شناسه خبر : 41083 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آموزش جامع صرافی نوبیتکس: مزایا، معایب و نحوه افزایش سود از معاملات

تمام علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال نیاز به پلتفرمی برای خرید و فروش آن‌ها دارند. در سرتاسر جهان این پلتفرم‌ها را به‌عنوان صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شناسند.

آموزش جامع صرافی نوبیتکس: مزایا، معایب و نحوه افزایش سود از معاملات

مشکلی که برای ما ایرانی‌ها وجود دارد این است که بسیاری از صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و نمی‌گذارند از صرافی‌های آن‌ها برای معامله‌های خود استفاده کنند. اما خوشبختانه صرافی‌های ایرانی در این زمینه چیزی از سایر همکاران خود کم ندارند و به‌خوبی درخشیده‌اند.

یکی از این صرافی‌ها سایت نوبیتکس است. اگر می‌خواهید بدانید نوبیتکس چیست و چگونه می‌توانید از آن برای معامله و کسب سود در بازار رمز ارزها استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما بمانید.

سایت نوبیتکس چیست؟

نوبیتکس نوعی صرافی متمرکز است که معامله‌های رمز ارزها را ممکن می‌سازد. ماهیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است؛ یعنی به ارگان خاصی وابستگی ندارند و خرید و فروش آن‌ها به واسطه شخص ثالثی صورت نمی‌گیرد.

به‌همین علت رمز ارزها غیر ردیابی هستند و می‌توانید پس از خرید آن‌ها را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره کنید. اما اگر روزی آدرس یا رمز کیف پولتان را از یاد ببرید، دیگر راهی برای بازیابی آن ندارید و تمام سرمایه خود را از دست می‌دهید.

صرافی‌های متمرکز مانند نوبیتکس این مشکل را برطرف کرده‌اند. آن‌ها علاوه بر امکان خرید و فروش، از دارایی‌های شما در جایی امن نگهداری می‌کنند. بنابراین دیگر لازم نیست نگران از دست رفتن ارزهای دیجیتال خود باشید.

چرا از سایت نوبیتکس استفاده کنیم؟

حال که دانستید ماهیت نوبیتکس چیست، بیایید ببینیم چرا باید از آن برای معامله‌های خود استفاده کنیم. در ادامه به مزایا و معایب این صرافی می‌پردازیم تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

مزایای صرافی نوبیتکس

نوبیتکس یک صرافی ایرانی است و به‌همین علت امن‌ترین گزینه برای ایرانیان خواهد بود. حتی صرافی‌های خارجی که در حال حاضر ایرانیان را تحریم نکرده‌اند، ممکن است روزی قوانین خود را تغییر دهند. اما با استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌توانید از این بابت آسوده خاطر باشید.

از دیگر مزایای این صرافی داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان خریداری ارزها به تومان

  • امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به تومان

  • امنیت بالا

  • دارای سایت و اپلیکیشن

  • دارای محیطی کاربرپسند

  • دارای بازار اصلی و حرفه‌ای

  • ارائه تمام امکانات به زبان فارسی

  • پشتیبانی قوی و کادر حرفه‌ای

معایب صرافی نوبیتکس

یکی از بزرگترین معایب این صرافی تعداد رمز ارزهایی است که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. نوبیتکس تنها امکان معامله تعدادی محدود از رمز ارزها را به کاربران خود می‌دهد. این تعداد در برابر رقبای خارجی خود بسیار ناچیز است.

بنابراین بسیاری از ایرانیان برای معامله‌های بزرگتر سراغ دیگر صرافی‌ها می‌روند. اما اگر می‌خواهید تنها با رمز ارزهای اصلی این بازار یا پرطرفدارترین آن‌ها کار کنید، پلتفرم نوبیتکس انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

چگونه از صرافی نوبیتکس استفاده کنیم؟

استفاده از صرافی نوبیتکس به خاطر محیط کاربرپسندی که دارد بسیار ساده است. تنها باید در آن عضو شوید و احراز هویت کنید. سپس به‌راحتی می‌توانید با واریز مبلغی پول در آن معامله‌های خود را آغاز کنید.

