شناسه خبر : 41363 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مهمترین دلایل خرید آپارتمان در آجودانیه چیست؟

آجودانیه یکی از بهترین و لوکس‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود ...

مهمترین دلایل خرید آپارتمان در آجودانیه چیست؟

که با توجه به قیمت‌های بالای برج‌های سر به فلک کشیده آن در رتبه اول جدول قیمت مسکن در تهران قرار گرفته‌اند. این محله با بافت قدیمی و جدیدی که دارد، طی این سال‌ها افراد زیادی را به خود دیده است.

خرید آپارتمان در آجودانیه موضوعی نیست که شما به راحتی بتوانید در رابطه با آن تصمیم بگیرید، این منطقه یکی از محله‌های شمالی تهران محسوب می‌شود و به اصطلاح جزء مناطق بالاشهر تهران به حساب می‌آید. قرار گرفتن منطقه آجودانیه در ناحیه پنج، منجر به خوش آب و هوا بودن و خوش مسیر بودن آن شده است.

مهم‌ترین دلیل پاکیزه بودن هوا در این منطقه هم، قرارگیری آجودانیه در دامنه رشته‌کوه‌های البرز است با این حال نمی‌توان از خیابان‌های شیب‌دار و مشکل‌ساز آن در زمستان چشم پوشید. اگر شما قصد خرید آپارتمان در آجودانیه را دارید ما به شما مشاوران آکس هوم را پیشنهاد می‌کنیم تا شما را در تصمیم‌گیری یاری کنند.

ما در این مقاله تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا شما به خوبی با منطقه آجودانیه، قیمت خرید آپارتمان در آجودانیه، رهن و اجاره، خرید و فروش املاک مسکونی در آجودانیه و تاریخچه آن آشنا شوید.

آجودانیه کجاست؟

محله‌های قدیمی و عیان‌نشین تهران همگی داستان‌هایی عجیب و شیرینی در دل خود دارند که آجودانیه نیز از این داستان بی‌بهره نیست. مورخان نقل کرده‌اند که آجودانیه متعلق به وزیر قورخانه (کارخانه اسلحه‌سازی) ناصرالدین شاه قاجار بوده است. در حال حاضر از این قورخانه تنها دروازه‌ای باقی مانده است که بخشی از مترو به حساب می‌آید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که آجودان به چه معناست؟ باید به شما بگوییم که در فرهنگ لغت به معنای صاحب منصب بودن در نظام است. 

آقا رضا خان اقبال‌السلطنه قبل از آن‌که به پست وزارت در زمان ناصرالدین شاه قاجار برسد، آجودان مخصوص او بود و در پست بعدی لقب عکاس‌باشی شاه را به خود اختصاص داد با این حال او تنها به این‌ پست‌ها بسنده نکرد و بعد از عکاس‌باشی، حسابدار شاه قاجار شد و در نهایت به پست وزارت نائل آمد.

باغ‌ها و زمین‌های آجودانیه با آن‌که زیاد دست به دست شده بود در نهایت توسط آقا رضاخان خریداری و به یک باغ بزرگ به نام چاله باغ تبدیل شد. زمین‌های یک‌تکه به دست میرآخور پسر عضدالدوله افتاد. او تمامی درختان باغ را نابود و به لشگر فیروز و ارباب جمشید بخشید.

در اوایل حکومت پهلوی این زمین‌ها به دست شخصی به نام چیت‌ساز افتاد و در همان دوران جزو محله‌های تهران شد. آجودانیه بعد از انقلاب خیابان سباری نام گرفت. هنگام رهن و اجاره در آپارتمان در آجودانیه این نکته را به خاطر داشته باشید که آجودانیه از اقدسیه تا دارآباد را شامل می‌شود.

مهم ترین دلایل خرید آپارتمان در آجودانیه

شما قبل از اقدم به خرید آپارتمان در هر منطقه‌ای باید به خوبی آن را بررسی و شناسایی کنید تا دلایل کافی برای خرید آن را داشته باشید. اگر شما در زمره کسانی هستید که آرزوی خرید آپارتمان در این منطقه را دارد، علاوه بر سرمایه کافی باید به خوبی از دسترسی‌ها، مترو، اماکن گردشگری، دیگر مراکز و قیمت خرید آن اطلاع داشته باشید.

