دوره ریکاوری بخصوصی می توانند نتایج بسیار قابل توجی را ایجاد نمایند و عوارض جانبی جراحی را هم نداشته باشد. انجام لیفت صورت کم تهاجم با ابزارها و فناوری امروز، امکان شخصی سازی کردن ویژگی های بخصوص را به صورتی فراهم می‌کند که به ظاهری متعادل، طبیعی و درخشان منجر شود.

لیفت با نخ سیلوئت

افتادگی و شلی پوست در میان زنان و مردان، یکی از مشکل‌زاترین آثار فرایند پیری است. منبع تامین ساختار پوست با خالی شدن پوست از پروتئین کلاژن، از بین می رود و همین موضوع به از بین رفتن همواری و بافت بهینه صورت می شود. وقتی این موضوع با کاهش بافت چربی زیرجلدی همراه شود، حرکت رو به پاییت بافت و خحم صورت و ایجاد حفرات خالی در صورت بیمار آغاز می شود.

لیفت با نخ سیلوئت با لیفت بافتها و شکل دهی مجدد به صورت توانست خود را به عنوان یک روش انقلابی معرفی کند. این روش درمانی که تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا را هم در اختیار دارد، از نخ های درجه بندی شده پزشکی از جنس پلی گلیکولیک اسید و پلی ال لاکتیک اسید استفاده می کند که امن، زیست سازگار و قابل جذب است و لیفت طولانی مدتی در ساختاردرم ایجاد می کند. حل شدن این نخ ها در یک بازه 18 ماهه یا بیشتر، به تحریک کلاژن سازی و تولید الاستین، و ایجاد ظاهری طبیعی تر، درخشان و جوانتر منجر می شود.

لیفت صورت با نخ سیلوئت یک روش کم تهاجم سرپایی به کمک ماده بیحسی موضعی است. در این روش از برش یا دوره ریکاوری و عارضه جانبی خبری نیست و نتیجه آن دستیابی به یک گونه برجسته تر و ظاهری جوانتر است. اگرچه لیفت با نخ به کاهش تورفتگی ها و افتادگی های پوست منجر می شود، اما در بهبود کشسانی پوست و ماندگاری آثار ناشی از جوانسازی پوست نیز موثر است. با لیفت صورت با نخ سیلوئت متناسب با نیازها و ساختار منحصر بفرد صورتتان، می توان از دستیابی به یک ظاهر طبیعی، زیبا و متوازن مطمئن بود.

اولتراپی

اولتراپی یک روش غیرتهاجمی مورد تایید FDA است که برای اصلاح پوست شل و ایجاد یک بافت هموارتر و سفت تر به کار می رود. این روش برای کسانی ایده آل است که به دنبال رفع افتادگی پوست غبغب و گردن، پایین آمدن ابروها یا افتادگی پلک هستند.

اولتراپی با استفاده از انرژی متمرکز اولتراسوند، به دنبال تولید کلاژن جدید و حفظ کشسانی و حجم بافت پوست است. کسانی که شل شدگی خفیف یا متوسطی در پوست خود دارند، می توانند از عوارض جانبی حداقلی و نبود دوره ریکاوری روش اولتراپی برای لیفت صورتشان برخوردار شوند.

اولتراپی با استفاده از فناوریهای نوآورانه و بسیار پیشرفته به پر شدن صورت و درخشندگی پوست کمک می‌کند. اثر گرمایشی ناشی از انرژی اولتراسوند در زیر پوست باعث می‌شود که بدن به این پدیده واکنش دهد و تولید کلاژن و بهبود وضعیت کلاژن های فعلی را برای دستیابی به یک پوست بهتر، در دستور کار قرار دهد.

تصویربرداری اولتراسوند به اعمال انرژی به نقطه مد نظر، اثرگذاری حداکثری و دستیابی به نتایج بهینه منجر می‌شود. اولتراپی برای لیفت، سفت کردن و جوانسازی پوستتان به کار می رود. این روش برای کسانی عالی است که به دنبال ظاهری طبیعی، اما در عین حال بهبودی قابل توجه در بافت، حجم و کلیت پوستشان هستند.