برای عضویت در سایت آن مراحل زیر را بگذارید:

  1. وارد سایت com شوید.

  2. روی گزینه ثبت نام در گوشه سمت چپ صفحه کلیک کنید.

  3. ایمیل خود را بنویسید و در بخش مشخص شده رمز ورود برای خود تعریف کنید. (برای تعریف رمز باید حروف انگلیسی را در کنار اعداد و نمادهای مختلف مانند @#* به‌کار ببرید.)

  4. گزینه پذیرفتن قوانین و مقررات را تایید کنید تا به مرحله بعد بروید. (فراموش نکنید که قوانین سایت را به‌دقت بخوانید و پس از آن گزینه تایید را انتخاب کنید.)

  5. حال باید کد تاییدی را که سایت به ایمیل شما می‌فرستد، در بخش مشخص شده وارد کنید تا ثبت نامتان تکمیل شود.

پس از انجام مراحل ثبت نام باید در این سایت احراز هویت کنید تا بتوانید معاملات خود را انجام دهید.

نوبیتکس چیست

احراز هویت در نوبیتکس

پس از ورود به حساب کاربری در سمت چپ صفحه روی گزینه احراز هویت کلیک کنید و سپس مراحل زیر را بگذرانید:

  1. شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و روی گزینه ارسال کد بزنید.

  2. کد ارسال شده به شماره همراهتان را در کادر وارد کنید.

  3. حال باید اطلاعات کارت شناسایی خود را از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد و عکس کارت شناسایی را بارگذاری کنید.

  4. در نهایت برای تکمیل این بخش باید یک عکس واضح سلفی از خود در کنار متن احراز هویت سایت، کارت بانکی و کارت ملی خود بگیرید و بارگذاری کنید. به یاد داشته باشید که باید CVV2 کارت بانکی خود را بپوشانید.

  5. حال اطلاعات کارت بانکی خود را به همراه شماره شبایتان، وارد کنید. این بخش برای واریز و برداشت پول ضروری است. فراموش نکنید که کارت بانکی باید به نام خود شما باشد.

  6. در این حالت احراز هویت سطح یک به پایان می‌رسد. برای سطح دو باید آدرس و شماره تلفن خانه‌تان را نیز وارد کنید.

مراحل احراز هویت شما به پایان رسید. حال باید منتظر بمانید تا تیم پشتیبانی مدارکتان را بررسی و تایید کنند تا بتوانید به معامله رمز ارزها بپردازید.

کارمزد ارزهای دیجیتال در نوبیتکس

در تمام صرافی‌ها برای این‌که بتوانید خرید و فروش انجام دهید، باید مبلغی را به‌عنوان کارمزد به صرافی بپردازید. این مبلغ در هر صرافی و بر اساس حجم معامله‌ای که انجام می‌دهید متفاوت خواهید بود.

ضمن این‌که با هر رمز ارزی که معامله می‌کنید مقداری از همان را باید به‌عنوان کارمزد بپردازید. به‌عنوان مثال اگر بخواهید بیت کوین بخرید، صرافی به اندازه کارمزدی که تعیین کرده است از تعداد بیت کوین شما کم می‌کند.

این کارمز در سایت نوبیتکس حدود 0.35 درصد است. یعنی اگر 10 بیت کوین بخرید باید 0.035 واحد از آن را به صرافی بدهید. حال هر چقدر معامله بزرگ‌تر باشد این کارمزد بیشتر می‌شود.

اما می‌توانید روی کارمزدهای خود تخفیف بگیرید. چگونه؟ برای این‌کار عبارت «امید فدوی نوبیتکس» را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت ایشان شوید. پس از کلیک بر لینک مربوطه، مقاله زیر برای شما به نمایش در می‌آید.

سایت امید فدوی

امید فدوی در آن به‌طور کامل استفاده از صرافی نوبیتکس و دریافت کد تخفیف را آموزش داده است. بنابراین اگر می‌خواهید با پرداخت کارمزد کمتر سود خود را بیشتر کنید، این فرصت خوب را از دست ندهید.