شناسه خبر : 40757 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کدام شهر را برای سفر انتخاب کنیم؟ استانبول بهتر است یا آنتالیا؟

از آنجایی که شهرهای ترکیه بسیار متنوع هستند و هرکدام مزایا و جذابیت‌های خود را دارند؛ بهتر است قبل از سفر، با توریستی‌ترین شهرهای این کشور آشنا شویم تا بتوانیم بهترین مقصد را انتخاب کنیم.

 کدام شهر را برای سفر انتخاب کنیم؟ استانبول بهتر است یا آنتالیا؟

 همانطور که می‌دانید آنتالیا، پایتخت ترکیه و سرزمین سواحل خیره‌کننده است؛ در عوض استانبول پرطرفدارترین شهر ترکیه شناخته می‌شود که جاذبه‌های گردشگری گوناگونی دارد.

پس کدام تور مسافرتی را باید انتخاب کرد؟ ما در این بخش به بهترین و مهمترین جاهای دیدنی این دو شهر اشاره کرده‌ایم و از ویژگی‌های خاص و مشهور هرکدام سخن گفته‌ایم. پس اگر به دنبال انتخاب بهترین مقصد با توجه به سلیقه‌ی خود هستید؛ این مطلب کاملا موردنیاز شماست! با ما همراه باشید.

علاقمندان به سواحل آفتابی و جزایر افسانه‌ای بخوانند!

آنتالیا، از بهترین شهرهای ترکیه و همچنین از مقاصد گردشگری مشهور در دنیا نام برده می‌شود. این شهر مملو از جاهای دیدنی و استراحتگاه‌های لذت‌بخش است که گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. پس اگر برای داشتن تجربیات منحصربه‌فرد و همچنین روحیه‌بخش آماده هستید؛ به شهر آنتالیا ترکیه سفر کنید.

این شهر شگفت‌انگیزترین سواحل ترکیه را دارد و از جزایر رویایی‌ای مانند جزیره ککوا تشکیل شده است. این منطقه‌ی غیرمسکونی محل مناسبی برای داشتن یک روز عالی، زیبا و هیجان‌انگیز است. محال ممکن است به جزیره ککوا سفر کنید و در دل طبیعت غرق نشوید. گشت‌وگذار با قایق، غواصی، شنا و جت اسکی لحظات دلپذیری را برای شما رقم خواهند زد.

همچنین در مسیر رسیدن به این تمدن گمشده، با روستاهای کوچک و رستوران‌های سنتی‌ای برخورد خواهید کرد که بوی دلپذیر غذاهای محلی شما را وادار به تست‌کردن آن‌ها می‌کند؛ البته ناگفته نماند برای خرید صنایع دستی این منطقه یا غذاهای محلی آن، هزینه زیادی متقبل نخواهید شد.

شما می‌توانید براساس اولویت‌های موردعلاقه‌ی خود که می‌تواند ابتدا مناطق تاریخی، تفریحی یا طبیعت و فضای سبز باشد؛ به‌ترتیب از دروازه هادریان، آکواریوم آنتالیا و آبشار دودن دیدن کنید. ولیکن اگر تمایل‌به گشت‌وگذار در سواحل بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ی این شهر دارید که از پرطرفدارترین سواحل ترکیه هستند؛ به منطقه لارا و کنیالتی بروید تا لحظات شگفت‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

آنتالیا

آنتالیا، پایتخت هتل‌های لاکچری!

همانطور که گفتیم تور آنتالیا دیدنی‌های زیادی دارد که نمی‌توان از آن‌ها ساده عبور کرد. حال به جز موارد گفته شده، بسیاری از گردشگرانِ تور آنتالیا حتی هتل‌های این شهر را از مهمترین جذابیت های توریستی آنتالیا می‌دانند؛ چرا که ساختمان‌های مدرن آن به بهترین امکانات رفاهی و سرگرمی مجهز هستند و اتاق‌های هتل‌ها چشم‌انداز بسیار دلچسبی در کنار دریا دارند.

از بهترینِ آن‌ها می‌توانیم به هتل رویال هالیدی پالاس، هتل دلفین ایمپریال و هتل سوئنو دلوکس بلک اشاره کنیم. شما همچنین می‌توانید در کنار بازدید از دیدنی های این شهر، سری به مراکز خرید آنتالیا بزنید و از اجناس با کیفیت ترک و تخفیف‌های بالا در فصول مختلف سال بهره‌مند شوید.

سفر به قلب ترکیه و چشیدن طعم غذاهای بی‌نظیر!

