شناسه خبر : 41942 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کدام برند برای جرثقیل سقفی کارگاهی مناسب است؟

کدام برند برای جرثقیل سقفی کارگاهی مناسب است؟

جرثقیل ابزاری برای جابه جایی و حرکت دادن اجسام است. جرثقیل در صنعت  برای جابه جایی اجسام، حمل و نقل و برای بارگیری و تخلیه به کار می رود.

انواع مختلفی از جرثقیل ها برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. و برای جابه جایی بارهای فراتر از توانایی انسان مورد استفاده قرار می گیرند.

جرثقیل در ساختمان و  ساخت و ساز برای بلند کردن یا پایین آوردن اجسام، جابجایی افقی آنها،  بتن ریزی،  بالابر، برپا نمودن اسکلت فلزی،  کمک به اجرای اسکلت بتنی، تخلیه و بارگیری مصالح  مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل توسط  طناب و قرقره هایی که دارد برای بالا کشیدن یا پایین آوردن اجسام مورد استفاده قرار می گیرد. جرثقیل می تواند به دو روش دستی یا بی سیم کنترل شود. به علت کاربرد های مختلف که جرثقیل دارد اطمینان از ایمنی محل کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جرثقیل ها دارای ویژگی و قابلیت های متفاوتی هستند که بر حسب آن قابلیت ها کاربرد های مختلفی در صنعت دارند. جرثقیل ها عمدتا در صنایع حساسی مانند پتروشیمی و فولاد و..... استفاده می شوند.  از انواع جرثقیل های سقفی و کارگاهی می توان به جرثقیل سقفی، دروازه ای، بازویی، ستونی، جرثقیل های خاص و... را نام برد.  

جرثقیل-سقفی

جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی یا overhead crane  نوعی ار جرثقیل است که برای جابه جایی اجسام و بار در انبار ها و سالن های صنعتی کاربرد دارد.  برای جابه جایی بار در مکان هایی که دارای سقف می باشند مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید و تهیه جرثقیل سقفی یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود چون ایمنی کارگران را در پی دارد و از طرفی عملیات را بهبود بخشیده و تولید را آسان می کند. دانش کیفی امنیت محصول و کیفیت محصول همگی در انتخاب جرثقیل سقفی مناسب نیاز و کاربرد شما موثر هست.

انواع جرثقیل سقفی

جرثقیل های سقفی نیز انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز و کاربرد شان مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این جرثقیل ها می توان به جرثقیل های سقفی تک پل، جفت پل،  آویز،  دروازه ای و بازویی را نام برد. به طور کلی جرثقیل های سقفی را می توان به دو نوع جرثقیل های سقفی تک پل و دو پل تقسیم بندی کرد، که در ادامه به طور مختصر به بررسی هر کدام می پردازیم.

جرثقیل های سقفی  تک پل

جرثقیل های سقفی تک پل برای جابه جایی اجسام با وزن و حجم کم استفاده می شود. این نوع جرثقیل برای سالن های با سقف کوتاه و صنایع کوچک مناسب است. جرثقیل های سقفی تک پل دارای مزیت هایی هستند که از جمله از این مزیت ها می توان مناسب بودن قیمت نسبت به جرثقیل های سقفی جفت پل،  نداشتن محدودیت هایی که برای جرثقیل های جفت پل وجود دارد و  عدم محدودیت در عرض جرثقیل ها  را نام برد.

این نوع جرثقیل ها برای جابه جایی بار کمتر از 5 تن و دهانه سالن های کمتر از 15 متر بهترین گزینه می باشد. برای رسیدن به عرض مفید بیشتر انتخاب وینچ مناسب بسیار مهم است بنابراین در انتخاب وینچ دقت لازم و کافی را داشته باشید.

جرثقیل_سقفی_تک_پل

جرثقیل های سقفی جفت پل

در جرثقیل های سقفی جفت پلی همان که از نامش پیداست دو دستگاه پل جرثقیل سقفی که بر روی آنها ریل گذاری شده است، وجود دارد که در نهایت کالسکه دو پل و  بالابر بر روی کنسول و ریل های  آن حرکت می کنند.  این نوع جرثقیل سقفی برای حرکت  و جابه جایی اجسام در طول و ارتفاع و عرض را دارد و هیچ محدودیتی از این نظر ندارد. جرثقیل سقفی جفت پل برای جابه جایی بار سنگین و کاربرد های سنگین مورد استفاده قرار میگیرد که به طور تقریبی برای بار های 5 تا 400 تن مناسب می باشد.

برخلاف جرثقیل های سقفی تک پل از  جرثقیل های سقفی جفت پل  در کارگاه یا مکان هایی با ارتفاع  سقف  بالایی استفاده می شود. ارتفاع مفید قلاب جرثقیل های سقفی جفت پل از دیگر مزیت های آن نسبت به دیگر جرثقیل های سقفی است. همه این ویژگی های جرثقیل سقفی جفت پل باعث کاربرد های بیشتر آن در صنایع شده است.

کدام برند برای جرثقیل سقفی کارگاهی مناسب است؟

جرثقیل های سقفی کارگاهی برای جابه جایی اجسام و بار در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. همه ی جرثقیل ها من جمله جرثقیل های سقفی کارگاهی به کمک قرقره و کابل بار ها را جابه جا می کنند. انتخاب جرثقیل سقفی کارگاهی  مناسب می تواند سخت و طاقت فرسا باشد.

برای انتخاب یک جرثقیل مناسب با ویژگی های مربوط به کاربرد آن فاکتورهای زیادی  وجود دارد، که می توان  در نظر گرفت به همین دلیل بهترین کار مشاوره و راهنمایی گرفتن از افراد متخصص در این حوزه است که می تواند کار شما را برای انتخاب جرثقیل سقفی مناسب برای کارگاه تان  راحت تر کند. 

کدام-برند-برای-جرثقیل-سقفی-کارگاهی-مناسب-است؟

مشاوران ما در بازرگانی محمود قراچورلو  با چندین سال سابقه در ارائه و واردات انواع جرثقیل های سقفی با  ارائه اطلاعات مهمی که به شما در انتخاب درست جرثقیل سقفی کار گاهی و جرثقیل برقی کارگاهی کمک می‌ کند، این فرآیند را کمی آسان‌ تر کرده و شما را در انتخاب درست مطمئن میکند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انواع جرثقیل های سقفی کارگاهی  و کاربرد های آن پرداختیم. ما در بازرگانی قراچورلو انواع جرثقیل ها را متناسب با نیاز و کاربرد های شما ارائه می دهیم. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در بازرگانی قراچورلو تماس بگیرید و ضمن دریافت راهنمایی های لازم جرثقیل سقفی مناسب صنعت و کارگاه خود را با قیمت و کیفیت مناسب سفارش دهید.