شناسه خبر : 41899 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نکات مهم به هنگام خرید ابزارآلات

فروشگاه های ابزارفروشی از تنوع بسیار زیاد ابزارآلات برخوردار هستند.

نکات مهم به هنگام خرید ابزارآلات

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از فعالیت ها با استفاده از ابزارآلات به راحتی انجام می گیرد. برندهای زیادی به تولید انواع ابزار پرداخته اند که تنها به یک مدل و برند خاص محدود نمی شوند.

به طور کلی، ابزارآلات به چند دسته ابزار دستی، برقی، شارژی و بادی تقسیم می شوند. هریک از انواع این ابزارآلات کاربردهای مختص به خود را دارند و جهت انجام پروژه های مختلف و در شرایط  گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که اگر آگاهی کاملی از کاربردها و ویژگی های ابزار مورد نظر خود نداشته باشید، انتخاب مناسبی نیز نخواهید داشت. در نتیجه ابتدا با توجه به کارایی مورد نظر خود، ابزار مناسب را انتخاب نمایید. سپس ویژگی ها و کاربردهای آن را نیز مورد بررسی قرار دهید.

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با پارامترهای مهم هنگام خرید انواع ابزارآلات آشنا کنیم.

انواع ابزارآلات

در ابتدا بهتر است تا شما را با انواع ابزارآلات آشنا نماییم و سپس به نکات مهمی که هنگام خرید آنها باید در نظر داشته باشید، بپردازیم. انواع ابزار موجود در بازار عبارتند از:

مهم ترین نکات در هنگام خرید ابزار

همانطور که در ابتدا گفته شد، پیش از خرید انواع ابزار، لازم است به ویژگی ها و نکات اصلی آن توجه داشته باشید. در ادامه به راهنمای خرید ابزارآلات رایج و پرکاربرد می پردازیم.

ایمنی کار

از مهم ترین فاکتورهای خرید هریک از انواع ابزارآلات، می توان به مبحث ایمنی اشاره کرد. ابزار مورد نظری که قصد خرید آن را دارید، باید از استانداردهای ایمنی بهره مند باشد. بکارگیری استانداردهای لازم و متناسب با هر ابزار باعث می شود هنگام استفاده از آن، هیچگونه مشکلی برای افراد پیش نیاید. به عبارتی استفاده از استانداردهای لازم برای یک محصول، موجب می شود هیچ آسیبی سلامت کاربران را به خطر نیندازد.

هنگام خرید ابزارآلات باید اطمینان حاصل نمایید که محصول انتخابی شما، از ایمنی و طراحی ارگونومیکی برخوردار باشد. لازم به ذکر است که انواع ابزار الکتریکی و مکانیکی که خطرآفرین هستند، باید از استانداردهای ایمنی و حفاظتی برخوردار باشند.

برند تولیدکننده ابزار

برند تولیدکننده یک ابزار، قدرت و کیفیت آن را تضمین می کند. همانطور که می دانید، محصولات برند نسبت به ابزارآلات متفرقه، دوام و کیفیت بهتری دارند. از این رو بهتر است هنگام خرید ابزارآلات، به خصوص ابزار برقی محصولات باکیفیتی که تولید برندهای معتبر هستند را خریداری نمایید.

از برترین برندهای محبوب و معتبر تولیدکننده انواع ابزار می توان به برندهای بوش، رونیکس، ماکیتا، توسن و ... اشاره کرد.

کاربرد ابزار

یکی از نکات مهم هنگام خرید انواع ابزار، تناسب محصول با فعالیت مورد نظر شما است. اگر قصد انجام هرگونه فعالیتی را دارید، از ابزار مناسب همان کار استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قصد تخریب یک سطح سیمانی را دارید، به جز چکش تخریب، می توانید از دریل بتن کن استفاده نمایید. اما دریل بتن کن علاوه بر تخریب سطوح سخت، جهت سوارخ کاری مواد مختلف نیز کاربرد دارد.

علاوه بر این، چکش تخریب از قدرت بالایی برخوردار است و فعالیت های تخریب را نسبت به دریل بتن کن، با سرعت بالاتری انجام می دهد. از این رو انتخاب ابزار نامناسب موجب کاهش کیفیت کار شما می شود.

مهارت فرد

یکی دیگر از اصلی ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، آگاهی فنی لازم برای استفاده از ابزارآلات است. در نتیجه بهتر است پیش از خرید ابزار مورد نظر، نحوه راه اندازی و استفاده از آن را بلد باشید. دانستن نحوه استفاده از هر ابزاری موجب افزایش کیفیت کار شما می شود.

قیمت ابزار

قیمت ابزارآلات یکی از اصلی ترین پارامترهایی است که هنگام  خرید بسیار تأثیرگذار است. در واقع هر فرد با توجه به بودجه خود می تواند اقدام به خرید ابزار مناسب نماید. اگر به تازگی قصد استفاده از ابزاری را دارید و به تازگی فعالیت فنی خود را آغاز نموده اید، پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا ابزار گران قیمت را خریداری نکنید و پس از دریافت اطلاعات و دانش کافی برای کار با ابزار، ابزارتان را ارتقاء دهید تا دقت، اطمینان و اعتماد به نفس شما افزایش یابد.

کیفیت ابزار

به این موضوع توجه داشته باشید که کیفیت ارجعیت بیشتری نسبت به کمیت دارد. در نتیجه برای خرید ابزارآلات تخصصی سرمایه گذاری کنید و برای خرید ابزاری که هر چند سال یکبار هم از آن استفاده نمی کنید، هزینه اضافی پرداخت نکنید.

