شناسه خبر : 41791 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهترین کتاب‌های کمک‌درسی برای پایه یازدهم ریاضی

پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، سال‌های تحصیلی سرنوشت سازی برای داوطلبان کنکور هستند.

بهترین کتاب‌های کمک‌درسی برای پایه یازدهم ریاضی

نمی‌توان از لحاظ اهمیت و بودجه‌بندی مطالب درسی یکی از این پایه‌ها را در اولویت قرار دارد. پایه یازدهم ریاضی با داشتن دروس تخصصی فیزیک (۲)، شیمی (۲)، حسابان (۱)، هندسه (۲) و آمار و احتمال سهم مهمی در کنکور دارد.

در حال حاضر قبولی در کنکور بدون استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی کاری دشوار و زمان‌بر است. از این رو قصد داریم در این مقاله کتاب‌های کمک درسی یازدهم ریاضی را به معرفی کنیم.

بهترین کتاب کمک‌درسی برای درس حسابان یازدهم ریاضی

موفقیت در درس حسابان نیازمند تمرین مرحله به مرحله و اختصاص دادن زمان کافی برای تثبیت پیش‌نیازهاست. پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن‌که سراغ تست‌های حسابان بروید، به کتاب درسی و مطالب کتاب‌های کمک‌درسی تسلط پیدا کنید. در نهایت با تست زدن و اصلاح اشتباهات می‌توانید در این درس پیشرفت خوبی داشته باشید. کتاب کمک درسی یازدهم ریاضی برای درس حسابان پیشنهاد می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • حسابان یازدهم سیر تا پیاز گاج

این کتاب تالیف ابوالقاسم شعبانی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۵۶۸ صفحه منتشر شده است.

  • حسابان یازدهم ریاضی تست خیلی سبز

این کتاب تالیف علی شهرابی و میثم حمزه لویی است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۴۴۰ صفحه منتشر شده است.

  • حسابان یازدهم میکروطبقه‌بندی گاج

این کتاب تالیف مجید رفعتی و حبیب شفیعی است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۴۴۸ صفحه منتشر شده است.

  • حسابان یازدهم تست نشر الگو

این کتاب تالیف نوید صفایی، کاظم اجلالی و ارشک حمیدی است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۴۸۰ صفحه منتشر شده است.

بهترین کتاب کمک‌درسی برای درس فیزیک یازدهم ریاضی

فیزیک

موفقیت در درس فیزیک، علاوه بر یادگیری کامل مطالب درسی و پیش‌نیازها، نیازمند استفاده از راه‌حل‌های درست و کوتاه به منظور مدیریت زمان است. استفاده از کتاب‌های کار که شامل خلاصه دروس و فعالیت‌های مفید است و همچنین کتاب‌های تست برای مرور و تمرین‌ زیاد، بسیار کمک‌کننده خواهند بود. این کتاب‌ها برای فیزیک پایه یازدهم ریاضی پیشنهاد می‌شوند:

  • فیزیک یازدهم ریاضی سیر تا پیاز گاج

این کتاب تالیف هادی حمزه پور و امیر حسن محمدپور است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۵۰۴ صفحه منتشر شده است.

  • فیزیک یازدهم ریاضی میکروطبقه‌بندی گاج

این کتاب تالیف سعید احمی و محمد آهنگر است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۴۸۰ صفحه منتشر شده است.

  • فیزیک یازدهم ریاضی تست خیلی سبز

این کتاب تالیف ایمان سلیمان زاده، رضا سبزمیدانی و نوید شاهی است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۵۸۱ صفحه منتشر شده است.

بهترین کتاب کمک‌درسی برای درس شیمی یازدهم ریاضی

درس شیمی در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی که در زیرگروه رشته ریاضی قرار دارند اهمیت زیادی دارد. در سال‌های اخیر تست‌های شیمی کنکور بسیار چالشی و مفهومی شده‌اند. توصیه می‌کنیم برای مهارت پیدا کردن در این درس از کتاب‌های کار و کتاب‌های تست مناسب که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم، کمک بگیرید:

  • شیمی یازدهم تست تک‌جلدی مبتکران

این کتاب تالیف بهمن بازرگانی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۷۷۶ صفحه منتشر شده است.

  • شیمی یازدهم بازرگانی تست جلد اول و دوم مبتکران

این دو کتاب تالیف بهمن بازرگان و سال انتشار آن‌ها ۱۴۰۰ است. این کتاب‌ها شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی در دو جلد ۴۱۰ و ۶۳۶ صفحه‌ای است.  

بهترین کتاب کمک‌درسی برای درس هندسه یازدهم ریاضی

هندسه

مانند دیگر موضوعات ریاضی، درس هندسه هم نیاز به تمرین زیاد و استفاده از راه‌حل‌های درست دارد. برای موفقیت در درس هندسه می‌توان با تکیه بر مطالب درسی و کمک‌درسی و سپس حل تست‌های سال گذشته، مرحله به مرحله پیش رفت. کتاب‌های کمک درسی یازدهم ریاضی برای درس هندسه پیشنهاد می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • هندسه یازدهم ریاضی تست خیلی سبز

این کتاب تالیف حمید گلزاری، رسول محسنی منش، فرهاد ابوالقاسمی و محمدحسین حشمت‌الواعظین است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۱۹۵ صفحه منتشر شده است.

  • هندسه یازدهم میکروگاج

این کتاب تالیف محمدرضا حسینی فرد و علی منصف شکری است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۱۴۴ صفحه منتشر شده است.

بهترین کتاب کمک‌درسی برای درس آمار و احتمال یازدهم ریاضی

آمار و احتمال یکی از ساده‌ترین بخش‌های ریاضی است که برای یادگیری آن کافی است به مطالب درسی توجه شود و تعاریف به خوبی یاد گرفته شود. اما نکته اینجاست که به دلیل همین سادگی، طراحان باید سوالات مربوط به این درس را با کمی پیچیدگی و نکات انحرافی ترکیب کنند.

بنابراین داشتن تمرین کافی علاوه بر یادگیری مطالب درسی برای موفقیت در این درس لازم است. منابع کمک درسی یازدهم ریاضی که برای درس آمار و احتمال پیشنهاد می‌شوند شامل این کتاب‌ها هستند:

  • آمار و احتمال یازدهم ریاضی تست خیلی سبز

این کتاب تالیف رسول محسنی منش و سروش موئینی است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۱۹۸ صفحه منتشر شده است.

  • آمار و احتمال یازدهم میکروطبقه‌بندی گاج

این کتاب تالیف سجاد عظمتی و علی منصف شکری است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۲۴۰ صفحه منتشر شده است.

  • آمار و احتمال یازدهم تست نشر الگو

این کتاب تالیف علیرضا علیپور است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ به صورت تک‌جلدی در ۱۷۴ صفحه منتشر شده است.

ریاضی

سخن آخر

بساری از دانش‌آموزان از پایه یازدهم برنامه‌ریزی تحصیلی خود را برای کنکور آغاز می‌کنند و خود را برای شرکت در این آزمون سرنوشت‌ساز آماده می‌کنند. کتاب‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم منابع بسیار مفیدی هستند که می‌توانید در کنار یادگیری دروس پایه یازدهم از آن‌ها برای موفقیت در کنکور هم استفاده کنید. برای دسترسی آسان به این کتاب‌ها می‌توانید به سایت وطن بوک مراجعه کنید.