شناسه خبر : 41360 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هزینه های جراحی لیفت صورت چقدر است؟ به چه عواملی بستگی دارد؟

عمل فیس لیفت یا لیفت صورت یک سرمایه گذاری زمانی و مالی است که تا سال ها از سود آن یعنی ظاهر جوانتان بهره خواهید برد.

هزینه های جراحی لیفت صورت چقدر است؟ به چه عواملی بستگی دارد؟

  باید گفت هزینه هایی را که به صورت آنلاین مشاهده می کنید در جراحی های دیگری که به طور معمول در طول جراحی لیفت صورت انجام می ‌شود، مانند جراحی افتادگی پلک یا اطراف دهان، در نظر گرفته نمی ‌شود.

 به علاوه این اعداد هزینه های مرتبط  با جراحی یا موقعیت جغرافیایی تان را در نظر نمی گیرد؛ همین موضوع عامل ایجاد یک تفاوت چشمگیر در قیمت است. قیمت جراحی فیس لیفت از یک بیمار به بیمار بعدی متفاوت خواهد بود، بنابراین لازم است که دو مورد یکسان را با هم مقایسه کنید. بعلاوه حتماً از نقطه نظر مناسبی به هزینه ها نگاه کنید؛ درباره صورتتان حرف می زنیم و باید بهترین کیفیت را انتخاب کنید نه کمترین قیمت.

فاکتورهای موثر بر هزینه جراحی لیفت صورت

در تعیین هزینه فیس لیفت باید فاکتورهای زیادی را از جمله موارد زیر در نظر گرفت:

  • پیچیدگی فرآیند

  • انتخاب جراح

  • موقعیت جغرافیایی

  • هزینه های جراحی

پیچیدگی فرآیند

 کلمه فیس لیفت در افراد مختلف معانی مختلفی پیدا می کند و بعضی جراحان، فیس لیفت را با تعریف متفاوتی نسبت به دیگران ارائه می کنند. عبارت جوانسازی صورت، استفاده مناسب تری برای توصیف جراحی جوان تر کردن پوست صورت است. این جراحی می‌ تواند شامل لیفت گونه، گردن و اطراف چشم باشد.

به علاوه از سوی دیگر جوانسازی صورت می‌ تواند علاوه بر در بر گرفتن نقاط اشاره شده، لیفت دهان، چانه و ابرو را نیز شامل شود. فرایند جراحی باید بر اساس نیازهای هر فرد تعیین شود؛ یک فرایند فیس لیفت معمول شامل لیفت گونه ‌ها، یعنی سفت تر کردن لایه عضلانی بالایی به منظور بهبود و طولانی ‌تر کردن نتایج است.

لیفت صورت می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. لیفت ابرو

  2. جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

  3. تزریق فیلر

  4. لیزر یا پیوند چربی

برای بهبود نتایج کلی بیمارانی که به دنبال جوانسازی کامل صورت هستند، معمولاً از ترکیب چند روش استفاده می ‌شود. این موضوع هزینه کلی را افزایش می دهد با این حال انجام چند جراحی با یک بار بیهوش شدن در مقایسه با انجام جداگانه آنها ارزان تر خواهد بود.

 انتخاب جراح

می توانیم به راحتی بگوییم که هزینه در نظر گرفته شده برای جراحی لیفت صورت  بر روی انتخاب یک جراح در مقایسه با دیگری تاثیر چشمگیری دارد. تمامی جراحان رویکرد خودشان برای انجام جراحی فیس لیفت را دارند و هر یک نیز تجربه و تخصص لازم برای این موارد را در اختیار دارند.

شاید دستمزد یک جراح پلاستیک بسیار مجرب و آموزش دیده در مقایسه با همتای ضعیف ترش در یک کشور دیگر بیشتر باشد. هرچه اطمینان به کیفیت نتایج کار جراح متخصص بالاتر می رود قطعاً هزینه آن نیز بالاتر خواهد رفت.

