شناسه خبر : 41813 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تفاوت تونر و میسلار واتر در چیست؟ کدام مناسب پوست من است؟

اینروزها مراقبت از پوست صورت جزو اولویت‌هایی است که باید در برنامه روتین زندگی خود قرار دهیم.

تفاوت تونر و میسلار واتر در چیست؟ کدام مناسب پوست من است؟

 اولین مرحله در این فرایند نیز پاک کردن مواد آرایشی و آلاینده‌ها از سطح آن است. این بخش از مراقبت خودش به تنهایی در سه مرحله خلاصه می‌شود تا پاکسازی پوست با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود.

اگر هنوز هم تنها روش پاک کردن آلاینده‌ها و مواد آرایشی از روی صورتتان شوینده‌های صابونی یا غیر صابونی است، این مطلب را از دست ندهید.

تونر صورت چیست؟

تونر صورت یک محصول با حالتی مایع است. این ماده برای انواع پوست تولید شده و در دسترس است. مهم نیست که یک پوست خشک، معمولی یا چرب داشته باشید، در هر صورت باید تونری مناسب برای آن را داشته و با استفاده از آن مراحل پاکسازی را کامل کنید.

کاربرد تونر چیست؟

همیشه پس از شستشوی صورت مقداری از آلودگی‌ یا مواد آرایشی روی سطح آن باقی خواهد ماند. فرقی نمی‌کند که در طول روز آرایش داشته باشید یا خیر، در هر صورت نمی‌توانید منافذ موجود در سطح پوست خود را تنها با یک شوینده پاک کنید. تونر به شما کمک می‌کند تا آلودگی باقی مانده روی صورت شما پاک شده و منافذتان نیز به طور کامل پاکسازی شود.

کاربرد دیگر تونر در متعادل کردن pH است. میزان خاصیت اسیدی و قلیایی پوست طبیعی باید به گونه‌ای باشد که بتواند در برابر باکتری‌ها و آلودگی‌ها مقاومت کافی را داشته باشد.

اگر پوست صورت شما در صورت استفاده از مواد شوینده دچار خشکی شده باشد، تونر کمک می‌کند تا این رطوبت از دست رفته به آن بازگردد. آخرین نقش مربوط به تونر، کنترل چربی پوست شما خواهد بود. در پایان، باید گفت که یکی از تونرهایی که همه‌ی این نقش‌ها را برای شما ایفا می‌کند، تونر گارنیه است.

بافت تونر چگونه است؟

تونر ظاهری شبیه به آب دارد. این محصول هیچگونه چربی مضری را در خود ندارد. علاوه بر این با توجه به مدلش می‌تواند حاوی ترکیبات مختلفی باشد که علاوه پاکسازی پوست اثراتی مانند جوانسازی، آبرسانی، احیا کنندگی، روشن کنندگی، لایه برداری یا خاصیت ضد التهابی را نیز به همراه داشته باشد. بسیاری از مشاوران پوست، خرید تونر الارو را برای افرادی که به تازگی می‌خواهند از این محصول استفاده کنند، پیشنهاد می‌دهند. این دو محصول جزو باکیفیت‌ترین تونرها موجود در بازار هستند.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر

میسلار واتر نیز در پروسه پاکسازی پوست صورت نقش مهمی را دارد. این محصول باعث می‌شود تا تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی که روی سطح آن قرار گرفته قبل از شستشو با شوینده به طور کامل از بین برود. با آنکه استفاده از میسلار واتر به تنهایی برای پاک کردن صورت کافی نیست، اما تا حد زیادی می‌تواند سطح پوست شما را تمیز کند.

کاربرد میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک حل کننده است. حل کننده‌ای برای آلودگی‌ها، چربی‌ها و مواد آرایشی که در طول روز روی صورت شما باقی مانده و ممکن است حتی با مواد شوینده نیز پاک نشود. این محصول ترکیبات مضر روی سطح پوست شما را در خود حل کرده و باعث از بین رفتنشان از سطح آن خواهد شد.

