شناسه خبر : 40528 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهترین محل قرارگیری نصب دوربین مداربسته

اهمیت نصب دوربین مداربسته در منازل، محل کار، مکان های صنعتی روز به روز پر رنگ تر می شود.

بهترین محل قرارگیری نصب دوربین مداربسته

 در صورتی که شما نیز قصد خرید و نصب دوربین مداربسته را دارید این مقاله برای شما مفید خواهد بود. یکی از مهم ترین مرحله در نصب انتخاب محل قرارگیری دوربین مداربسته است.

در این مقاله سعی داریم بهترین محل نصب دوربین مداربسته در منزل، فروشگاه و... را بیان کنیم. با توجه به مکان مورد نظر جهت نظارت سیستم های امنیتی مناطق حساس و کلیدی متفاوت خواهد بود.

با این وجود برخی از مناطق در تمام اماکن یکسان هستند و باید مورد توجه قرار گیرد.

مزیت شرکت دوربین مداربسته در انتخاب محل

اگر برای خرید به شرکت دوربین مداربسته مراجعه کنید در اوایل صحبت از شما سوال می شود که آیا نصب نیز نیاز دارید یا خیر؟ این سوال بر این مبنا طرح می شود که از خدمات نصب شرکت نیز مطلع شوید.

عموم افراد از طراحی و نصب دوربین مداربسته سر رشته ای ندارند و کار نصب دوربین را به نصاب و یا شرکت می سپارند. از خدمات شرکت ها بازدید محل توسط کارشناس است تا بهترین محل برای نصب دوربین را شناسایی کند.

اگر شما سعی دارید کار نصب را خود انجام دهید برای انتخاب بهترین محل برای نصب دوربین نکات زیر را مطالعه کنید.

بهترین مکان نصب دوربین مداربسته در منزل

مکان نصب دوربین مورد نظر شما واحد مسکونی و یا منزل است. برای طراحی و نصب دوربین مداربسته مهم ترین محل ها و حساس ترین آنها را باید تعیین کنید. به عمومی ترین آنها در زیر اشاره خواهیم کرد که در هر نوع فضای مسکونی این مناطق وجود دارند. این نواحی شامل:

  • درب ورودی: از کلیدی ترین نقاط برای نصب دوربین مداربسته درب ورودی به ساختمان است. به علت رفت و آمدهای افراد به داخل ساختمان بهترین نقطه برای نظارت است.

  • آسانسور و طبقات: آسانسور خصوصاً در مجتمع های بزرگ و پر جمعیت، بخش پر تردد ساختمان محسوب می شود. در صورت حساس بودن ساکنین در طبقات نیز می توانید دوربین نصب کنید. البته طبقات و راهروها اولویت کمتری دارند.

  • پارکینگ: پارکینگ بخش مهم دیگری از آپارتمان ها و منازل مسکونی است. به علت پارک اتومبیل ها و محل تردد افراد منطقه مهمی برای نصب دوربین محسوب می شود.

  • پشت بام و محوطه ی اطراف ساختمان: برای نصب دوربین روی پشت بام ساختمانی که بلندتر از سایر ساختمان های اطراف خود است، ضرورت چندانی وجود ندارد. در مقابل برای ساختمانی با ارتفاع کم و یا هم ارتفاع نصب دوربین در پشت بام یک راه حل مناسب است. در محوطه ی اطراف ساختمان به خاطر پارک خودروی اهالی و ساکنین و یا مواردی از این دست می توان دوربین نصب کرد.

بهترین مکان برای نصب دوربین در ادارات

با فرض این که می خواهید دوربین مداربسته را در اداره و محل کار خود نصب کنید، بهترین محل قرارگیری دوربین پر اهمیت ترین آن ها از نظر امنیت و حفاظت است. اغلب اوقات در ادارات همه مکان ها به غیر از چند مکان مجهز به دوربین مداربسته هستند. در اتاق هایی مانند نمازخانه، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی دوربین مداربسته نصب نمی شود.

محل قرار گیری دوربین مداربسته در مکان های تجاری

اگر مکان مورد نظر شما یک فروشگاه یا واحد تجاری است، نصب دوربین در چند نقطه ضروری است. محل های مناسب نصب دوربین مداربسته در محیط های تجاری شامل موارد ذیل است:

  • ورودی فروشگاه و واحد تجاری: محل اصلی رفت و آمد

  • روبروی مشتری و صندوق: در بخش کانتر و پشت فروشنده محل مناسب و رایجی برای نصب دوربین مداربسته است.

  • قفسه ها و انبار: محوطه ی فروشگاه و پوشش قفسه ها و همچنین انبار از نواحی مهم و حساس واحدهای تجاری است که باید دوربین مداربسته نصب شود.

  • محوطه ی بیرونی: این بخش نیز اولویت اول نیست اما وجود دوربین برای تامین امنیت بیشتر گزینه مناسبی است.

  • روبروی فروشنده: این محل نیز برای اهداف نظارتی به خصوص عملکرد فروشنده پیشنهاد می شود.

نصب دوربین

انتخاب مکان برای نصب دوربین مداربسته در واحدهای صنعتی

در محیط های صنعتی مانند کارخانجات نصب دوربین مداربسته چندین کاربری خواهد داشت. به طور کلی نصب دوربین در محیط های کاری علاوه بر بالا بردن امنیت مکان در برابر سرقت و خرابکاری اهداف دیگری را دنبال می کند.

بالا رفتن راندمان کاری یکی از این اهداف است که با نصب دوربین مدار بسته روی می دهد. محوطه کارخانجات وسیع است و نظارت به صورت یکپارچه کار طاقت فرسایی است و گاهاً غیر عملی. از دوربین مداربسته می توان برای نظارت بر انبار و ورود و خروج کالا، خودروها، افراد استفاده کرد.

بنابراین یکی از بهترین مکان های نصب دوربین ورودی های مختلف در محوطه صنعتی است مانند انبار، پارکینگ و ساختمان ها. به علت وسعت فضای کارخانه و محیط های صنعتی کابل کشی در ابعاد وسیع انجام می شود. راه حل پیشنهادی انتخاب نوع سیستم مداربسته کارشناسی شده است. نوع سیستم مداربسته در این محیط ها می تواند از نوع شبکه باشد و یا از آنتن های رادیویی برای آنها بهره برد.

در پایان به کاربران و مشتریان دوربین مداربسته پیشنهاد می کنیم تا قبل از خرید حتماً از کارشناسان دوربین مداربسته مشاوره دریافت کنند. این راهنمایی هم در انتخاب بهترین نوع دوربین و مناسب ترین کمک می کند و هم به صورت کاربردی نصب می شود.