هر جراحی باید بعد از مشاوره های فراوان شامل تجزیه و تحلیل های کامپیوتری و استفاده از تصاویر گرفته شده و همچنین صحبت با جراح انجام شود. این مشاوره های حرفه ای، هزینه کلی جراحی لیفت را افزایش می‌ دهد و اگر به دنبال حداکثرسازی نتایج جراحی فیس لیفت هستید باید این هزینه ها را متقبل شوید.

موقعیت جغرافیایی

وبسایتی که تعداد میانگین کشوری جراحی فیس لیفت انجام شده را نشان می دهد، شاید به هزینه آن نیز اشاره کرده باشد. با این حال مشکل آن است که هزینه کلی در کشورهای مختلف و حتی در شهرهای مختلف یک کشور نیز متفاوت است. معمولاً هزینه جراحی فیس لیفت در کلانشهرها در مقایسه با شهرهای کوچکتر بسیار بالاتر است و این موضوع می‌تواند تحت تاثیر هزینه زندگی در شهر بزرگی مثل تهران باشد.

هزینه های پیرامونی جراحی

مستقیما این موضوع را از جراحتان پرسید که آیا هزینه های پیرامونی مرتبط با جراحی، در قیمت اعلام شده در نظر گرفته شده است یا خیر؟

 با توجه به هزینه بسیار زیاد پیرامونی جراحی، لازم است که از قبل این اطلاعات را در اختیار داشته باشید. بهتر است به چند جراح مراجعه کنید و با این کار نه تنها دستمزد جراحان مختلف را خواهید دانست، بلکه تخمینی از هزینه های پیرامونی جراحی نیز خواهید داشت. در برآورد هزینه جراحی فیس لیفت حتماً هزینه های پیرامونی جراحی را نیز در نظر بگیرید که عبارتند از:

  1. هزینه بیهوشی

  2. دستمزد تجهیزات و محل جراحی

  3. داروهای مصرف شده

  4. پانسمان های بعد از جراحی

هزینه بیهوشی

هزینه بیهوشی برای جراحی فیس لیفت از هر بیمار به بیمار دیگر بسیار متفاوت است. فرایند بیهوشی باید توسط یک متخصص بیهوشی انجام شود؛ اگر جراح از یک پرستار بیهوشی غیرمعتبر یا دستیار پزشکی برای تزریق داروی بیهوشی استفاده کند، ممکن است امنیتتان در خطر بیافتد. هزینه بیهوشی معمولاً به صورت ساعتی در نظر گرفته می شود و باید از قبل درباره اینکه اگر فرایند جراحی طول بکشد سوال کنید (که آیا لازم است هزینه بیشتری بپردازید یا خیر).

 چطور هزینه های جراحی را پایین بیاوریم؟

 با توجه به اثر بسیار چشمگیر این جراحی در زندگی فرد، بهتر است که جراح زیبایی را به جای ارزیابی بر اساس قیمت، به صورت عاقلانه و بر اساس تجربه انتخاب کنید. یعنی عامل تعیین کننده در انتخاب جراح باید اعتبار و تخصص او باشد. بعلاوه باید به کسی مراجعه کنید و از کسی کمک بخواهید که با او راحت باشید. اکثر موسسات بیمه، هزینه این نوع جراحی را پوشش نمی دهد؛ اما خوشبختانه راههایی برای مدیریت هزینه ها وجود دارد.

طرح های پرداخت

افراد کمی هستند که بتوانند هزینه جراحی زیبایی را به صورت نقد بپردازند، بنابراین اکثر مراکز جراحی، طرح های پرداختی را برای مشتریانشان در نظر می گیرند. می توانید درباره طرح های پرداخت پیشنهادی مرکز جراحی باید از آنها سوال کنید.

