شناسه خبر : 39971 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خرید لوازم خانگی ایرانی، انتخاب مطمئن این روزها

مدتی است که خانواده های ایرانی، با چالش بی سابقه گرانی لوازم خانگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خرید لوازم خانگی ایرانی، انتخاب مطمئن این روزها

 این گرانی در حدی است که علاوه بر خانواده‌‌‌ها، بسیاری از زوج‌های جوان توان لازم برای تهیه لوازم اساسی  منزل خود را ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند زندگی مشترک خود را شروع کنند.

با وجود این شرایط، قیمت، به اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده برای خرید یا نخریدن یک محصول تبدیل شده است و به همین علت است که  بیشتر  افراد ترجیح می‌دهند کالای مورد نظر خود را صرفا بر اساس بودجه و قیمت کالا انتخاب کنند و از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک کالا چشم‌پوشی کنند.

در طی سال‌های اخیر، بازار لوازم خانگی ایران با تغییرات زیادی رو به رو شده است. در پی تحریم‌ها، شرکت‌های مطرح و شناخته‌شده جهانی مردم ایران را تنها گذاشتند و دیگر هیچ محصول خارجی به صورت رسمی وارد ایران نمی‌شود. همین موضوع سبب شده است تا مردم به خرید کالای ایرانی روی بیاورند و فرصتی دوباره به تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی بدهند تا خودی نشان داده و اعتماد آن‌ها را جلب کنند. 

 علاوه بر کیفیت محصولات، قیمت آنها نیز یکی ازمهم‌ترین فاکتورها برای خرید محسوب می‌شود. همیشه کالاهای ایرانی به نسبت کالاهای خارجی، قیمت مناسب‌تری داشته‌اند؛ اما به غیر از عامل قیمت، مواردی چون خدمات پس از فروش و پیدا شدن راحت قطعات محصولات، خود به نوعی مزیت محسوب می‌شود و شاید همین دلایل برای خرید کالاهای تولید داخل کافی باشند.

انواع لوازم خانگی ایرانی 

همانگونه که به آن اشاره کردیم، شرکت‌‌های ایرانی، همواره در تلاش بوده‌اند تا از شرایط تحریم، بیشترین فرصت‌‌ها را بدست آورده و سبد کالایی خود را به گونه‌ای دسته بندی کنند تا خانواده‌های ایرانی به خرید محصولات خارجی احساس نیاز پیدا نکرده و علاوه بر آن، هر قشری از جامعه با هر بودجه‌ای بتواند کالای مورد نیاز خود را خریداری کند. همچنین در موارد خاص و در صورت نیاز به یک قطعه، بتوانند به سادگی آن را تهیه کنند. 

در سبد لوازم خانگی، مهم‌ترین و اساسی‌ترین کالاهای منزل شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و اجاق گاز می‌شود که هر زندگی‌ای، برای شروع به این کالاها  نیاز دارد. برندهای ایرانی نیز با درنظر گرفتن ضرورت و اهمیت این کالاها، مدل‌های متنوعی در شکل و مشخصات گوناگون را برای این کالاهای بزرگ در نظرگرفته‌اند تا دست خریداران برای انتخاب باز باشد. در ادامه نیم نگاهی به آن‌‌ها می‌اندازیم. 

یخچال فریزر ایرانی 

اولین کالایی که هر زوجی بعد از خرید خانه به آن فکر می‌کند، یخچال فریزر است. نگهداری از مواد غذایی که هر کدام از آن‌ها شرایط نگهداری خاص خود را دارند، بدون یخچال فریزر غیرممکن بوده و همین امر، این دستگاه را به یکی از کالاهای حیاتی ما تبدیل کرده است.

بدون شک یخچال فریزر یکی از باکیفیت‌ترین محصولات در صنعت لوازم خانگی ایران می‌باشد. سابقه طولانی مدت کارخانه‌های ایرانی در تولید یخچال فریزر، جایی برای شک و تردید در دانش و تجربه آنها باقی نمی‌گذارد. جدا از کیفیت خوب محصولات، خرید یخچال فریزر ایرانی مزیت‌هایی را به همراه دارد که یخچال فریزرهای خارجی ندارند. 