شما شاید به تنهایی از عهده این کار برنیایید بنابراین بهتر است با مشاوران آکس هوم که در آجودانیه تهران فعالیت می‌کنند، مشورت بگیرید. در ادامه به چند دلیل مهم برای خرید و فروش آپارتمان در آجودانیه اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالا

  • عدم ترافیک

  • آرامش بسیار

  • عدم آلودگی آهوا

  • دسترسی‌های عالی

  • پایین بودن میزان جرم

  • امکانات رفاهی و مراکز خرید 

قیمت خرید آپارتمان در آجودانیه

قیمت خرید آپارتمان در آجودانیه

با توجه به قرارگیری آجودانیه در خوش آب و هواترین منطقه تهران، از قیمت بالایی برخوردار است اما دلیل نمی‌شود که شما به خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در این منطقه عیان‌نشین فکر نکنید. قیمت آپارتمان و منازل مسکونی در این منطقه تحت تاثیر تقاضای خرید متغیر است.

همان‌طور که در بندهای بالاتر اشاره کردیم آجودانیه از نظر تقاضای خرید در رتبه‌های بالای شهر تهران قرار دارد، هم‌چنین علاوه بر دلایل گفته‌شده در بالا، مجاورت با نیاوران و فرمانیه بر رروی افزایش قیمت برج‌ها و آپارتمان‌های آجودانیه تاثیر مستقیم گذاشته است. تا جایی که قیمت آپارتمان در آجودانیه با توجه به متراژهای بالای آن از متری 22 میلیون تا 45 میلیون تومان متفاوت است.

مرزبندی آجودانیه به چه صورت است؟

یکی از دلایلی که بر روی قیمت‌ برج‌های آجودانیه تاثیر می‌گذارد، مرزبندی این منطقه است که در ادامه به صورت کامل توضیح می‌دهیم. منطقه آجودانیه از شمال به خیابان پورابتهاج، از سمت جنوب به بزرگراه ارتش و خیابان موحد دانش ختم می‌شود. از سویی دیگر از سمت غرب به خیابان سپند در کاشانک و از شرق به خیابان شهید صمیع در داراباد می‌رسد.

به صورت کلی مرز محله آجودانیه با دیگر محلات تهران، از شمال به محله دارآباد و کاشانک، از غرب به محله کاشانک، از جنوب به محله اراج (شهرک شهید چمران و شهرک ولیعصر) و کاشانک و از شرق به محله دارآباد ختم می‌شود، در نتیجه می‌توان گفت که محدوده‌ای مابین دارآباد و کاشانک هست. با این حال باز هم اگر سوالی در ارتباط با خرید آپارتمان در آجودانیه در ذهن‌تان باقی مانده است می‌توانید با مشاوران خرید و فروش املاک مسکونی آکس هوم در آجودانیه تهران در تماس باشید.

دسترسی های آجودانیه

دسترسی های آجودانیه

می‌توان به جرات گفت که آجودانیه راحت‌ترین دسترسی را دارد به این خاطر که در این منطقه محدودیت ترافیکی زوج و فرد برای ماشین های شخصی ندارد و شما آزادانه می‌توانید با ماشین خود رفت‌و آمد کنید. چنانچه ماشین شخصی ندارید و باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید،‌هیچ نگرانی به دل خود راه ندهید، در ادامه دلایل آن را خواهم گفت:

دسترسی از طریق اتوبوس و تاکسی

بزرگراه ارتش در جنوب این محله دارای ایستگاه اتوبوس تندرو خط 6 «پایانه لاله-پایانه افشار» است، هم‌چنین یکی دیگر از ایستگاه‌های نزدیک آجودانیه، ایستگاه اتوبوس کاشانک است در شمال محله کاشانک در خیابان پور ابتهاج قرار دارد. در مرزهای شمالی و جنوبی محله آجودانیه، اتوبوس‌های عادی در ایستگاه قرار دارند.

دسترسی از طریق مترو

ایستگاه نوبنیاد، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به منطقه آجودانیه است که در خط سه مترو قائم-آزادگان واقع شده است. ایستگاه نوبنیاد در جنوب محله آجودانیه قرار گرفته است.

