شناسه خبر : 41705 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ویژگی های یک میز کنفرانس استاندارد

ویژگی های یک میز کنفرانس استاندارد

میز کنفرانس یکی از مهم ترین اجزای مبلمان اداری محسوب می شود و وجود آن در تمام سالن های کنفرانس الزامی است. شما نمی توانید هیچ اتاق کنفرانسی را پیدا کنید که میزی در آن نباشد.

در حال حاضر انواع مختلفی از میزهای کنفرانس در طرح ها و مدل های متنوع و زیبا تولید شده است که می توانند نیاز تمام کاربران را پاسخ گو باشند.

میزهای کنفرانس در واقع نشانی از قدرت گروهی بودن و تصمیم گیری های بلند مدت به منظور کسب سود های کلان است، به همین خاطر غالبا طراحان و سازندگان میزهای کنفرانسی، از بهترین کیفیت متریال در ساخت استفاده می نمایند تا یک میز اداری منحصر به فرد را تولید کنند.

در صورتی که به دنبال خرید میز کنفرانس، صندلی کنفرانس و میز اداری استاندارد می باشید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

میز کنفرانس

میز کنفرانس یکی از المان های ضروری در هر اداره و شرکت است که به منظور برگزاری همایش های علمی، فرهنگی، تجاری و جلسه های گروهی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. حتی موسسه های کوچک نیز ملزم به استفاده از میزهای کنفرانس هستند، چرا که در تصمیم گیری های مهم نیاز است تا افراد شرکت به دور هم جمع شده و نظرات یکدیگر را بشنوند.

از جمله پرکاربرد ترین متریالی که در تولید این نوع میزها استفاده می شود می توان به MDF، شیشه، چرم، آلومینیوم و یا ترکیبی از متریال های نام برده اشاره کرد. رنگ های ونگه، ماهگونی و فندقی نیز با توجه به سلیقه کارفرما در ساخت این میز اداری استفاده می شود.

میز کنفرانس استاندارد

میزهای کنفرانس در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند، با این حال ارتفاع 75 سانتی متر برای آن ها استاندارد در نظر گرفته می شود. طول میز نیز با توجه به نیاز کارفرما، از 2 متر شروع می شود. در ساخت میز اداری با طول های زیاد، به منظور جلوگیری از ایجاد خمش های ناخواسته در میز، باید از تکنیک های خاصی در تولید استفاده کرد.

یکی دیگر از استاندارهای مهم میزهای کنفرانسی، انتخاب رنگ آن است که باید با میزان نورپردازی اتاق کنفرانس تضاد داشته باشد. در واقع باید در محیط های با نور طبیعی مناسب، از میزهای تیره رنگ استفاده کرد. در این حال باید به رنگ سالن نیز توجه داشت.

در صورتی که رنگ سالن تیره باشد، میز کنفرانس باید با رنگی متضاد و روشن در نظر گرفته شود. در زمان برگزاری جلسات کنفرانسی، پذیرایی از میهمانان بسیار اهمیت دارد، بنابراین بهتر است طراحی میز با قابلیت پذیرایی از میهمان صورت گیرد. میزهای کنفرانسی دو پله ای قابلیت پذیرایی را به راحتی فراهم می کنند.

میز و صندلی کنفرانس

اهمیت استفاده از میز و صندلی کنفرانس

میز کنفرانس در جلسات کاری، مشورت و تصمیم گیری های گروهی و انجام امور روزانه مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد. صندلی کنفرانس نیز از مهم ترین المان های اداری و مکمل میزهای کنفرانسی می باشد که باید در هماهنگی با میز و سایر المان های محیط اداری، بتواند آرامش و راحتی را برای کارکنان فراهم کند.

لازم است توجه داشته باشید که خرید میز و صندلی کنفرانس و اداری، بایستی با توجه به نیازهای کاری و حرفه ای مجموعه شما صورت گیرد تا بتواند بهترین کارکرد خود را داشته باشد. استراتژی ها، برنامه ها و خلق ایده ها، در اتاق های کنفرانسی صورت می گیرد، بنابراین نوع طراحی محیط و ایجاد هارمونی در المان ها، می تواند بستری برای آرامش بیش تر و تصمیم گیری های بهتر را فراهم کند و در نهایت تاثیر بسیاری در پیشرفت مجموعه شما داشته باشد. در واقع نوع طراحی و فضا سازی اتاق کنفرانس مهم تر از سایر بخش های سازمان و اداره است.

میز کنفرانس و هم چنین صندلی کنفرانس، در اتاق های مذاکره از اهمیت بسیاری برخوردار است، در واقع این میز اداری، از نوع طراحی، متریال و رنگ آن گرفته تا نقش کاربردی آن در برقراری ارتباط انسان و مجموعه، به عنوان اولین آیتم در برقراری یک ارتباط تعاملی با دیگران شناخته می شود.

میز-کنفرانس

هر مجموعه با توجه به حجم کاری خود می تواند میز کنفرانس مورد نیاز را در ابعاد دلخواه و با توجه به تعداد کارکنان سفارش دهد. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب نوع میز کنفرانس، تناسب آن با اتاق است، با توجه به سبک معماری اتاق کنفرانس، می توان میز را در اشکال مختلف مربعی، دایره ای و یا بیضی سفارش داد.

متریال مورد استفاده در میز می تواند از انواع شیشه، چوب و یا فلز باشد. توجه داشته باشید که پیش از سفارش میز، عواملی هم چون نیاز به امکان پذیرایی از مهمان و قابلیت پخش فیلم و تصویر را با سازنده میز خود در میان بگذارید.

صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس از اجزای مکمل میز کنفرانس محسوب می شوند و نیاز اساسی یک مجموعه کامل هستند. طراحی این نوع از صندلی ها نیز استاندارد های خود را دارد و بایستی به قدری خشک باشد تا فرد در طول جلسه احساس خواب آلودگی نکند و بیش تر از یک ساعت نخواهد روی آن ها بنشیند.

دسته های صندلی کنفرانس باید به گونه ای طراحی شود تا فرد بتواند با قرار دادن آرنج خود بر روی آن احساس آرامش داشته باشد. نوع چرم مورد استفاده در ساخت صندلی نیز باید به گونه ای باشد که موجب عرق کردن افراد نشود. سفتی فومی که در قسمت کفه صندلی به کار می رود، باید به اندازه ای باشد که ماهیچه های فرد را دچار گرفتگی و خستگی نکند. 

کاربرد میز و صندلی کنفرانس

  • برگزاری همایش ها و جلسات

  • برگزاری جلسات گروهی بین کارکنان شرکت

  • قابلیت انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با شرکت های دیگر

در این مطلب سعی داشتیم با بررسی استانداردهای لازم در تولید انواع میز کنفرانس، صندلی کنفرانس و میز اداری، اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم تا در انتخاب این المان ها برای مجموعه خود، کمتر دچار سردرگمی شوید. هم چنین می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر و دریافت مشاوره با اداری نت ارتباط برقرار نمایید و مناسب ترین مبلمان اداری را برای دفتر خود سفارش دهید.

با سپاس از همراهی شما عزیزان