بافت میسلار واتر چگونه است؟

میسلار واتر نیز دارای بافتی مایع و البته روغنی است. ترکیباتی که در آن وجود دارد، باعث حل شده آلاینده‌ها از روی پوست شما خواهد شد. از میان این ترکیبات می‌توانیم به مولکول میسل، آب، گلیسیرین و ... اشاره کنیم. اغلب میسلار واترهایی که در بازار موجودند، هیچگونه مواد صابونی یا شیمیایی ندارند. اگر محصولی را متناسب با پوست خود انتخاب کنید، به هیچ عنوان شاهد خشک شدن، التهاب یا دیگر مشکلات پوستی ناشی از آن نخواهید بود. البته اغلب این محصولات به گونه‌ای تولید می‌شوند که برای انواع پوست مناسب باشند.

تفاوت میسلار واتر و تونر در چیست؟

میسلار

اکنون که با میسلار واتر و تونر آشنا شدید می‌خواهیم به برخی از تفاوت‌های آنها نیز اشاره کنیم:

از لحاظ نحوه مصرف

از میسلار واترها باید حتما قبل از شستشوی صورت با شوینده استفاده کنید. اما تونرها بعد از شوینده استفاده می‌شوند.

از لحاظ کاربرد

میسلار واتر پاک کننده خود آرایش از روی پوست است، در صورتی که تونر تکمیل کننده پاکسازی پوست صوت است.

میزان پاک کنندگی

میسلار واتر معمولا روی سطح پوست تاثیر بیشتری را دارد. در واقع می‌توانیم آن را به عنوان یک محصول مناسب برای پاکسازی لایه‌های آرایشی که روی سطح پوست هستند، در نظر بگیریم. در صورتیکه تونر عمل پاکسازی عمقی را بر عهده دارد.

از نظر نیاز به آبکشی

میسلار واترها با دو مدل در بازار موجودند. برخی از آنها به آبکشی نیاز دارند و برخی نیز معمولا بدون آبکشی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در مقابل تونرها در انتهای پاکسازی به کار رفته و نیازی به آبکشی ندارند.

از نظر بافت

بافت تونرها معمولا به صورت مایع و فاقد روغن است، اما میسلار واترها همانطور که در بالا هم عنوان شد، ترکیب روغنی دارند تا بتوانند آرایش و آلودگی‌ها را در خود حل کنند.

ترتیب استفاده از تونر و میسلار واتر در پاکسازی پوست چگونه است؟

  1. برای پاکسازی صحیح پوست ابتدا باید مقداری پنبه یا پدهای مخصوص پاک کردن آرایش را به میسلار واتر آغشته کنید. اگر این محصول مخصوص چشم و لب‌ها باشد، می‌توانید برای پاک کردن آرایش این قسمت‌ها نیز از آن استفاده کنید.

  2. مرحله دوم استفاده از شوینده است که بهترین انتخاب، محصولی مناسب با پوست شماست.

  3. در نهایت نیز یک پنبه یا پد را به تونر آغشته کرده و آن را روی تمام پوست خود بکشید.

تونر یا میسلار واتر؟ کدام برای پوست من مناسب‌تر است؟

شاید عنوان کردن این سوال و انتخاب از بین این دو محصول کار درستی نباشد، چرا که هر دو جزوی از پروسه پاکسازی پوست شما هستند. با توجه به مواردی که در بالا عنوان شد، احتمالا اکنون شما هم با این صحبت موافق هستید.

اما در برخی موارد و برای افرادی که در طول روز آرایش نمی‌کنند، انتخاب یک گزینه نیز کافی بوده  و آن هم تونر است. در واقع زمانیکه شما در طول روز آرایشی را نداشته باشید، به ماده‌ای برای حل شدن این مواد روی پوست خود احتیاجی نخواهید داشت.

در این شرایط حذف کردن میسلار واتر مشکل زیادی را برایتان ایجاد نمی‌کند. بنابراین برای استفاده از این دو بهتر است به نوع پوست و سبک زندگی خود توجه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خریدشان بگیرید.