دسترسی از طریق تاکسی

پایانه تاکسی نوبنیاد، نزدیک‌ترین پایانه تاکسی آجودانیه اسن که از طریق آن به بیشتر مناطق تهران می‌توانید سفر کنید.

بافت محله آجودانیه

آپارتمان‌ها و برج‌های این منطقه از بهترین متریال ساخته شده‌اند که با متراژ‌های بالا، همه‌جوره امکانات رفاهی را برای ساکنین این منطقه فراهم کرده‌اند. یادآوری این نکته ضروری است که قیمت خرید و رهن و اجاره آپارتمان در آجودانیه بسیار بالاست بنابراین با یک مشورت آگاهانه بهترین تصمیم را بگیرید. آکس هوم با بهره‌گیری از مشاوران مجرب همواره شما را در این راه یاری می‌کند.

مراکز منطقه آجودانیه

مهم‌ترین مراکز فرهنگی و مذهبی که برای افراد در این منطقه وجود دارد، عبارتند از:

  • کتابخانه پارک شطرنج

  • مسجد جامع اقدسیه اما صادق

  • بنیاد دایره المعارف اسلامی

مراکز تفریحی منطقه آجودانیه

همه ما طبق عادت با وارد شدن به یک منطقه جدید به دنبال مرکز تفریحی آن هستیم پس باید به شما بگوییم که در این منطقه نگران تفریح و خوش‌گذرانی خود نباشید، چرا که با رهن و اجاره آپارتمان در آجودانیه، شما می‌توانید از بهترین و لوکس‌ترین مراکز تفریحی بهره‌مند شوید. این مراکز عبارتند از:

  • سیمین قلعه

  • بوستان شطرنج

  • موزه نقشه تهران

  • رودخانه دارآباد

  • عمارت فخرالدوله

  • کاخ مظفرالدین شاه

  • رویا پارک آجودانیه

  • نمایشگاه تاکسی درمی

  • موزه تاریخی طبیعی دارآباد

از دیگر مراکز درمانی که به محله آجودانیه نزدیک هستند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بیمارستان باهنر

  • بیمارستان فرمانیه

  • بیمارستان چیذر

  • بیمارستان مسیح دانشوری

  • بیمارستان فوق تخصصی محک در دارآباد

مراکز ورزشی آجودانیه

مشاوران آژانس مسکن آکس هوم هنگام رهن و اجاره آپارتمان در آجودانیه به شما تمامی مراکز و امکانات این منطقه را معرفی خواهند کرد، با این حال منطقه آجودانیه دارای بهترین مراکز ورزشی است که در ادامه بهترین آن‌ها را نام خواهیم برد:

  • مجموعه ورزشی میثاق

  • سالن ورزشی دانیال

  • مراکز خرید آجودانیه

با توجه به آن‌که مرکز خرید عنصر حیاتی یک منطقه محسوب می‌شود، بنابراین بهتر است هنگام خرید به دسترسی و نزدیکی آن توجه داشته باشید. از بهترین مراکز خرید این منطقه می‌توان به مجتمع تجاری عرش اشاره کرد که با هشت طبقه و ده‌ها واحد امکان خرید آسان و با کیفیت را برای مردمان این منطقه فراهم نموده است.

این مرکز خرید دارای هایپرمارکت، شهر بازی، رستوران و مراکز خرید مارک‌های معروف است که افراد آن منطقه را به سمت خود جذب می‌کند. از آن‌جا که دیگر مراکز خرید به صورت پراکنده در این منطقه وجود دارند، افراد بومی برای خرید به نیاوران، تجریش و اقدسیه می‌روند.

سخن پایانی

خرید آپارتمان در آجودانیه می تواند یک سرمایه‌گذاری عالی برای آینده شما و فرزندانتان به حساب آید، چرا که با وجود تورم و امکانات این منطقه، قیمت آن دستخوش تغییر می‌شود. با توجه به تمامی بندهای بالا شما نباید گول ظاهر لوکس و عیان‌نشین این منطقه را بخورید و چشم‌بسته خرید خود را انجام دهید.

پیشنهاد ما به شما برای یک سرمایه‌‌گذاری امن، مشاوره با مشاوران با تجربه آکس هوم است.این را در نظر داشته باشید که علاوه بر مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری، می‌توانید با شماره‌ پشتیبانی 02172361 تماس بگیرید.