گزینه های جایگزین جراحی فیس لیفت

اگر به دنبال جوانسازی صورت هستید اما نمی خواهید هزینه گزاف جراحی فیس لیفت را بپردازید، گزینه های مقرون به صرفه تر دیگری برای این کار وجود دارد که عبارتند از:

لیفت صورت با نخ

جراحی لیفت با نخ نوعی از جراحی است که در آن بخیه های موقتی برای ایجاد لیفت جزئی اما مشهود در پوست مورد استفاده قرار می گیرد. جراح زیبایی به جای بریدن پوست صورت به کمک جراحی قسمت های بالایی آن را کمی کشیده و بخیه می ‌کند. پوست صورت به کمک این فرایند، کمی بالا کشیده شده و سفت تر می شود. ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ بین 3 تا 5 سال می باشد و بعد از این مدت فرد باید به تمدید این جراحی بپردازد.(منبع: مقاله لیفت با نخ سایت دکتر الناز احمدی)

 لیفت صورت با نخ علاوه بر اینکه برای لیفت پوست ایده آل است، با تحریک واکنش درمانی بدن، موج بزرگی از کلاژن را به سمت منطقه کشیده ‌شده، منتقل کرده و به شکلی با فرآیند پیری مقابله می‌کند. این موضوع به دلیل نقش بسیار مهمی که کلاژن در فرآیند پیری بازی می کند، اهمیت پیدا می کند.

پس از انجام فرایند لیف صورت با نخ حدودا 6 ماه طول می کشد تا نخ ها جذب شوند و نتایج آن را مشاهده نمایید. ماندگاری این روش نیز 2 سال می باشد.( https://drelnazahmadi.com/?p=409)

لیفت با نخ در بخش های مختلفی از صورت به کار برده می‌شود که از بین آنها می توان به لیفت ابرو با نخ اشاره کرد. لیفت ابرو با نخ محبوب ترین گزینه در میان انواع لیفت با نخ است که برای رفع نشانه های پیری در پیشانی و خطوط بین چشمان استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد از لیفت ابرو با نخ برای رفع افتادگی پلک پایین نیز استفاده می شود.

هموارسازی پوست توسط لیزر

با کمک لیزر می توان چین و چروک ریز پوست را هموار کرد؛ چروک ناشی از پیری، جای آکنه و جوش و تغییر رنگ پوست را اصلاح کرد و رنگ و کیفیت پوست را بهتر کرد. لیزردرمانی ممکن است به کمک لیزرهای تخریبی و غیرتخریبی (ابلیتیو و غیرابلیتیو) و بسته به عمقی از پوست که میخواهید درمان کنید، انجام می‌شود. از لیزرهای مختلفی می توان در جوانسازی پوست صورت استفاده کرد که در اینجا آورده شده اند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند برای سفت کردن لایه های عمیق پوست و عضلات زیرین صورت و گردن استفاده کرد. این فرایند با شروع نئوکلاژنیز (فرایندی که پروتئین های کلاژن ساز را برای رشد پوست جدید آزاد می‌کند) کار میکند. اکثر بیماران بعد از گذشت دو تا سه ماه از هایفوتراپی با تغییرات قابل توجه در کیفیت پوستشان مواجه می شوند.

تزریق ژل

تزریق ژل هنوز هم یکی از محبوب‌ ترین روش‌های غیر جراحی برای جوانسازی پوست در دست بیماران بسیاری است که به دنبال غلبه بر زمان هستند. تزریق ژل در زیر پوست برای جایگزینی حجم از دست رفته در گونه ها، بخش هایی از پیشانی، لب، زیر چشم و خط لبخند و همچنین افزایش تقارن صورت استفاده میشود. یک متخصص ماهر می تواند از ژل های مختلفی برای تغییر حجم قسمت های مختلف صورت استفاده کند.

 بوتاکس

وقتی صحبت از کاهش موقتی چین و چروک صورت باشد، بوتاکس گزینه اول هر متخصص است. بوتاکس برای هموار کردن چروک افقی پیشانی، خط عمیق چروک بین ابروها، چین و چروک کنار چشم، خط لبخند و ... استفاده می شود. از تزریق بوتاکس در عضله جونده به منظور نازک تر نمایش داده شدن خط فک و کانتورینگ بیشتر آن استفاده می شود. از بوتاکس معمولا به صورت همزمان با تزریق فیلر استفاده می شود تا به یک جوانسازی کامل پوست صورت دست پیدا شود. نتایج ناشی از تزریق بوتاکس در نقاط مختلف صورت، و به طور کلی، معمولا بین ۳ الی چهار ماه باقی می ماند.