شناسه خبر : 41509 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شرایط ویزای شینگن برای تجار و کارآفرین ها

شرایط ویزای شینگن برای تجار و کارآفرین ها

ویزای تجاری شینگن نوعی از ویزای شینگن است که برای فراهم کردن زمینه سفر صاحبین کسب و کار به حوزه شینگن و تنها با هدف سهولت سفر تجاری آنها طراحی شده است.

شهروندان کشورهایی که تفاهم نامه ای برای سفر بدون ویزا به کشورهای حوزه شینگن ندارند، باید برای سفر تجاری: جلسه با مشتریان، شرکا، حضور در محافل تجاری و ... اقدام به اخذ ویزای شینگن کنند.

الزامات ویزای تجاری شینگن

در اینجا اسناد مورد نیاز برای ثبت درخواست  برای اخذ فوری ویزای شینگن آورده شده است:

  • یک پاسپورت قانونی با حداقل دو صفحه خالی که طی ده سال گذشته صادر شده باشد. پاسپورت باید حداقل سه ماه بعد از پایان سفرتان به حوزه شینگن، مهلت داشته باشد.

  • فرم درخواست ویزای تجاری شینگن: کاملا به صورت آنلاین پر می شود و سپس آن را دانلود کرده و در دو نسخه تهیه و هر دوی آنها را امضا می کنید.

  • یک عکس جدید: عکسی که در شش ماه گذشته گرفته شده باشد و 35 تا 40 م م عرض داشته باشد، به صورتی که سر و بالای شانه در عکس قرار بگیرد و صورتتان 70 تا 80 درصد عکس را تشکیل دهد. عکس باید با فوکوس شارپ و با کیفیت بالا و بدون هرگونه علامتی باشد.

  • بیمه سفر ویزای شینگن: پوشش مشکلات پزشکی اورژانسی، بستری شدن و بازگرداندن به کشور مبدا (در صورت مرگ). حداقل مقدار پوشش بیمه باید 30 هزار یورو بوده و در تمام طول اقامتتان در حوزه شینگن معتبر باشد.

  • پرداخت هزینه صدور و بررسی ویزای شینگن: هزینه ویزای شینگن برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان 40 یورو است اما قبل از پرداخت هزینه ویزا بررسی کنید که آیا شما جزو افرادی شامل معافیت از هزینه ویزای شینگن می شوند، هستید یا خیر.

  • برنامه سفر – مدارک رزرو هتل و پرواز: که به صورت جزئی برنامه حرکت، اقامت و کارهایی که قرار است بکنید را نشان می دهد.

  • دعوت نامه: که توسط شرکت میزبان در یکی از کشورهای حوزه شینگن صادر شده باشد. نامه باید با سربرگ شرکت نوشته شده و توسط نماینده شرکت امضا شده باشد. در این نامه باید اسم شرکت کننده، تاریخ و هدف از این سفر و همچنین اطلاعات نشان دهنده هزینه سفر نیز آورده شود.

  • گواهی عدم اعتراض: این نامه ای از سوی کارفرما، مدرسه یا دانشگاهتان که بیان کننده لزوم بازگشتتان به کشور است و به سفارتخانه تضمین می دهد که به کشور برمی گردید.

  • نامه ای از سوی کارفرما (اگر شدنی باشد): که بیان کننده مشغول به کار بودن، حقوق و موقعیت شغلیتان باشد و هدف از سفر را نیز بیان کند. این نامه باید حاوی اطلاعاتی درباره شرکت شما و همچنین اطلاعاتی از شراکتتان با شرکت دعوت کننده باشد. در این نامه باید اطلاعات پرداخت کننده هزینه های سفر نیز آورده شود.

بعد از آنکه همه اسناد مورد نیاز برای ویزای تجاری شینگن را آماده کردید، حتما از هر یک دو نسخه تهیه کنید و فرمت همه آنها باید به صورت A4 باشد. هیچ یک از مدارک را منگنه نکنید؛ باید بدانید که در طول مصاحبه با سفارتخانه شاید به مدارک بیشتری نیاز شود که باید آنها را نیز در کوتاهترین زمان ممکن آماده کنید.

تفاوت میان ویزای تجاری شینگن و انواع دیگر ویزاهای شینگن در الزامات سفارتخانه یا کنسولگری است. برای گرفتن ویزای تجاری حوزه اروپا باید اسناد بیشتری را آماده و ارسال کنید.

