شناسه خبر : 41997 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آیا ارز دیجیتال متیس برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

ارز دیجیتال متیس، کوینی برای شبکه متیس است که به عنوان یک لایه دوم بر روی شبکه بلاکچینی اتریوم شناخته می ­شود.

آیا ارز دیجیتال متیس برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

ارز متیس METIS، کوینی برای شبکه متیس است که به عنوان یک لایه دوم بر روی شبکه بلاکچینی اتریوم شناخته می‌­شود. شبکه متیس دارای ویژگی­‌های زیادی و پتانیسل بالایی برای سرمایه‌گذاری است. اما چقدر می­‌شود به این شبکه اعتماد کرد؟ برای سرمایه‌­گذاری باید اطلاعات کافی درباره یک کوین یا توکن را داشت و با توجه آمار و ارقام و اطلاعات به بازار ورود کرد. همراه ما باشید تا این شبکه، نحوه کاربرد و کوین آن را به شکل کامل مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم. در آخر این مطلب نیز می­توانید سوالات متداول مربوط به این موضوع را بخوانید.

شبکه متیس چیست؟

زمانی که شبکه بلاکچین اتریوم حجم بالایی از تراکنش را تجربه کند، برای تراکنش بعدی باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. این نکته به معنی آن است که استفاده از اتریوم در زمانی که تقاضا بالاست، گران­تر و کند­تر است. شبکه متیس راهی برای فرار از این شلوغی و حجم بالای تراکنش به شمار می­‌رود. این شبکه لایه دوم اتریوم است که باعث می­شود در زمان شلوغی هزینه کمتری برای انجام تراکنش در شبکه پرداخت کنید.

روش­‌های لایه دومی مثل متیس به منظور کم کردن فشار از زنجیره اتریوم طراحی شده‌اند. این لایه دوم با بسته‌بندی تراکنش، ارسال آن به دستورالعمل لایه دوم برای پردازش و سپس ارسال دوباره آن به شبکه اتریوم برای ذخیره‌سازی تراکنش‌ها کار را راحت می‌­کنند و به این شکل دیگر فشاری بر روی شبکه اتریوم نیست.

شبکه متیس چگونه کار می‌­کند؟

این شبکه برای خود از مکانیزم Optimistic Rollup بهره می­برد. این شبکه به کاربرا‌ن خود این امکان را می­‌دهد که ان.اف.تی بسازند و از صرافی­‌های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی این بستر استفاده کنند. البته که در نقطه مقابل توسعه‌­دهنگان نیز این امکان را دارند که برنامه‌­های غیرمتمرکز خود را بر روی این بستر اجرا نمایند. در حقیقت متیس سعی داشته تمامی قابلیت­ها و ظرفیت‌های شبکه اتریوم را به کار بگیرد تا به محبوبیت خود بیافزاید. این شبکه مشکلات مهمی که بستر­های لایه دومی با آن درگیر هستند را حل کرده است؛ مشکلاتی مثل متمرکز بودن، ثبت تراکنش و زمان بر بودن آن وشلوغی گلوگاه. از طرفی ارز دیجیتال متیس تا حد زیادی مشکلات این شبکه را برطرف کرده است.

امنیت شبکه متیس

در MVM هر شرکت مستقل و غیرمتمرکزی با لایه دومی اختصاصی و منحصربه‌­فرد ارتباط دارد. نکته اصلی در ساختار شبکه METIS این بوده، که کاربر­های مختلف از اینکه در حال فعالیت روی کدام DAC هستند، اطلاعی ندارند. به همین دلیل هم، مقصد مشخصی برای حمله وجود ندارد. به همین دلیل این شبکه از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

آشنایی با خدمات متیس

شبکه متیس دارای خدمات و سرویس­های مختلفی است. این برنامه­ها در راستای خدمات اصلی متیس بوده که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

راه‌اندازی DAC برای انجام تراکنش

وظیفه انجام تراکنش و ایجاد بلاک در شبکه متیس به عهده DACها است. با ساخت کیف پول و متصل کردن آن به شبکه متیس فعالیت شما به عنوان یکی از نود­های شبکه می­تواند آغاز شود. البته که برای ورود نیازی به ایجاد DAC جدید نیست. کاربران این امکان را دارند که از DAC موجود برای ورود استفاده کنند. با این کار پاداش ورود نیز دریافت خواهند کرد.