علاوه بر اینکه برندهای یخچال فریزر ایرانی، مدل‌‌های مختلف یخچال فریزر یعنی کمبی، ساید بای ساید،، دوقلو، هتلی، چهار درب و … را تولید می‌‌کنند تا پاسخگوی هر سلیقه‌‌ای باشند، گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار خوبی نیز دارند.

انتخاب و خرید یک محصول، به معنای پایان ارتباط خریدار و شرکت سازنده نیست؛ بلکه این آغاز ارتباط آنهاست. یخچال فریزر یا هر محصول دیگری، تا زمانی که کار می‌کند به حمایت شرکت سازنده خود نیاز دارد.

یخچال فریزر جزو آن دسته از لوازمی است که همیشه به افراد متخصص و مطمئن نیاز دارد؛ از مرحله نصب گرفته تا سال‌ها سرویس‌دهی همه و همه از مزیت‌‌های خرید یخچال فریزر ایرانی است. 

در مقوله قیمت، طبیعی است که قیمت کالایی که در کشور تولید می‌شود، ارزان‌تر از یخچال فریزر خارجی است؛ چرا که مسیر طولانی را تا خانه‌ی ایرانی‌ها طی می‌کند. یخچال فریزرهای خارجی از آب‌ها، گمرک و انبارهای زیادی گذر می‌کنند تا به خانه ایرانی‌ها راه پیدا کنند؛ در صورتی که برای خرید یخچال فریزر ایرانی واسطه‌ها کمتر و در برخی موارد حذف شدند که همه این موارد باعث قیمت مناسب‌تر آن‌ها شده است.

یخچال فریز ایرانی

تلویزیون ایرانی 

این روز‌‌ها تلویزیون، بیش از آنکه یک دستگاه صوتی و تصویری باشد به  دوست و همراه اعضای خانواده تبدیل شده است. به گونه‌ای که بیشتر ما حداقل روزی یک ساعت را مهمان تلویزیون و برنامه‌‌های پخش شده از آن هستیم. تحریم‌ها، باعث شد تا برندهای تولید کننده ایرانی، از فرصت پیش رو استفاده کرده و توانایی‌های خود را به رخ برندهای مطرح خارجی بکشند. 

تلویزیون، یکی از محصولاتی است که تولید کنندگان ایرانی بر روی آن سرمایه گذاری ویژه‌ای کرده و تلاش می‌کنند تا همگام با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌‌های روز دنیا، آن‌ها را بروز کنند. به همین جهت، انواع تلویزیون‌های ایرانی با هر نوع کیفیت از HD تا 4K و از هوشمند تا غیر هوشمند، در کارخانه‌‌های داخلی تولید می‌شوند. 

در حال حاضر امکان واردات رسمی لوازم خانگی خارجی وجود ندارد؛ به عبارت دیگر کالاهای خارجی که در بازار موجود هستند از طریق نمایندگی‌ها وارد نشده‌اند و هیچ گونه گارانتی و خدمات پس از فروشی به آنها تعلق نمی‌گیرد. 

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام خرید تلویزیون ایرانی  باید در نظر گرفته شود، گارانتی و خدمات پس از فروش آن می‌باشد؛ چرا که همیشه احتمال خراب شدن وسیله به هر دلیلی وجود دارد و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. 

اگر برای تلویزیون های خارجی مشکلی جدی پیش بیاید، احتمالا باید از درست شدن آن صرف نظر کرد؛ چرا که تامین قطعات اصل و یافتن سرویس کار مناسب کار آسانی نخواهد بود. همین موضوع می‌تواند باعث شود تا تلویزیون ماه‌ها بدون استفاده باقی بماند و افراد خانواده مجبور باشند در این مدت از طریق موبایل یا لپ‌تاپ برنامه‌های مد نظر خود را تماشا کنند!

