شناسه خبر : 41792 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هزینه لمینت دندان: قیمت انواع لمینت دندان

آیا در فکر استفاده از لمینت دندانی برای پوشاندن دندان های آسیب دیده، لک شده یا بدفرم هستید؟

هزینه لمینت دندان: قیمت انواع لمینت دندان

 اگر بله، احتمالا می خواهید بدانید که هزینه این روکش ها چقدر می شود. هیچ هزینه مشخصی برای قرار دادن روکش روی دندان ها وجود ندارد.

دندانپزشک زیبایی می تواند قبل از شروع درمان هزینه ها را به تفکیک به شما بگوید و هر هزینه خاصی را توضیح دهد.

در اینجا عواملی که روی هزینه پرداختی شما تاثیر می گذارند آورده شده است.

هزینه انواع روکش های دندانی

نوع ونیرهایی که انتخاب می کنید، تفاوت چشمگیری را هزینه کلی ونیرها ایجاد می کند.

هزینه لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی نوعی از روکش های سرامیکی هستند که برای پوشاندن سطح دندان های طبیعی کاربرد دارند. این ونیرهای سرامیکی برای دندان های بیماران به طور اختصاصی ساخته می شوند. لمینت های سرامیکی در هنگام انجام بسیاری از عملکردهای فک و ظاهری تقریبا بی نقص را دارند.

لمینت های سرامیکی نه تنها می توانند رنگ دندان ها را بهبود بخشند، بلکه می توانند دندان‌هایی که آسیب دیده اند را نیز ترمیم کنند. هزینه این نوع روکش ها به علت ماندگاری بالا و مقاومتی که دارند،  بیشتر از سایر روکش های دندانی است.

هزینه لمینت زیرکونیوم

ونیرهای زیرکونیوم نوعی از روکش ها هستند که به منظور بهبود ظاهر دندان ها استفاده می شوند. ونیرها در دو دسته تقسیم بندی می شوند: آنهایی که پشتیبانی فلزی دارند و آنهایی که ندارند. سرامیک های با پایه فلزی به طور گسترده استفاده نمی شوند، زیرا از نظر ظاهری زیبا نیستند.

در نتیجه، ونیرهای زیرکونیوم سفید رنگ جایگزین ونیرهای سرامیکی با پایه فلزی شده اند. روکش های زیرکونیومی در مقایسه با ونیرهای سرامیکی محکم تر و ظاهری طبیعی تر دارند. اگر بهداشت دهانی مناسبی داشته باشید نیز برای چندین سال ماندگاری دارند.

هزینه کامپوزیت ونیر

روکش های کامپوزیتی معمولا مرقون به صرفه ترین ونیرهای دائمی می باشند. از موادی مشابه مواد پرکننده دندان ها ساخته می شوند و اغلب می توانند در یک جلسه با کمترین یا بدون پیش زمینه گذاشته شوند ونیرهای کامپوزتی کمترین طول عمر را دارند (حدود 2 تا 5 سال به طور متوسط) و نسبت به ونیرهای دیگر شکننده تر می باشند که یعنی بسیار راحت تر می توانند شکسته یا ترک خورده شوند.

تعداد دندان های پوشش داده شده

تعداد دندان‌هایی که روکش می شوند روی هزینه کلی تاثیر می گذارد. شما نیازی ندارید که برای تمامی دندان ها یا حتی دندان های قابل مشاهده خود روکش بگذارید. زیرا لمینت ها ظاهری شبیه دندان دارند، می توانید فقط یک یا تعدادی از دندان های خود که تغییر رنگ داده اند، لک شده اند، نامرتب هستند یا آسیب دیده اند را لمینت کنید. در کنار دندان های دیگر شما بیرون زده به نظر نمی رسند، بنابراین می توانید انتخاب کنید که دندانپزشک روی کدام دندان ها لمینت قرار دهد تا خوب به نظر برسد.

هزینه‌های دندانپزشکی

هزینه کار می تواند در مورد هر دندانپزشک متفاوت باشد. برخی دندانپزشکان هزینه بیشتری برای درمان های زیبایی دندان نسبت به کارهای دیگر دندانی دریافت می کنند. دندانپزشک نیز باید کارهای مقدماتی بیشتری برای قرار دادن لمینت ها انجام دهد.

اگر روکش های رزینی کامپوزیت توسط خود دندانپزشک در طی جلسه درمانی آماده و قرار داده شود، فرایند انجام شده بسیار پرزحمت می شود. از سوی دیگر، اگر لمینت در خارج از مطب ساخته شود، مجبور هستید که هزینه های آزمایشگاهی را نیز پرداخت کنید.

روکش های سنتی در مقایسه با روکش های No-prep

در استفاده از لمینت های سنتی، دندانپزشک مقدار کمی از مینای دندان را برمیدارد تا نواقص را برطرف کرده وفضای کافی برای لمینت ایجاد کند. این گزینه نیازمند کار اضافی است و ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

لمینت های No-prep برای بیمارانی که نواقص زیبایی جزئی دارند بسیار مناسب است. این گزینه به این دلیل مناسب است که قابل بازگشت است و نیاز به هزینه های طولای مدت برای تعویض لمینت های سرامیکی ندارد.