پولیس (Polis)

پولیس یک میان­افزار در شبکه متیس است. این میان­افزار یک پل ارتباطی بین کاربران و توسعه­دهنگان بوده و راحتی بیشتر برای ارتباط آنها فراهم می­سازد. این میان­افزار توانایی نشان سوابق تراکنش کاربران را نیز داراست. این میان­افزار کمک می­کند که یک شبه اکوسیستم در شبکه متیس برپا شود و به همین منظور توسعه­دهنگانی که با زنجیره بلوکی آشنایی ندارند از طریق آن می­توانند DApps‌های مختلفی را ایجاد و اجرا کنند.

معرفی کوین METIS

معرفی کوین METIS

ارز دیجیتال متیس نقش‌های متفاوت و متنوعی در اکوسیستم این شبکه عهده­دار است. این ارز برای این شبکه به عنوان یک راه­حل عمل خواهد کرد و اصلی­ترین وظیفه­اش نیز همین است. وقتی که شبکه متیس تراکنش‌ها را با هم ترکیب می‌کند و آنها را برای پردازش به شبکه آندرومدا می‌فرستد، به بازیگرانی به نام DAC که در قسمت بالا توضیح دادیم، نیازمند است. DACها از درستی تراکنش مطمئن می­شوند و باید تعداد مشخصی از رمزارز متیس را در شبکه قفل کنند تا به یکی از اعتبار‌سنج‌های شبکه متیس تبدیل شوند. این سازوکار اصلی این کوین است. برای چک کردن قیمت متیس سری به وبسایت بیت پین بزنید. در بیت پین علاوه بر مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال، می‌توانید برای خرید imx نیز اقدام کنید.

ارز دیجیتال متیس برای سرمایه‌گذاری گزینه خوبی است؟

تمامی این اطلاعات برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این شبکه و کوین متیس بود. سوالاتی مثل نحوه خرید ENS چگونه است یا بیت کوین چگونه کار می‌­کند؟ دارای یک پاسخ قطعی هستند. اما سوالات مربوط به سرمایه‌­گذاری تنها حدس و احتمال بوده و نیازمند تحقیق و بررسی‌­اند. شبکه متیس دارای برنامه منظم و منسجمی است و شرکت­های زیادی در حال حاضر مشغول همکاری با آن هستند. از طرفی نگاه کلی به آینده آن مثبت است. با این حال تصمیم نهایی با شما خواهد بود که آیا قصد سرمایه گذاری بر روی این پروژه دارید یا نه.

سخن آخر

ارز دیجیتال متیس به کمک شبکه متیس و این شبکه به کمک اتریوم برای حل مشکل مقیاس‌پذیری این شبکه آمده است. مشکلات شبکه‌­های بلاکچینی در هنگام شلوغی باعث افزایش هزینه تراکنش و کند شدن این فرایند می‌­شوند. لایه دومی به کمک این شبکه خواهد آمد تا با برداشتن بار اضافی از روی آن به بهبود شبکه کمک کند. با رشد شبکه اصلی شبکه لایه دومی نیز رشد می‌کند. اگر لایه دومی ویژگی­‌های خاص و مختص به خود را داشته باشد، این رشد بیشتر هم خواهد بود. شبکه متیس اولین شبکه لایه دوم غیر متمرکز در جهان است. از این‌رو، نگاه مثبت به آن داریم. شما می‌توانید برای خرید کوین متیس به بیت پین مراجعه کنید.

آیا ارز دیجیتال متیس برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

سوالات متداول

ارز دیجیتال متیس را کجا باید نگه­‌داری کرد؟

ارز دیجیتال متیس بر بستر شبکه‌های بایننس، اتریوم و آندرومدا، موجود بوده و این رمزارز را می‌توان در کیف پول‌های نرم‌افزاری مثل متامسک، بایننس چین ولت، تراست ولت و Coin98 نگهداری کرد. البته که این کوین توانایی ذخیره بر روی کیف پول­‌های سخت­افزاری را نیز داراست.

کوین متیس را از کجا بخریم؟

کوین متیس از طریق صرافی‌های متمرکز کوکوین، پولونیکس، MEXC و Gate.io قابل خریداری است. شما می­توانید این رمزارز را از صرافی‌های غیرمتمرکز یونی سواپ و پنکیک سواپ نیز خریداری کنید. البته که امکان خریداری از صرافی­های ایرانی مثل بیت پین هم پیش روی شماست.

آیا متیس و اتریوم پروژه مشترکی هستند؟

خیر. با اینکه متیس یک لایه دوم برای اتریوم است اما این دو شبکه مستقل از هم فعالیت خود را جلو خواهد برد، در عین حال به یکدیگر نیازمندند.

برای خرید متیس نیاز به اتریوم داریم؟

برای خرید ارز دیجیتال متیس احتیاجی به اتریوم نیست و با هر رمز ارزی می‌­توان آن را تهیه کرد.

منبع: بیت پین