مهندسان و تولیدکنندگان ایرانی، در طی سال‌ها فعالیت و همکاری با برندهای مطرح جهانی مانند الجی و سامسونگ، تجربه و دانش لازم را برای تولید مدرن‌ترین تلویزیون‌ ها به دست آورده‌اند.

تلویزیون های ایرانی که در حال حاضر ساخته می‌شوند دارای امکانات، قابلیت‌ها و تکنولوژی‌هایی هستند که در تلویزیون های خارجی نیز به کار برده شده است.

بنابراین از نظر کیفیت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اما از نظر سرویس‌دهی و خدمات پس از فروش، بسیار متفاوت خواهند بود و خرید تلویزیون های ایرانی آسودگی خاطر بیشتری را به خریداران می‌دهند.

تلویزیون4 K

ماشین لباسشویی ایرانی 

سال‌هاست که ماشین لباسشویی به عضو ثابت هر خانه و آشپزخانه‌ای تبدیل شده است. این روزها، به دلیل مشغله‌های فراوان، جمله معروف وقت طلاست، خودش را بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد و به همین دلیل، هرکس به دنبال سریع‌ و راحت‌تر انجام دادن کارهای خود است. 

یکی از دستگاه‌هایی که به صرفه جویی در زمان و انرژی ما کمک بسزایی می‌کند، لباسشویی است. 

با روی کار آمدن تحریم‌ها و پشت کردن برندهای خارجی به مردم ایران، مهندسان ایرانی از فرصت پیش رو استفاده کرده و به تولید این وسیله پرکاربرد در انواع مدل‌های اتوماتیک و دوقلو پرداختند. 

حدود بیست و چند سال پیش فقط ماشین لباسشویی های دوقلو در دسترس بودند؛ ماشین لباسشویی های دوقلوی ایرانی از تمام امکانات یک ماشین لباسشویی دوقلوی خارجی برخوردار بودند؛ هنوز هم همین‌طور است. تمام برندهای ایرانی تلاش می‌کنند تا محصولات آنها از آخرین تکنولوژی، امکانات و قابلیت‌های محصولات خارجی برخوردار باشند.

می‌توان ادعا کرد، حداقل در طراحی و تولید ماشین لباسشویی موفق عمل کرده اند و توانستند همگام با استاندارد جهانی پیش بروند. بنابراین ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی، از لحاظ کیفیت، امکانات و قابلیت‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

بعضی افراد، دلیل ارزان‌تر بودن محصولات ایرانی را کیفیت پایین آنها می‌دانند اما واقعیت چیز دیگری است.  تفاوت قیمت‌ها در لباسشویی‌ های ایرانی، به عواملی مانند نوع موتور، تعداد برنامه شستشو، طراحی پنل و امکانات آنها بستگی دارد. بنابراین در هنگام خرید ماشین لباسشویی ایرانی، این نکته را باید در نظر داشت که قیمت ماشین لباسشویی را امکانات و مشخصات آن تعیین می‌کنند نه برند یا ایرانی و خارجی بودن.

تمامی تولید کنندگان ماشین لباسشویی در ایران، این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهند که تمام محصولات آنها دارای گارانتی هستند و از خدمات پس از فروش برخوردار خواهند بود. به این ترتیب، می‌توان اطمینان داشت که تمام کارهای فنی محصول، از نصب گرفته تا سرویس‌های دوره‌ای، توسط یک شخص معتبر و متخصص انجام خواهد شد.

لباسشویی

اجاق گاز ایرانی 

زندگی در آشپزخانه هر خانه و کاشانه‌ای جریان دارد و چیزی که به این روزمرگی جریان می‌بخشد، اجاق گاز است. بی شک می‌توان گفت که اجاق گاز، مهم‌ترین وسیله آشپزخانه است و بدون آن، فرآیند پخت و آماده سازی وعده‌های روزانه ما با مشکل روبرو می‌شود. 

از مدتها پیش، اجاق گاز به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین محصولات ایرانی شناخته‌شده است و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند. اجاق گاز ایرانی همان محصولی است که در عین باکیفیت بودن، قیمت مناسبی نیز دارد. 

