شناسه خبر : 39943 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تنها با 4 گام مناسب ترین تور را برای خود انتخاب کنید!

همانطور که بسیاری از شما می دانید، تورهای مسافرتی همان پکیج‌های گردشگری هستند که شامل امکانات حمل‌ونقل، اقامتگاه و گشت های شهری می‌شوند.

تنها با 4 گام مناسب ترین تور را برای خود انتخاب کنید!

 هرکدام از تورها براساس انواع مختلفی دسته‌بندی می شوند و قیمت های متفاوتی دارند. از آنجایی هر فرد می بایست با توجه به نیاز و علاقه‌ی خود یکی‌از آ‌ن‌ها را انتخاب کند، آشنایی با انواع تور امری مهم تلقی می شود.

چرا که اگر قصد سفرهای ارزان دسته جمعی داشته باشید و در عوض از تورهای لاکچری یا انفرادی استفاده کنید؛ به هدف خود نخواهید رسید.

همچنین اگر ندانید هزینه های تور به چه عواملی بستگی دارد یا چه نکاتی شما را در خرید ارزان کمک می کند؛ بودجه ی زیادی را برای این امر متقبل خواهید شد. پس در ادامه برای آشنایی مهم ترین نکات و ترفند ها، با ما همراه باشید.

اولین اقدام، آشنایی با دسته بندی

در این بخش قصد دارین شما را با انواع و دسته بندی های تور آشنا کنیم. اولین نوع، دسته بندی از جهت مقصد شناخته می شود. به این شکل که اگر قصد خرید تورهایی را دارید که در شهرهای ایران و مناطق داخلی کشور برگزار می‌شوند؛ تور داخلی مناسب شما می باشد. این تورها لزوما تفریحی نیستند و می توانند از طریق شرکت‌ها و سازمان ها برای سفرهای کاری تدارک دیده باشند. قیمت آن ها نیز  با توجه به شهر مقصد و سایر عوامل، متغیر بوده که در ادامه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

حال اگر قصد گشت و گذار در کشورهای خارجی یا شرکت در سمینارها و... را دارید مناسب ترین تور، تور خارجی آن کشور معرفی می شود. تفاوت آن نیز با تورهای داخلی در اخذ ویزا، پاسپورت، مقصد و...  شناخته می شود. همچنین قیمت این تورها از هزینه های تورهای داخلی بیشتر برآورد شده و شرایط جداگانه ای دارند. بنابراین اگر تمایل دارید از قیمت دقیق تورهای گردشگری آگاه شوید توصیه می‌کنیم با پشتیبانی قاصدک24 (75269-021) تماس حاصل فرمایید.

دومین اقدام، بررسی تعداد همسفران

یکی از فاکتورهایی که در انتخاب تور باید دقت کنید، بررسی تعداد همسفران شماست. زیرا این امر سبب می شود میان تورهای گروهی و انفرادی و مستقل و... مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. حال می خواهیم به سراغ معرفی تک تک این دسته بندی ها برویم. اگر به صورت گروهی و دسته جمعی سفر می کنید، بهترین انتخاب برای شما خرید تورهای گروهی است.

این تورها که هم می‌توانند داخلی باشند و هم خارجی، بسیار بیشتر از تورهای مستقل لذت‌بخش هستند. علت آن نیز به بازی های گروهی، تعاملات، برقراری روابط بهتر و صمیمی‌تری میان مسافران و... برمی گردد. به‌عنوان مثال یکی از جذاب ترین تورهای گروهی، تورهای محبوب کویر قاصدک24 شناخته می شوند. این تورها که اغلب به‌صورت گروهی برگزار می‌شوند؛ برای برای عاشقان کویرگردی بهترین فرصت سفر هستند.

تور-قادصدک24

پس از معرفی تورهای دسته جمعی، نوبت به آشنایی با تورهای انفرادی یا مستقل می رسد. لذا اگر قصد دارید سفری کاملا شخصی با اعضای خانواده، همراه با دوستان و حتی انفرادی داشته باشید می توانید آن ها را از طریق آژانس های گردشگری ثبت نام کنید. این مراکز بلیط های موردنیاز و محل اقامت را برای شما تعیین می‌کنند تا پس از رسیدن به مقصد آزادانه بتوانید به گردش بپردازید. شرایط این تورها نیز متفاوت بوده و برخی‌از آن‌ها دارای گشت شهری و بازدیداز جاهای دیدنی هستند وبرخی دیگر تنها به بلیط سفر و رزرو محل اقامت بسنده می کنند.

سومین اقدام، در نظرگرفتن هزینه ها

بی تردید هنگام برنامه ریزی برای سفر، اهمیت ویژه ی مخارج تور را نمی توان از قلم انداخت. لذا در این بخش از مطلب قصد داریم شما را فاکتورها و عواملی که بر قیمت های تور تاثیر می گذارند آشنا کنیم. اولین عامل به مقصد سفر شما و  مسافت آن تا محل سکونت باز می گردد. چرا که هر چه این مقصد محبوب‌تر و پرطرفدارتر باشد، طبیعتا قیمت آن بیشتر است.