گزینه‌های تزریقی

تزریق ژل و بوتاکس در طول چند دهه گذشته با محبوبیت چشمگیری مواجه شده اند و از رایج ترین گزینه های درمانی در سراسر دنیا محسوب می شوند. این روش‌ها برای جوانسازی نواحی مختلف صورت ازجمله لیفت و بالا کشیدن گونه‌ها، رفع خطوط خنده، رفع خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و... کاربرد دارند.

می توانید از گزینه های متنوع تزریقی و غیرتهاجمی ارائه شده توسط مراکز پوستی برای بهبود ساختار، شکل، بافت و کانتورینگ صورت استفاده کنید. جراح در یک طرح درمان متناسب با نیاز بیمار، می تواند از فیلرهای مختلف برای کمک به مشکل او و بهبود وضعیت ظاهری اش استفاده کند.

اگرچه اثرگذاری فیلرها به اندازه جراحی لیفت صورت نیست، اما گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که مشکلات خفیفی دارند و یا به دنبال بهبود شکل نقاط مشخصی از صورتشان هستند. فیلرهای هیالورونیک اسید، مثل جوودروم، بلوترو و رستیلان از این ماده (که به صورت طبیعی نیز در بدن تشکیل می شود) برای تقویت بافت های عضلانی صورت و جوانی مجدد پوست، استفاده می کند. از گزینه های دیگر موثر بر افزایش تولید کلاژن، کاهش چین و چروک، بهبود کانتورهای صورت و به طور کلی یک ظاهر طبیعی و ماندگار می توان به اسکالپترا، بلافیل یا رادیس اشاره کرد.

چه لبهای بزرگتری بخواهید و یا بخواهید گونه های برجسته و سربالاتری داشته باشید، می توانید به فیلرها برای جوانسازی بدون نیاز به جراحی اعتماد کنید. جراح با توجه به مشکلات و درخواستهایتان، یک طرح درمان مخصوص برایتان ایجاد می کند. ترکیب یک جراح متخصص و تزریق فیلرها می تواند یک پوست کشسان، هموار و بشاش تر را به شما هدیه کند.

لیفت ومپایر یا لیفت خون‌آشام

روش دیگر لیفت پوست، لیفت ومپایر یا PRP صورت است که از پلاسمای غنی از پلاکت برای تحریک کلاژن سازی و نقاط فرورفته استفاده می‌کند. این روش کاملا موثر است و نتایج آن هم تا یک سال باقی می ماند. تزریق فیلر می تواند در بعضی از بیماران، باعث ایجاد حساسیت یا یک توده شود و لیفت خون آشام با جلوگیری از وقوع این موارد، به طور خاص برای این افراد مناسب است.

اندولیفت

در اندولیفت از تیغ، جای زخم و درد خبری نیست و لیزردرمانی، زمینه بازسازی پوست و کاهش شلی و افتادگی آن را فراهم می کند. لیزردرمانی را می توان نتیجه جدیدترین فناوری‌ها و پژوهش های پزشکی بدون نیاز به تحمل نکات منفی آن مثل دوره ریکاوری طولانی مدت، خطرات جراحی و هزینه بالا دانست. تنها موردی که باید برای درمان با اندولیفت درنظر گرفت این است که باید بدانید آیا کاندید مناسبی برای انجام آن هستید یا خیر.

لیزردرمانی اندولیفت به کمک یک فیبر نوری بسیار ریز یکبار مصرف انجام می‌شود که به سادگی وارد لایه هایپودرم سطحی می‌شود. اندولیفت با فعالسازی نئوکلاژنیز و عملکرد متابولیک ماتریکس خارجی سلولی، بر انقباض هر چه بیشتر و کاهش افتادگی پوست متمرکز است. از این روش درمانی برای افتادگی و کاهش شلی پوست در نواحی صورت و گردن همچون لیفت غبغب، لیفت گونه و دیگر نواحی بدن همچون کاهش چربی‌های شکم و پهلو استفاده میشود.