شناسه خبر : 41957 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آشنایی با شرکت تولیدکنندگان برتر ناودانی در ایران

ناودانی‌ها به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی در ساخت سازه‌های مختلفی کاربرد دارند.

آشنایی با شرکت تولیدکنندگان برتر ناودانی در ایران

 شکل هندسی این مقاطع فولادی، شبیه به U لاتین است و در بخش‌هایی که بار زیادی بر آن‌ها وارد نمی‌شود، نصب خواهند شد.

در مورد اینکه ناودانی‌ها برای هر سازه‌ای به کار می‌روند، شکی نیست و تقریبا هر یک از ناودانی‌‌ها را می‌توان در انواع ساختمان‌ها مشاهده کرد.

نبشی‌ها نیز در کنار ناودانی‌ برای ساخت‌وساز ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که ممکن است کاربرد آن‌ها مرکب یا منفرد باشد. کارخانه‌هایی که به تولید ناودانی می‌پردازند، به ساخت نبشی‌ها نیز اقبال نشان داده‌اند تا بتوانند سهم بیش‌تری از فروش بازار آهن‌آلات را به خود اختصاص دهند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده آهن و فلزات، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است که در سال ۱۳۵۰ تاسیس گردید. این کارخانه در طول مدت فعالیت خود، توانسته است افتخار بزرگی برای کشور باشد؛ چرا که عنوان "تولیدکننده محصولات فولادی طویل در منطقه خاورمیانه" را به خود اختصاص داده است.

مقاطع فولادی مختلفی مانند ناودانی، نبشی، میلگرد، تیرآهن و… از جمله محصولاتی هستند که توسط این تولیدکننده معتبر داخلی ساخته می‌شوند. همه مهندسان و صنعتگرانی که از محصولات این کارخانه استفاده می‌کنند، معتقدند که مرغوبیت و کیفیت مقاطع فولادی ذوب‌آهن اصفهان بسیار بالا است.

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ناودانی در کشور، کارخانه ذوب‌آهن فولاد است که سهم بزرگی از بازار فروش این محصول را دارد. ابعاد و وزن ناودانی ذوب‌آهن اصفهان متنوع بوده و توانسته‌ است استانداردهای داخلی و بین‌المللی تولید مقاطع فولادی را به خود اختصاص دهد.

کارخانه فولاد ناب تبریز

بعد از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، بخش بزرگی از فروش ناودانی‌ها در دستان کارخانه فولاد ناب تبریز است. این کارخانه یکی از برندهای جوان در این زمینه محسوب می‌شود؛ چرا که در سال ۸۲ تاسیس شده است. فعالیت‌های مهم و اساسی این شرکت در زمینه ساخت ناودانی، سبب شده تا گواهی‌نامه‌های بین‌المللی و استانداردهای داخلی تولید مقاطع فولادی به این برند داده شود.

در این کارخانه استاندارد اروپایی به شماره DIN EN 1026_1:2009 برای ساخت ناودانی‌های سنگین و استاندارد روسی با عنوان GOST 8240:1997 برای ساخت ناودانی‌های سبک به کار می‌رود؛ استاندارد ملی با شماره 1_4477 نیز برای تولید مقاطع فولادی استفاده خواهد شد.

دو نوع سَبک سنگین و سَبُک برای ساخت ناودانی‌های این برند در نظر گرفته شده است. فولاد ناب تبریز ناودانی‌های خود را در سایزهای ۱۶، ۱۴، ۱۲، ۱۰ و ۸ به بازار آهن‌آلات عرضه کرده و طول آن‌ها از ۶ تا ۱۲ متر خواهد بود. وزن ناودانی نیز تابعی از سایز آن است و قیمت نهایی روز ناودانی براساس وزن محصول تعیین خواهد شد. لازم به ذکر است که کیفیت محصولات فولاد ناب تبریز بسیار بالا بوده و در سبک سنگین تولید می‌شوند.  

کارخانه شکفته مشهد

در میان کارخانه‌های برتر تولیدکننده مقاطع فولادی، نام کارخانه شکفته مشهد نیز به چشم می‌خورد و محل احداث این کارخانه در جاده قوچان به مشهد است. سال تاسیس این کارخانه به ۱۳۳۰ می‌رسد و تاکنون فعالیت‌های خود را در عرصه فولاد و فلزات ادامه داده است‌. از مهم‌ترین محصولات این کارخانه می‌توان به انواع ناودانی اشاره کرد که در بازار آهن‌آلات به فروش می‌رسند.

مشتریان بسیاری برای خرید محصولات شکفته مشهد رغبت دارند؛ چرا که به کیفیت بالای کالا اهمیت می‌دهند. استانداردهایی که شکفته مشهد برای تولید ناودانی‌های خود به کار می‌برد، همانند فولاد ناب تبریز بوده و شماره استاندارد ملی آن، ۱_۴۴۷۷ است؛ دو استاندارد بین‌المللی به شماره‌های ISO 657_5 و DIN EN 10056_1 نیز توسط برند شکفته رعایت می‌شوند. کوچک‌ترین سایز ناودانی شکفته ۶ و بزرگ‌ترین اندازه آن ۱۶ است که با ارتفاع ۶ یا ۱۲ متری ساخته می‌شوند.