خرید از فروشگاه های معتبر

اگر قصد خرید اینترنتی ابزار مورد نظر را دارید، سعی کنید خرید خود را از سایت های معتبر انجام دهید. سایت هایی که نماد اعتماد، محتوای مطلوب و مشخصات فنی کالا در آنها وجود دارد، گزینه های مناسبی برای خرید آنلاین ابزار به شمار می آیند.

اگر به صورت حضوری قصد خرید ابزارآلات را دارید، کیفیت ساخت آن را مورد بررسی قرار دهید.

ابزار آلات

راهنمای خرید ابزار برقی

پس از پرداختن به موضوع راهنمای خرید ابزار، قصد داریم تا به صورت کلی تر به راهنمای خرید انواع ابزار برقی بپردازیم. در ابتدا لازم است بدانید که هنگام خرید ابزار برقی علاوه بر پارامترهای ذکرشده در قسمت قبلی، باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید که در ادامه به آنها می پردازیم.

ابزار برقی

قدرت ابزار برقی

قدرت ابزار برقی از اصلی ترین و مهم ترین پارامترهایی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. موتور ابزارآلات برقی از تنوع بالایی برخوردار است و موجب می شود که قدرت موتور ابزار برقی از اصلی ترین نکات انتخاب این محصولات به شمار بیاید.

ویژگی ها و امکانات ابزار برقی

ابزار برقی به گونه ای طراحی و تولید می شوند که با خرید یک دستگاه بتوانید کارهای گوناگونی را انجام دهید. برخی از ابزارآلات برقی از دکمه تنظیم قدرت و چرخش موتور برخوردار هستند. افراد می توانند با توجه به نیاز و کاربرد مورد نظر خود، نوع مناسبی از ابزار برقی را انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است که ابزار برقی گوناگون همچون دریل، پیچ گوشتی برقی و ... از امکانات متفاوتی برخوردار هستند که می توانید برای انجام کارهای گوناگون از آنها استفاده نمایید.

میزان مصرف برق و انرژی ابزار

هنگام انتخاب ابزارآلات برقی به میزان مصرف برق آن ها توجه نمایید. میزان مصرف برق محصول به خصوص هنگام استفاده به صورت مداوم و طولانی مدت، موضوع بسیار مهمی است.

خدمات پس از فروش ابزار

گارانتی و خدمات پس از فروش ابزار برقی از دیگر نکات حائز اهمیت در هنگام انتخاب این محصولات است. زیرا ممکن است پس از مدتی استفاده، ابزار برقی دچار مشکل شوند و به تعویض قطعه یا تعمیر نیاز داشته باشند. از این رو دستگاه برقی مورد نظر باید از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار باشد تا با مشکلی مواجه نشوید.

لوازم جانبی ابزار برقی

در برخی از موارد امکان دارد که هنگام خرید یک ابزار برقی همچون فرز، به لوازم جانبی آن نیز نیاز داشته باشید. یکی از لوازم جانبی دستگاه فرز، صفحه برش است که فرآیند برش کاری را انجام می دهد. از این رو توجه داشته باشید که علاوه بر خرید دستگاه، لوازم جانبی آن را نیز خریداری نمایید.

راهنمای خرید ابزار دستی

در این بخش به راهنمای خرید انواع ابزار دستی می پردازیم. هنگام خرید انواع ابزارآلات دستی، به موارد زیر توجه داشته باشید.

کاربری ابزار دستی

پیش از اقدام به خرید ابزار دستی، کاربردی که از این ابزار انتظار دارید را مشخص نمایید و تعیین نمایید که برای انجام چه کاری به این ابزار دستی نیاز دارید.

جنس ابزار دستی

اولین و مهم ترین نکته ای که حین خرید انواع ابزار دستی باید به آن توجه داشته باشید، جنس ابزار دستی است. اگر برای انجام فعالیت های تخصصی و حرفه ای قصد استفاده از ابزار دستی مورد نظر را دارید، بهتر است از جنس مقاوم این محصول استفاده نمایید. لازم به ذکر است که ابزارآلات دستی معمولاً از آلیاژهای فلزی مانند فولاد، کروم، برنج و سایر متریال ها ساخته می شوند.

چند منظوره بودن ابزار دستی

یکی دیگر از فاکتورهایی که هنگام خرید انواع ابزارآلات دستی باید به آن توجه داشته باشید، این نکته است که بتوانید برای انجام کارهای مختلف از ابزار مورد نظر استفاده نمایید. با انتخاب ابزار مناسب می توانید به جای خرید چند ابزار، از یک ابزار با کاربردهای مختلف استفاده نمایید. در نتیجه در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

قابلیت حمل و جابه جایی ابزار دستی

توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده از ابزار دستی در محیط های مختلف را دارید، کالایی را انتخاب کنید که قابلیت جابه جایی آسانی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که ابزار دستی را خریداری نمایید که قابلیت قرار گرفتن در کیف مخصوص ابزارآلات را داشته باشد.

جهت خرید ابزارآلات می توانید با مراجعه به سایت راندنو کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و مشخصات فنی کالا را مشاهده نمایید. سپس قیمت کالا را در فروشگاه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید و بصورت مستقیم با فروشنده مورد نظر ارتباط برقرار نمایید.