نحوه درخواست ویزای تجاری شینگن

  1. برای ثبت درخواست ویزای تجاری شینگن باید کشوری که قرار است مدت زمان بیشتری را در آن سپری کنید، مشخص کنید. باید از طریق سفارتخانه این کشور اقدام به اخذ ویزای تجاری شینگن کنید.

  2. "تجاری یا Business" را به عنوان هدف سفر انتخاب کنید.

  3. تعداد "ورود یا Entries" به کشورهای حوزه شینگن را مشخص کنید (اینکه Single خواهد بود یا Multiple).

  4. مدارک اولیه یا پایه و اسناد مورد نیاز برای ویزای تجاری شینگن را آماده کنید.

  5. فرم درخواست ویزای شینگن را پر کنید: دسترسی به فرم درخواست ویزای کشورهای مختلف شینگن ممکن است متفاوت باشد، یعنی در بعضی از کشورها می توانید از طریق سایت آنلاین اقدام به پر کردن فرم کنید و جای دیگر لازم باشد که به صورت دستی این کار را انجام دهید.

  6. هزینه ثبت درخواست (هزینه استاندارد برای بزرگسالان 80 یورو است) را پرداخت کنید: احتمالا باید هزینه خدمات را نیز در کنار فرم درخواست ویزا پرداخت کنید که این هزینه از هزینه ویزا که معمولا به صورت حضوری در جلسه مصاحبه باید بپردازید، متفاوت است. توجه داشته باشید که این هزینه قابل بازگشت نیستند.

  7. فرم درخواستتان را ثبت کنید.

  8. یک جلسه مصاحبه ترتیب دهید: این جلسه معمولا به صورت حضوری در محل سفارتخانه یا کنسولگری کشوری که قصد عزیمت به آن را دارید انجام می شود و یا مسئولیت آن بر عهده مرکز اخذ ویزایی است که با سفارت کشور همکاری دارد.

کجا باید درخواست ویزای تجاری شینگن را ثبت کنم؟

باید درخواست ویزای تجاری شینگن را به سفارتخانه یا کنسولگری کشوری تحویل دهید که به آن می روید یا اکثر زمان سفرتان را در آن می گذرانید.

  • اگر تنها از یک کشور دیدن می کنید: باید مدارکتان را به سفارتخانه/کنسولگری/مرکز اخذ ویزای آن کشور ارائه کنید.

  • اگر برنامه دارید تا از بیش از یک کشور بازدید کنید: زمانی که قرار است در هر کشور سپری کنید، عامل تعیین کننده محل مراجعه شما برای ارائه مدارک درخواست ویزای تجاری شینگن خواهد بود.

  • اگر قرار است زمان مشابهی را در چند کشور بگذارنید: در این صورت باید مدارکتان را به سفارتخانه/کنسولگری/مرکز اخذ ویزای کشوری ارائه کنید که اول از همه به آن می روید.

اعتبار ویزای تجاری شینگن چقدر است؟

معمولا اعتبار ویزای تجاری شینگن نمی تواند بیش از 90 روز باشد و اگر بیش از یک بار و آن هم به کشورهای مختلف حوزه شینگن قصد سفر دارید، توصیه ما استفاده از بخش فاصله بین "چندین ورود یا multiple entry" در فرم درخواست ویزا است. در این صورت می توانید مادامی که ویزایتان معتبر باشد، هر چقدر که دوست دارید به کشورهای حوزه شینگن وارد و از آن خارج شوید.

حتما به دقت به لیبل های چسبیده به استیکر ویزای تجاری دقت کنید تا بیشتر از زمان در نظر گرفته شده در ویزا در اروپا نمانید، در غیر اینصورت با پیامدهای ماندن بیش از حد مجاز روبرو خواهید شد.

زمان بررسی درخواست ویزای تجاری شینگن

زمان مورد نیاز برای بررسی درخواست ویزای تجاری شینگن معمولا حدود دو هفته (15 روز) خواهد بود و دفتر کنسولگری در موارد نادر به زمانی بین 30 تا 60 روز برای اعلام نتیجه درخواستتان نیاز خواهند داشت. اطمینان از کامل بودن مدارک و نبود خطایی در فرایند درخواست به صورت قابل توجهی فرایند بررسی ویزای شینگن را تسریع می کند. کمک گرفتن از آژانس های مسافرتی یا مشاوران و کارشناسان مجرب آنها مانند آژانس آبرنگ سفر در طول ثبت درخواست می تواند به کاهش اضطراب گرفتن ویزا و خطرات و تاخیرهای احتمالی کمک کند.