کارخانه فولاد کوهپایه

کارخانه فولاد کوهپایه نیز یکی از برترین برندهای تولیدکننده ناودانی به شمار می‌رود که در اصفهان و به سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است. شهرت این کارخانه بخاطر تولید ناودانی اسپیرال است و مشتریان بسیاری دارد. این کارخانه نیز همانند سایر رقبا، سایزهای مختلفی از جمله ۳، ۴، ۵ و ۶ را برای ناودانی‌های خود در نظر گرفته است.

ارتفاع ناودانی‌های این کارخانه به ۶ متر می‌رسد و ابعاد کلی ناودانی‌های فولاد کوهپایه ۵۰×۲۵×۵ و ۵۰×۲۵×۴ هستند. صنعتگران در بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های خود، از محصولات این کارخانه استفاده می‌کنند؛ چرا که به مرغوبیت و کیفیت آن اعتماد دارند.

کارخانه البرز ایرانیان

ممکن است نام تجاری فایکو را در میان برندهای برتر تولیدکننده ناودانی دیده باشید. لازم به ذکر است که این عنوان، نام تجاری برند البرز ایرانیان بوده و در فهرست برترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی قرار می‌گیرد. محل احداث این کارخانه در استان مازندران و کیلومتر ۱۵ جاده ساری به سمت مشهد است.

کارخانه البرز ایرانیان در تولید مقاطع فولادی نورد گرم سرآمد بوده و به ساخت ناودانی‌های سری UPN و UPE اقدام نموده است. محصولات البرز ایرانیان شامل ناودانی سبک و ناودانی سنگین هستند که در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۷، ۲۰ و ۲۴ به فروش می‌رسند؛ شایان‌ذکر است که وزن ناودانی فایکو براساس سایز آن‌ تغییر می‌کند.

مجتمع فولاد البرز غرب

اگر صنعتگر هستید یا در بازار آهن‌آلات فعالیت می‌کنید، حتما با برند البرز غرب آشنایی دارید. به‌طور قطع می‌توان این برند را در لیست تولیدکنندگان برتر ناودانی در ایران جای داد. کارخانه البرز غرب، در شهر تاکستان و به سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است و از گذشته تابه‌امروز، محصولات باکیفیتی را به بازار آهن‌آلات عرضه می‌کند. سایز ناودانی‌های البرز غرب ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ بوده و براساس استانداردهای خاصی تولید خواهند شد؛ استانداردهای بین‌المللی DIN EN 17100 و EN 10056_2 مبنای کار البرز غرب هستند.

کارخانه نورد یاوران زنجان

اگر بخواهیم فهرستی از برترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی در داخل کشور تشکیل دهیم، کارخانه نورد یاوران زنجان یکی از کارخانه‌هایی است که حتماً بایستی به آن اشاره کنیم. فعالیت رسمی این تولیدکننده مشهور در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و محصولات باکیفیت این کارخانه به بازار آهن‌آلات معرفی گردیدند. ناودانی‌های متنوع کارخانه یاوران زنجان در ابعاد ۴۰×۴۰×۴، ۵۰×۵۰×۵، ۵۰×۵۰×۴، ۶۰×۶۰×۶ و ۶۰×۶۰×۵ به فروش می‌رسند و ارتفاع ۶ یا ۱۲ متری برای محصولات این کارخانه در نظر گرفته شده است.

کارخانه کیان فولاد ابهر

علاوه بر کارخانه نورد یاوران زنجان، برند کیان فولاد ابهر نیز در این استان بزرگ فعالیت می‌کند. کیان فولاد ابهر براساس استانداردهای ملی محصولات خود را تولید می‌کند و سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ را برای ناودانی‌های خود در نظر می‌گیرد.

کارخانه دهشیر یزد

استان یزد نیز به‌عنوان یکی از شهرهای پیشرو در صنعت فولاد به شمار می‌رود و میزبان یکی از برترین تولیدکننده‌های ناودانی در سطح کشوری است. کارخانه دهشیر یزد براساس استاندارد اروپایی به شماره DIN EN 1026: 2009 و استاندارد ملی به شماره ۱_۴۴۷۷، محصولات خود را تولید می‌کند و یکی از مشهورترین محصولات این کارخانه ناوانی‌های بال شیب‌دار است. ناودانی فولاد دهشیر یزد با سایز ۶ تا ۱۲ تولید و به بازار آهن‌آلات عرضه می‌شود.

تولیدکنندگان برتر ناودانی در ایران کیستند؟

ناودانی‌ها یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی هستند که در حوزه ساخت‌وساز کاربرد دارند. کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی بر اساس استانداردهای ملی و اروپایی، محصولات خود را تولید می‌کنند و هر کدام سهمی از بازار آهن‌آلات را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به ذکر است که ناودانی داخلی نسبت به ناودانی اروپایی، از کیفیت بیشتری برخوردار است.

دهشیر یزد، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد ناب تبریز، البرز غرب، یاوران زنجان، فولاد کوهپایه، البرز ایرانیان، شکفته مشهد و فولاد ابهر برترین تولیدکنندگان ناودانی‌ها در سطح کشوری هستند که بهترین محصولات را با منصفانه‌ترین قیمت به فروش می‌رسانند.