شناسه خبر : 39619 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نورپردازی فضای تجاری با چراغ خطی

چراغ‌­های خطی ماژولار بی‌شک به یکی از بهترین راه‌حل­‌های نورپردازی فضاهای مختلف تبدیل شده‌­اند. امیدواریم با مطالعه این مقاله، بتوانید بهترین گزینه برای نورپردازی خطی فضای تجاری خود را انتخاب نمایید.

نورپردازی فضای تجاری با چراغ خطی

نحوه نورپردازی فروشگاه مسلماً یکی از با اهمیت‌­ترین مسائل در جلب توجه مشتریان و انتقال حس مثبت به هنگام خرید می‌­باشد. بخش زیادی از محصولات اکووات از جمله چراغ‌های خطی نیز همواره بر اساس این نیاز طراحی و تولید شده است.

بر خلاف گذشته و به دلیل افزایش تنوع محصولات موجود در بازار، توجه مشتریان اکنون بیش از پیش متوجه نحوه پرزنت محصولات و فضای ارائه آن شده ­است، از این رو نورپردازی به یکی از مهم‌­ترین ارکان جذب مشتری تبدیل گشته ­است. در این شرایط، چراغ‌­های خطی توانسته‌­اند به خوبی راه خود را به میز نورپردازان فضاهای تجاری باز کنند.

چرا برای نورپردازی فروشگاه از چراغ خطی استفاده کنیم؟

1- استفاده از خطوط هندسی

پاسخ به این سوال به ساختار ظاهری این چراغ­‌ها مرتبط می‌­شود. خطوط ممتد باعث می‌­شوند تا انسان به صورت ناخودآگاه به دنبال ابتدا و انتهای آن‌­ها، مدت زمان بیشتری را صرف توجه به فضای موجود کند. همین مدت زمان بیشتر توقف در فضا، فرصتی خوب برای جذب مشتریان به محصولات، به صورت مکمل با دکوراسیون و یا مکالمه حضوری است. علاوه بر این به واسطه این چراغ‌ها می‌­توان مشتریان وارد شده به فروشگاه را به ناحیه به‌خصوصی از فروشگاه هدایت نمود.

به همین دلیل چراغ‌­های خطی اکووات متناسب با طراحی و سلیقه شما سفارشی‌سازی شده و در ابعاد و اشکال هندسی مختلف از جمله خطوط ممتد، مربع، مستطیل، خطوط L  شکل و یا S شکل قابل ساخت هستند. ساخت چراغی با شکل هندسی سفارشی و در عین حال نوری یکپارچه بدون ایجاد شکاف و یا تیرگی در نقطه­‌ای از چراغ، تخصصی است که اکووات به خوبی از عهده آن برآمده است.

2- طراحی بر اساس نحوه نصب

روکار

همانطور که می‌­دانید چراغ‌­های خطی در انواع روکار، توکار و آویز موجود هستند. کاربرد چراغ­‌های روکار در فضاهایی است که بدنه خطی چراغ به عنوان بخشی از دکوراسیون قرار گرفته و یا در میان شیارهای ایجاد شده روکار در دکوراسیون قرار می‌­گیرد.

توکار

اگر توانایی ایجاد شیارهایی با عرض 6 و یا 9 سانتی‌­متر در داخل دیوار و یا سقف خود دارید، در این صورت چراغ­‌های خطی توکار، یک راه حل مدرن برای نورپردازی ظریف و در عین حال زیبای فضای شما خواهد بود.

آویز

چراغ­‌های آویز همیشه طرفداران خود را در بازار محصولات روشنایی دارند. چراغ­‌های خطی آویز نیز بهترین گزینه جهت نورپردازی با یک چراغ آویز در فضاهایی با سقف اکسپوز و یا دیگر سقف‌­ها می‌­باشد. انواع یک طرفه و دو طرفه این چراغ­‌ها قابلیت ایجاد نور دانلایت و آپلایت را به صورت همزمان فراهم می‌­کند.

