شناسه خبر : 40631 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تور تفلیس هوایی بهتر است یا زمینی؟

تفلیس پایتخت کشور گرجستان است و با سفر به این شهر زیبا علاوه بر تجربه سفر به اروپا، رنگ و بوی روسیه را نیز احساس خواهید کرد.

تور تفلیس هوایی بهتر است یا زمینی؟

 به همین خاطر، اگر علاقه مند به تجربه یک یک سفر خارجی متفاوت هستید، گرجستان گزینه مناسبی است. علاوه بر این، گرجستان در نزدیکی کشورمان قرار دارد و سفر به شهر تفلیس، ارزان ترین سفر به اروپا محسوب می‌شود.

برای سفر به تفلیس روش‌های مختلفی وجود دارد و انتخاب وسیله سفر نیز به اولویت‌های یک مسافر و نوع سفر او وابسته است. برای مثال، اگر برای سفر به این شهر زیبا و اروپایی محدودیت زمانی دارید، قطعاً خرید بلیط هواپیما خارجی بهترین انتخاب است. اما در صورتی که تمایل دارید هزینه کمتری را به سفر اختصاص دهید، تور زمینی و بخصوص سفر به تفلیس با اتوبوس مقرون به صرفه تر است.

البته در نظر داشته باشید که سفر با تور زمینی یا هوایی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد و در ادامه این مطلب به پاسخ سوال «تور تفلیس هوایی بهتر است یا زمینی؟ » می‌پردازیم.

خرید بلیط تور تفلیس چه زمانی مناسب است؟

نمی‌توان به طور دقیق به این سوال پاسخ داد، اما اگر بخواهیم پاسخی کلی به این سوال بدهیم، فصل بهار را می‌توان بهترین فصل سفر به تفلیس دانست. با توجه به شرایط آب و هوایی کشور گرجستان، این فصل بهترین زمان برای سفر به تفلیس است.

البته در نظر داشته باشید، که در این زمان افراد زیادی خواهان سفر به شهر زیبای تفلیس هستند؛ بنابراین قیمت بلیط هواپیما و هزینه اقامت در هتل‌های تفلیس در این فصل نسبت به دیگر فصل‌های سال، گران‌تر است.

البته شما می‌توانید در فصل بهار با تور زمینی به شهر تفلیس سفر کنید. چرا که شرایط آب و هوایی مناسب است و مسیر زیبا و سرسبزی را در طول مسیر مشاهده خواهید کرد.

قیمت تور تفلیس به چه عواملی بستگی دارد؟

با سفر به تفلیس از طریق تور، خودتان را از انجام کارهای ریز و درشت راحت می‌کنید و می‌توانید سفری آرام و بی دغدغه را تجربه کنید.

قیمت تور تفلیس به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد شب‌های اقامت‌تان در تفلیس، نوع ایرلاینی که در تور هوایی انتخاب می‌کنید، تعداد ستاره‌های هتلی که برای اقامت خود انتخاب کرده‌اید و... عواملی هستند که باعث تغییر قیمت تور تفلیس خواهند شد.

لازم به ذکر است، که در سفر به تفلیس از طریق تور، هزینه بیمه مسافر، ترانسفر فرودگاهی و راهنمای فارسی زبان نیز بر عهده تور خواهد بود. طبیعی است که اگر به دنبال امکانات بیشتر و بهتری باشید، باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.

مزایای سفر به تفلیس با تور هوایی چیست؟

1. مهم ترین مزیتی که تور هوایی برای توریست‌ها دارد، صرفه جویی در زمان است. با خرید بلیط پرواز خارجی می‌توانید در کمترین زمان به تفلیس سفر کنید و در عین حال نمایی جامع از مسیر را تماشا کنید و لذت ببرند.

2. خدمات بهداشتی هواپیماها در مقایسه با اتوبوس به مراتب بهتر بوده و نکات بهداشتی بیشتری در آن‌ها رعایت می‌شود. به همین خاطر در روزهای همه گیری ویروس کرونا بهتر است از تور هوایی برای سفر به تفلیس استفاده کنید.

3. امکانات و خدماتی که در تور هوایی و سفر با هواپیما در اختیار شما قرار داده می‌شود، در سایر وسایل حمل و نقل وجود ندارد.

4. اغلب کودکان در مسیر سفر کم طاقت هستند. در سفر با هواپیما کودکان نیز کمتر اذیت می‌شوند و علاوه بر این، مهمانداران به کودکان اسباب بازی هدیه می‌دهند تا آن‌ها در طول سفر سرگرم شوند.

5. در تورهای هوایی مهمانداران با رفتاری خوش به خواسته‌های شما توجه می‌کنند.

6. زمانی که برای سفر به شهر زیبای تفلیس با تور زمینی و اتوبوس مسیر را طی کنید، ترافیک‌های طولانی ممکن است باعث خستگی شما شود، اما در صورت استفاده از هواپیما این مشکل وجود نخواهد داشت.

7. صندلی‌های موجود در هواپیما به نسبت صندلی‌های اتوبوس بسیار راحت تر هستند.