هزینه جلسات اضافی

وقتی هزینه های لمینت دندان را به تفکیک دریافت می کنید، ممکن است جلسات اضافی نیز برای شما در لیست باشند. اگر نیستند، حتما از دندانپزشک در مورد اینکه آیا باید هزینه اضافی برای این جلسات پرداخت کنید یا هزینه این جلسات در هزینه ارائه شده قرار دارد، بپرسید.

پوشش دهی بیمه

نوع پوشش بیمه شما بر پرداختی شما در این درمان تاثیر دارد. برخی بیمه های دندانپزشکی درمان های زیبایی دندان و مواد آنها را پوشش نمی دهند. اگر در مورد پوشش دهی لمینت دندان مطمئن نیستید، برای اطمینان به قرارداد بیمه خود مراجعه کنید. سپس، با شرکت بیمه دندانپزشکی خود تماس گرفته و سوالات دیگری که در مورد مقدار پرداختی درمان لمینت هست را بپرسید.

منطقه

مناطق مختلفی که می توانید لمینت بگذارید را بررسی کنید. بسته به منطقه قرار گرفتن مطب، هزینه قرار دادن لمینت ها روی دندان می تواند کمتر یا زیادتر باشد. مثلا، قرار دادن لمینت در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک معمولا گرانتر است. به جای توجه به میانگین هزینه هایی که در کل کشور می شنوید یا می خوانید، هزینه ها را در شهری که زندگی می کنید بررسی کنید تا محدوده دقیق تری از هزینه های لمینت دندان بدست آورید.

گزینه های پرداخت و هزینه

اگر به گذاشتن لمینت علاقه دارید ولی نمی توانید تمام هزینه های آن را پرداخت کنید، کلنیک های دندانپزشکی ممکن است برنامه های پرداختی و گزینه های مالی دیگری را به شما پیشنهاد دهند. این گزینه ها به تقسیم کردن هزینه کلی به پرداخت های ماهیانه کمک می کند. سود معقولی نیز به مبلغ کل اضافه خواهد شد. در مورد گزینه های پرداختی و هزینه کل در هنگام جلسه مشاوره صحبت کنید.

لمینت برای چه افرادی مناسب است؟

بسیاری از بیماران بیان می کنند که لمینت دندان راه حلی عالی برای مشکلات دندانی آنها است. با این حال، قبل از قرار دادن لمینت دندان، دندانپزشک سلامت دهان و دندان شما را بررسی کرده و مطمئن می شود که لمینت بهترین گزینه برای شما است.

اگر شرایط زیر را دارید، قرار دادن لمینت های دندان برای شما مناسب می باشد.

می خواهید دندان های تغییر رنگ یافته را ترمیم کنید.

برخی از روش های سفید کننده دندان ها ممکن است تغییر رنگ خفیف تا متوسط را رفع کنند. اما لک های سرسخت را از بین نمی برند. با قرار دادن لمینت های دندانی، می توانید لکه هایی مانند تغییر رنگ شدید که ناشی از پوسیدگی، پرکردگی های قدیمی یا عمل عصب کشی هستند را مخفی کنید. اگر می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید، بدون شک به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده و ببینید چه روشی مناسب شما است.

می خواهید دندان های کج شده را صاف کنید.

لمینت دندان می توانند برای درمان دندان های آسیب دیده استفاده شده و ظاهر بهتری ایجاد کنند. اگر دندان های نامنظم، بدفرم یا کج دارید، لمینت های دندانی جایگزین بریس های فلزی سنتی هستند.

زمانی که صحبت از منظم کردن دندان ها می شود، بیشتر افراد به روش های دیگری غیر از لمینت ها فکر می کنند. با این وجود، این روش می تواند موثر بوده و بسیاری از دردسرهای مربوط به انواع دیگر درمان ها را رفع کند. لمینت دندان، دندان های بدشکل یا کج را بلافاصله می پوشاند و به آنها ظاهری دلپذیر و مرتب می دهد. لمینت ها معمولا برای دندان های جلویی استفاده می شوند، اما دندانپزشک می تواند برای دندان های دیگر نیز آنها را استفاده کند.

می خواهید لبخند خود را تغییر دهید.

اگر در مورد ظاهر لبخند خود اعتماد به نفس ندارید، یک وقت ملاقات با دندانپزشک بگیرید. دندانپزشکی که در زمینه زیبایی دندان متخصص است می تواند لبخند زیبایی برای شما ایجاد کند. دنداپزشک می تواند به شما با بیان مزایای لمینت دندان به عنوان گزینه احتمالی کمک کند. اگر می خواهید مشکلات دندانی را با بهبود ظاهر دندان های خود بهبود بخشید، در مورد لمینت های دندانی فکر کنید.

درمان بدون درد و غیر تهاجمی برای دندان می خواهید.

لمینت های دندان گزینه ترمیمی کم تهاجمی نسبت به دیگر روش های درمانی دندان ها می باشند. وقتی دندانپزشک می خواهد آنها را قرار می دهد، فقط 12 میلی متر از سطح دندان ها را برمیدارد که خیلی کمتر از زمانی است که می خواهند تاج دندانی قرار دهند. بعد از تراشیدن دندان ها، لمینت ها، با استفاده از سیمان دندانی، روی دندان های چسبانده می شوند.