شناسه خبر : 40113 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تعداد چاپ در انواع چاپ دیجیتال

برا ی چاپ در تعداد کم و در تیراژ های پایین از چاپ دیجیتال استفاده میکنند این نوع چاپ نوعی چاپ برنامه ریزی شده است که کیفیت آن یک کم از پرینتر بالا تره و برای چاپ های فوری  مورد استفاده قرار میگیره.

چاپ دیجیتال چاپی است که برای خدمات فوری چاپ و تعداد کمتر از ۱۰۰۰ عدد مانند چاپ فوری کاتالوگ و چاپ سریع بروشور و چاپ دیجیتال کارت ویزیت کاربرد دارد.

چاپ دیجیتال به صورت دیجیتال لیزری و جوهر افشان  وجود داره باید توجه داشته باشید که اگر تمایل داشته باشید  مثلا کاتالوگ در تیراژ پایین داشته باشید و قیمت آن از چاپ افست نیز بیشتر میشود.

از خدمات چاپی که با چاپ دیجیتال انجام می شوند میتوان به چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت، چاپ استند، چاپ تراکت میشه اشاره کرد.

برای مشاهده انواع چاپ دیجیتال میتونید با لمس لینک اطلاعات جامعی رو به دست بیارید در این باره حتما لینک را لمس کنید.

از مزایای چاپ دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • زمان سریعتر چرخش برای چاپ 

  • قابلیت چاپ کمتر اما باید بدونید که کیفیت کمتری داره نسبت به چاپ افست

  • چاپ با کیفیت خوب  در ضمن حفظ هزینه کم برای هر واحد

  • امکان تهیه آسان  و در کمترین زمان ممکن

چاپ بروشور

برای راهنمایی مشتریان و مخاطبان معمولا از کتابچه هایی استفاده میشه که به انها بروشور گفته میشه بروشور ها در انواع مختلفی  سه لت و چند لت در اختیار کاربران قرار میگیره و میتونه اطلاعات مفیدی را در رابطه با کسب و کار شما در اختیار مخاطبین شما قرار بده.

از  طراحی بروشور بیشتر برای جنبه تبلیغاتی استفاده میشه علاوه بر چاپ بروشور از کاتالوگ نیز در این باره استفاده میشه اما به طور کلی اگر به دنبال راحتی هستید ما به شما بروشور و معرفی میکنیم.

در واقع در چاپ بروشور و کاتالوگ بیشتر به جنبه های تبلیغاتی و جذب مشتری محصول پرداخته می شود تا جنبه های فنی و ویژگی‌های فنی کالا. تولید یک محصول عالی یا ارائه خدمات بی نظیر، معرفی شرکت تولید کننده، طیف محصولات، تاریخچه و توضیحات بیشتر در مورد کالا یا خدمات، همه اینا مواردی هستند که در این نوع چاپ ها بهشون پرداخته میشه و همین امر نیز سبب جذب مخاطب و برند تجاری شما میشه .

بروشور ها معمولا همانند کتاب و دفترچه هایی میباشند که درباره محصول و یا موضوع خاصی توضیحات کاملی را در اختیار مخاطبان قرار میدهد و همین امر هم باعث میشه مشتری بتونه بهتین انتخاب و نتیجه گیری داشته باشه و شما هم بتونید مخاطب مورد نظر خودتون و جذب کنید. 

ازجمله ویژگی های مهم چاپ بروشور میتوان به قابلیت تغییر ابعاد اشاره کرد این ویژگی در کمتر محصول گرافیکی دیگری ، مانند پوستروجود دارد و بدین معنی که در هنگام ارائه یک بروشور، این امکان وجود دارد که ابعاد آن ۱۵×۱۵ سانتیمتر باشد ولی در هنگام استفاده از آن، ممکن است ابعاد این محصول به ۵۰×۷۰ سانتیمتر افزایش یابد. این ویژگی به طراح کمک میکنه بتونه حجم زیادی از اطلاعات را بدون آن که ازدحام بشه در بروشور قرار بده. 

ارائه بروشور به مخاطب این اجازه را می‌دهد تا فرد زمان بیشتری جهت تجزیه و تحلیل محصول، نسبت به دیگر انواع کارهای تبلیغاتی در اختیار داشته باشه

چاپ و رایت سی دی و دی  وی دی

چاپ و رایت سی دی و دی وی دی به صورت عمده که در بازار رواج دارد ممکنه به 2 صورت انجام بگیره

  به صورت مستقیم و چاپ لیبل بر روی سی دی 

میتوان گفت که استفاده از چاپ cd افست و به صورت مستقیم بسیار بهتر از استفاده از لیبل بر روی سی دی زیرا که در چاپ لیبل امکان خطا به خاطر چسباندن لیبل وجود دارد و هم چنین که این کار نسبت به چاپ مستقیم قدیمی تر شده است پس بهتره به جای آن از چاپ مستقیم بر روی لیبل استفاده کنیم که بهتر است هم از نظر زیبایی نیز جنبه بهتری دارد.