2

معایب سفر به تفلیس با هواپیما چیست؟

1. یکی از مهم ترین معایب سفر با هواپیما، دور بودن فرودگاه از مرکز شهر است. به شکلی که برای سفر با تور هوایی باید مسیری طولانی را طی کنید و به دلیل عدم دسترسی به خطوط مترو، هزینه قابل توجهی را بابت تاکسی پرداخت کنید.

2. یکی دیگر از مسائلی که در رابطه با سفر به تفلیس با هواپیما مطرح می‌شود، هزینه بالای آن است. چرا که معمولا هزینه تور هوایی در مقایسه با تور زمینی و استفاده از سایر وسایل نقلیه گران تر است.

3. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، اضافه بار است. در صورتی که بخواهید بیش از مقدار تعیین شده، با خود بار حمل کنید، باید مبلغی اضافه تر به فرودگاه پرداخت کنید.

4. افراد بسیاری هستند که ترس از ارتفاع دارند و به همین خاطر هنگام سفر با هواپیما لحظات پر استرسی را پشت سر می‌گذارند. برای این افراد تور زمینی گزینه بهتری است.

5. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود گردشگران از سفر با هواپیما صرف نظر کنند، خطرات احتمالی آن است. چرا که در سال‌های گذشته تعداد سوانح هوایی کم نبوده است.

6. پیش از شروع پرواز، مسافران باید در حدود 2 ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشند. این زمان برای بازرسی چمدان‌ها و بررسی مدارک لازم است، که بسیاری از افراد مسن و یا کودکان تحمل آن را ندارند. علاوه بر این، بعد از رسیدن پرواز به مقصد نیز مدتی برای تحویل دادن بار معطل می‌شود.

7. در سفرهای هوایی نمی‌توان از تاخیرهای همیشگی صرف نظر کرد. در برخی از مواقع این تاخیرها در اثر شرایط نامناسب آب و هوا اتفاق می‌افتد و در مواردی هم به دلیل نقص فنی ممکن است، معطل شوید.

8. مقدار مایعاتی که گردشگران می‌توانند همراه خود به داخل هواپیما ببرند، حداکثر 100 میلی گرم است و در صورتی که بخواهید بیش از این مقدار را همراه خود داشته باشید، باید با مسئولین پرواز هماهنگ کنید.

هزینه سفر به تفلیس با هواپیما چقدر است؟

یکی از موضوعات مهم در سفر هوایی به تفلیس، قیمت بلیط تهران به تفلیس است. برای پرواز به این شهر زیبا، ایرلاین‌های ایران‌ایر، آئروفلوت، ترکیش و هواپیمایی بین‌‌المللی اوکراین گزینه‌های مختلفی هستند، که می‌توانید انتخاب کنید.

اگر پرواز مستقیم از تهران به تفلیس را انتخاب کنید، در مسیر توقف نخواهید داشت و سفر برای شما آسان تر است.

در صورتی که بتوانید بلیط لحظه آخری خریداری کنید، هزینه سفر به این شهر زیبا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

3

هزینه سفر به تفلیس با تور زمینی چقدر است؟

هزینه بلیط اتوبوس تهران به تفلیس چندان زیاد نیست. البته اتوبوس‌هایی که در مسیر تهران به تفلیس رفت و آمد می‌کنند، خدمات مناسبی را به مسافران ارائه می‌کنند، اما قیمت بلیط‌شان مقرون به صرفه است.

قیمت بلیط اتوبوس تفلیس مقدار مشخصی نیست و بسته به عواملی نظیر کیفیت اتوبوس، خدماتی که ارائه می‌شود، نوع صندلی‌ها، پذیرایی، زمان سفر و... تغییر می‌کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید، که در برخی از ایام سال، مانند فصل‌های گرم سال، قیمت‌ بلیط اتوبوس هم کمی افزایش پیدا می‌کند.

در نتیجه، هزینه تور زمینی تفلیس چندان گران تمام نخواهد شد و شما می‌توانید به اتوبوس به عنوان یک گزینه عالی برای سفرهای خارجی‌تان نگاه کنید.

لازم است بدانید، که در بیشتر موارد اتوبوس‌های تهران به تفلیس از پایانه غرب حرکت می‌کنند و مقصدشان هم پایانه اورتاچالا در تفلیس است.

نکات مهم در سفر به شهر زیبای تفلیس

زمانی که به کشوری دیگر سفر می‌کنید، خوب است با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن کشور آشنا شوید. در سفر به شهر تفلیس نیز توصیه می‌شود موارد زیر را فراموش نکنید:

• گردش در باغ‌های تفلیس را از دست ندهید.

• در بخش‌ها و کوچه‌های قدیمی شهر تفلیس قدم بزنید تا با گذشته این شهر بیشتر آشنا شوید.

• لذت نشستن در کافه‌های تفلیس را از دست ندهید؛ به خصوص کافه‌هایی که در آن‌ها موسیقی زنده گرجی پخش می‌شود.

• غذاهای اصیل و شیرینی‌های رنگارنگ گرجستان را حتما امتحان کنید.