چراغ آویز

3- کیفیت نور خروجی

شاید پیش از این نیز با بازار محصولات روشنایی خطی آشنایی زمینه‌­ای کسب کرده باشید. ممکن است شما هم با مشاهده این بازار، توجهتان به تنوع بسیار زیاد چراغ‌­های خطی و یا حتی چراغ­‌های خطی ماژولار، از نظر طراحی ظاهری، کیفیت ساخت، قیمت، نور خروجی و سایر فاکتورها جلب شده باشد. بنابراین بهتر است یک بار برای همیشه خیالتان از انتخاب چراغ خطی مناسب خود راحت شود.

چراغ خطی با استاندارد زاگا

بهترین انتخاب برای چراغ­‌های خطی، چراغ ماژولار و آن هم با استفاده از ماژول­‌های با استاندارد زاگا است. ماژول‌­های استاندارد زاگا از جمله ماژول‌های اکووات، با استفاده از درایورهای جریان ثابت و چیپ‌های با کیفیت بالا عمل کرده و نوری یکدست به شما تحویل می‌­دهد. البته باید توجه داشت که استاندارد زاگا تنها استاندارد ناظر بر ابعاد فیزیکی ماژول‌هاست اما در چراغ‌­های خطی ماژولاری که برای روشنایی آن‌­ها از ماژول‌­های استاندارد زاگا استفاده شده­‌ است، نوری با کیفیت و یکدست، بدون خیرگی و یا افت نور ساطع خواهد شد. در ایران برای اولین بار ماژول‌­های با استاندارد زاگا توسط اکووات و با استفاده از چیپ‌­های OSRAM تولید شده است.

چشمک و نمود رنگ

این دو فاکتور از مهم­‌ترین فاکتورها در انتخاب یک چراغ مناسب برای فضای تجاری است. به عنوان مثال در چراغ‌­های خطی ماژولار اکووات، نور ساطع شده علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی‌­های فوق، بدون فلیکر و یا چشمک بوده و این یعنی دیگر خبری از خراب شدن عکس‌­های شما زیر نور فروشگاه نخواهد بود. علاوه بر این شاخص نمود رنگ در واقع نشان‌دهنده شباهت رنگ محصول شما زیر چراغ به رنگ حقیقی آن زیر نور خورشید می‌­باشد. چراغ‌­های خطی اکووات با شاخص نمود رنگ بالاتر از 95 (CRI>95) بیشترین شباهت از نظر نمود رنگ را به نور خورشید تأمین می‌­کنند تا هیچ کدام از مشتریان شما، به دلیل تفاوت رنگ، از خرید خود پشیمان نشود.

ضمانت مطمئن

مسلماً سوختن و یا کاهش کیفیت و شدت نور چراغ، از آزاردهنده‌ترین مشکلات در نورپردازی فضاهای تجاری است که علاوه بر ایجاد اختلال در دید مراجعه‌کنندگان، به جهت هزینه و وقت، دردسرهای خود را دارد. ریسه‌­ها و برخی براکت‌­های بی‌کیفیت ال­ای­دی، دیر یا زود مصرف‌کنندگان خود را در روشنایی فضای تجاری دچار مشکل می‌­کنند. اما از سویی دیگر یک چراغ خطی با کیفیت، تمامی نگرانی‌ها را برطرف خواهد کرد.

چراغ‌­های خطی اکووات نیز از این قائده مستثنی نبوده و به همین جهت تمامی چراغ‌­های خطی ماژولار اکووات با 5 سال ضمانت تعویض بی‌قید و شرط ارائه می‌­شوند.

بهین نور

نتیجه

چراغ‌­های خطی ماژولار بی‌شک اکنون به یکی از بهترین راه‌حل­‌های نورپردازی فضاهای مختلف تبدیل شده‌­اند. امیدواریم با مطالعه این مقاله، توانسته باشید با مقایسه انواع چراغ­‌های خطی، بهترین گزینه را برای نورپردازی خطی فضای تجاری خود انتخاب نموده و بر اساس طرح دلخواه، فروشگاه و فضای تجاری خود را نورپردازی کنید.