شرکت‌‌های تولید کننده اجاق گاز، انواع اجاق گازهای فردار، طرح فر و… را در شکل و ظاهر گوناگون تولید می‌کنند. 

احتمالا نام برندهای اجاق گازهای ایرانی برای بسیاری از افراد آشنا باشد و یکی از آنها را در خانه خود داشته باشند. برندهایی همچون تاکنو، دوو، اسنوا، هیمالیا و بست از جمله معروف‌ترین برندهای ایرانی هستند که به تولید اجاق گاز پرداخته‌اند. 

بسیاری از اجاق گاز های ایرانی به کشورهای دیگر صادر می‌شوند و به دلیل کیفیت و امکانات خوبی که دارند بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. همه این موارد، خود نشان از کیفیت بالای همه محصولات ایرانی به ویژه اجاق گاز دارد. 

فروشگاه اینترنتی رادهوم 

تنوع انواع برند و مدل‌‌های لوازم خانگی ایرانی، بسیاری از افراد را برای خرید با مشکل مواجه کرده است لذا،‌بیشتر افراد به دنبال فروشگاهی هستند که آن‌ها را در خرید کمک کند. فروشگاه اینترنتی رادهوم در استان خوزستان، با فراهم نمودن سبد کاملی از لوازم خانگی، دست خریداران را برای انتخاب و خرید انواع کالاهای ایرانی باز گذاشته است. به علاوه، نقد و بررسی کامل همه محصولات،‌قیمت به روز و گارانتی اصلی نیز، برای هر کالا در سایت قرار داده شده است تا هیچ ابهامی برای خریداران محترم باقی نماند. 

تنوع بی نظیر برندها در فروشگاه اینترنتی رادهوم   

وجود برندهای پیشرو و مطرح ایرانی نظیر دوو و جی پلاس، انتخاب برای خرید لوازمی همچون یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون و اسپیکر را ساده نموده است.  

برند خوشنام هیمالیا سبد کاملی از محصولات از جمله یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز و تلویزیون را فراهم کرده است که انواع آنها در سایت رادهوم موجود هستند.

یکی از قدیمی‌ترین برندهای ایرانی، برند پارس است با معروف‌ترین محصول خود یعنی یخچال فریزر پارس حضور دارد.

یکی دیگر از برندهای شناخته‌شده موجود در رادهوم، برند آیوا می‌باشد که در بخش لوازم صوتی وتصویری سایت، می‌تواند محصولات این شرکت را مشاهده نمایید. 

یکی از شیک‌ترین برندهای ایرانی، برند دیپوینت است. تنها تولید این برند یخچال فریزر دیپوینت است و حضور پررنگی در سایت Radhome دارد. 

محصولات رادهوم تنها به کالاهای بزرگ و اساسی محدود نمی‌شود؛ برند تولیپس با محصولات متنوع و کاربردی همچون جاروبرقی تولیپس، پنکه برقی تولیپس، چای ساز تولیپس، آون توستر تولیپس، پلوپز تولیپس و آبمیوه گیری تولیپس فروشگاه رادهوم را تکمیل کرده است.

از آنجا که فروشگاه رادهوم برای همه افراد و با هر میزان بودجه‌ای می‌باشد، محصولات اقتصادی برند بست را در مجموعه خود دارد. این محصولات شامل یخچال فریزر بست، ماشین لباسشویی بست، تلویزیون بست، اجاق گاز بست و جاروبرقی بست می‌شوند.

از دیگر برندهای موجود در فروشگاه رادهوم، می‌توان به برند جانتک اشاره داشت. محصولات این برند شامل چرخ خیاطی جانتک، بخارشوی جانتک و سماور برقی جانتک می‌شوند. 

برند لوکس و با کیفیت تاکنو نیز، با وجود محصولاتی چون هود، اجاق گاز و فر توکار، نقش پررنگی در دسته لوازم پخت و پز فروشگاه رادهوم دارد. 

در کنار این برندها، محصولات دو برند به روز ایکس ویژن و تی سی ال نیز در فروشگاه اینترنتی رادهوم، قابل مشاهده هستند.