در قلب ترکیه مکان منحصربه‌فردی قرار دارد که نیمی‌از آن در آسیا و نیم دیگر آن در قاره اروپا قرار دارد. این مکان تنها شهری است که دو قاره را از طریق تنگه‌ای به‌نام پل بسفر به هم متصل می‌کند. درست است! از استانبول حرف می‌زنیم؛  یکی‌از 10 شهر برتر جهان که غنی‌از آثار کهن، رستوران‌های معروف، کوچه‌های رنگی و امکانات بیشمار است.

در وهله‌ی اول از تور استانبول توصیه می‌کنیم از نماد این شهر یعنی برج گالاتا دیدن کنید. بالارفتن از این برج چشم‌انداز بی‌نظیری را به شما هدیه خواهد داد. شما می‌توانید کل شهر را از آخرین طبقه‌ی گالاتا تماشا کنید و پس‌از عکاسی در این طبقه و تماشای غروب آفتاب، غذاهای ترکی رستوران برج گالاتا را امتحان کنید. این رستوران برای گردشگران علاوه‌بر غذاهای ترکی دلپذیر، خدمات سرو صبحانه نیز فراهم کرده است.

پس از بازدید از گالاتا توصیه می‌کنیم سری به مسجد ایا صوفیه، آکواریوم سی لایف و کاخ توپ قاپی بزنید که از معروف‌ترین دیدنی های استانبول شناخته می‌شوند. شما همچنین می‌توانید در کوچه‌های بسیار معروف و رنگارنگ استانبول قدم بزنید و غذاهای ترکی خوشمزه‌ای را که در جای‌جای این شهر به فروش می‌رسند امتحان کنید.

استانبول

استانبول و بزرگترین بازار سرپوشیده‌ی دنیا!

حال نوبت به خرید سوغاتی، گردش در بازارهای محلی و مراکز خرید مدرن استانبول می‌رسد که در کمتر شهرهای ترکیه یافت می‌شوند. حتی اگر برای خرید به استانبول نیامده‌اید؛ باز هم توصیه می‌کنیم از بازار بزرگ این شهر دیدن کنید. این منطقه یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا شناخته می‌شود و در آن هرچیزی که نیاز داشته باشید یافت می‌شود.

از جواهرات و وسایل آنتیک تا فرش و ادویه و وسایل‌های متنوع؛ همه‌وهمه در این بازار وجود دارند. ساخت بازار بزرگ استانبول در زمستان 1455 میلادی شروع شد و تا حوالی سال‌های 1730 ادامه داشت. ناگفته نماند این بازار به بازار کاپالی چارشی نیز شهرت دارد و یکی‌از قدیمی‌ترین اماکن این شهر معرفی می‌شود.

پس از بازار استانبول، اگر تمایل دارید به مرکز خریدی ارزان، بزرگ و پرامکانات بروید؛ مال آف استانبول را هرگز فراموش نکنید. این مرکز خرید بسیار وسیع بوده و با تنوع فوق‌العاده‌ی کالاهای خود، بازدیدکنندگان زیادی دارد. در این مجتمع تمامی برندها با قیمت های متفاوت در طبقات جداگانه وجود دارند و خرید را برای مسافران آسان می‌کنند.

فقط به خاطر داشته باشید به‌علت بزرگ‌بودن این مرکز خرید، بهتر است وقت خود را خالی کنید تا با خیال راحت به گشت‌وگذار بپردازید. از امکانات مال آو نیز می‌توانیم به شهربازی، رستوران‌های مختلف، سینما، داروخونه و... اشاره کنیم.

شما می‌توانید پس از انتخاب نحوه‌ی رفتن به آنتالیا یا دیگر شهرهای ترکیه، به قاصدک24 مراجعه کرده و از انواع بلیط‌های موجود، مانند: بلیط هواپیما استانبول، بلیط قطار ترکیه یا حتی بلیط هواپیما لحظه آخری آنتالیا باخبر شوید. قیمت تمامی این بلیط‌ها در قاصدک24 درج شده‌اند و خرید را برای شما آسان می‌کنند.

همچنین اگر قصد دارید با تور به این شهرها سفر کنید می‌توانید با پشتیبانی قاصدک24 (75269-021) تماس حاصل کرده و تور دلخواه خود را در کمترین زمان رزرو کنید. این تورها شامل، تور استانبول، تور آنتالیا، تور دبی، تور تایلند و... می‌شوند و تنوع بالایی دارند.

پس اگر قصد داشتن تجربه‌ای منحصربه‌فرد در شهرهای ترکیه دارید، برای خرید تور ارزان آنتالیا کلیک کنید. شما همچنین می‌‌توانید برای دریافت بیمه مسافرتی، ویزا و رزرو هتل از قاصدک24 استفاده کنید و و تمامی خدمات موردنیاز خود را به صورت اینترنتی رزرو کنید.

خرید ارزان ترین تور استانبول: (تور-استانبول/https://ghasedak24.com)