به‌عنوان مثال تورهای محبوبی همچون مشهد، شیراز، گیلان، تور کیش و... هزینه‌های بیشتری نسبت به شهرهای کم‌طرفدار دارند. همچنین هر چه فاصله‌ی شهر مقصد تا محل سکونت شما بیشتر باشد هزینه ی تور افزایش پیدا کرده و زمان سفر طولانی‌تر می‌شود. البته این شرایط تنها به مقاصد داخلی نیست و برای  تورهای خارجی نیز صادق بوده و کشورهای همسایه ارزان‌تر از تورهای اروپایی هستند.

عامل بعدی شیوه ی سفر و نوع حمل‌ونقل شناخته می شود. این شیوه ها به خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار، اتوبوس و کشتی تقسیم شده و هرکدام قیمت جداگانه ای دارند. به عنوان مثال اگر اولویت شما سریع رسیدن به مقصد است، روش رزرو بلیط هواپیما و استفاده‌از سفرهای هوایی توصیه می شود. در عوض اگر به قیمت مناسب و رفاهی قابل قبول اهمیت می‌دهید خرید بلیط قطار بهترین راه شماست.

البته در این بین افرادی نیز وجود دارند که مهمترین اولویت آن ها، قیمت است و به طولانی‌بودن مسیر اعتراض نمی‌کنند. برای این دسته از مسافران تور با اتوبوس را پیشنهاد می‌کنیم که قیمت پایین‌تری نسبت‌به سایر تورها دارند. بنابراین شما می توانید تورهای محبوب را با خرید بلیط اتوبوس آن مانند بلیط اتوبوس مشهد، بلیط اتوبوس شیراز و... از قاصدک24 خریداری کنید.

بلیط هواپیما

نوع اقامتگاه تور یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ها است. اقامتگاه های مختلفی در شهرها وجود دارند که به هتل های ارزان، هتل های چند ستاره، هتل آپارتمان، اقامتگاه های بوم گردی و... تقسیم می‌شوند. هرچه امکانات این هتل ها، موقعیت جغرافیایی و حتی شهرت آن ها بیشتر باشد، قیمت ها نیز بالاتر می‌رود.

پس اگر حتما قبل از بهتر است موارد گفته شده را بررسی کنید و با توجه به بودجه‌ی خود، تورهای مناسب را انتخاب کنید. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که علاوه بر نوع هتل باید به شرایط و امکانات تور نیز دقت کنید. مثلا اگر به دنبال پکیج هایی هستید که در آن ها گشت شهری، لیدر، ترانسفر و بیمه مسافرتی باشد، هزینه ی بیشتری را باید پرداخت کنید.

آخرین اقدام، توجه خاص به زمان

آخرین اقدامی که توصیه می کنیم حتما بررسی کنید، زمان برگزاری تور است. این مورد یکی از اصلی ترین عوامل شناخته می شود زیرا سفر در تعطیلات، مراسم ها، اعیاد و... قیمت ها را بالا برده و تاثیر کاملا مستقیمی بر مخارج می گذارند. در عوض اگر ایام خلوت و کم تردد مانند زمان امتحانات، ماه رمضان و... را انتخاب کنید مقرون به صرفه ترین تورها را خریداری خواهید کرد. پس هرگز از اهمیت زمان و تاریخ تور غافل نشوید.

اکنون به پایان مطلب رسیدیم و قصد داشتیم تنها در 4 مرحله شما را با خرید مناسب ترین تور خود آشنا کنیم. حال نوبت به معرفی آژانس هایی می رسد که تمامی خدمات تورهای گفته شده را پشتیبانی می کند. پیشنهاد ما استفاده از یکی از محبوب ترین آن ها با نام قاصدک24 است. شما علاوه بر خرید بلیط هواپیما داخلی قاصدک24، بلیط هواپیما خارجی، بلیط قطار و اتوبوس می توانید هتل و اقامتگاه سفر خود را از این مجموعه خریداری کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به سایت قاصدک24 از قیمت تک تک خدمات آگاه شوید. اگر قصد سفرهای خارجی را نیز دارید، حتما به خرید بیمه های مسافرتی و ویزا و... نیاز پیدا خواهید کرد که مجددا توصیه می کنیم از همین آژانس گردشگری آنلاین بهره ببرید. در خصوص خرید تورهای مسافرتی نیز می توانید با پشتیبانی قاصدک24 (75269-021) تماس حاصل فرمایید و کامل ترین راهنمایی ها را دریافت کنید.

رزرو تور مسافرتی قاصدک24: (https://ghasedak24.com/tour )