شناسه خبر : 39335 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خاص‌ترین مدل‌ های کاشی دیوار

احتمالاً شما هم می‌دانید که ایرانی‌ها یکی از قدیمی‌ترین سازندگان کاشی در جهان بوده‌اند؛

خاص‌ترین مدل‌ های کاشی دیوار

 این را می‌توان از آثار باستانی به جا مانده از آن دوران هم مشاهده کرد! درواقع، بسیاری از مساجد، گنبدها و اماکن تاریخی با استفاده از کاشی‌های جذاب و رنگارنگ تزئین شده‌اند‌ و محبوبیت فراوانی کسب کرده‌اند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا امروزه نیز کاشی و سرامیک‌های تولید ایران، حرفی برای گفتن دارند؟ آیا می‌توان یک کاشی مدرن و باکیفیت را در بین شرکت‌های ایرانی پیدا کرد؟!

خوشبختانه باید بگوییم که هنوز هم کاشی‌های ایرانی طرفداران خاص خود را دارند و می‌توان مدل‌های بسیار جذاب و منحصربه‌فردی را در بین آن‌ها یافت. اگر شما هم می‌خواهید با مدل‌ های خاص و جذاب کاشی بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

انواع مدل‌ های کاشی اسپینکر برای دیوار

در همین ابتدا بهتر است بگوییم که کاشی دیوار تفاوت زیادی با کاشی و سرامیک کف دارد؛ زیرا در دیوارهای ساختمان هیچ نیازی به استفاده از متریال با استحکام بالا نیست و می‌توان از کاشی‌هایی استفاده کرد که استحکام کمتری نسبت به کاشی کف دارند. اما از نظر طراحی و دکوراسیون، کاشی دیوار از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید طرح‌ها و مدل‌های جذابی داشته باشد. گروه صنعتی کاشی تبریز با تولید برند کاشی اسپینکر دقیقاً همین هدف را دنبال کرده و موفق به تولید محصولاتی با کیفیت بالا و طراحی مدرن و منحصربه‌فرد شده است. برخی از زیباترین کاشی‌های اسپینکر عبارتند از:

1- کاشی تراست TRUST

اگر به طراحی‌های مدرن و مینیمال علاقه دارید، مدل کاشی تراست بهترین گزینه برای شما خواهد بود! در طراحی این کاشی از ماتریس‌های سیمانی استفاده شده است که جلوه‌ای طبیعی به دکوراسیون داخلی خانه می‌بخشد. کاشی دیواری تراست با اندازه‌های 120 در 40 سانتی‌متر و رنگ‌های ایوری، خاکستری و سفید تولید می‌شود.

کاشی لرا

2- کاشی لرا LERA

کاشی لرا از نظر سبک طراحی شباهت زیادی به کاشی تراست دارد اما استحکام آن بسیار بیشتر بوده و از این جهت، کاربردهای گوناگونی پیدا کرده است. طراحان این محصول در گروه صنعتی کاشی تبریز، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، طیف‌های رنگی متنوعی را ایجاد کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به رنگ سند، خاکستری و سفید اشاره کرد. ابعاد این کاشی نیز متنوع بوده و برای استفاده در سطوح گوناگون مناسب است. 

3- کاشی متر MATTER

گاهی اوقات طراحان دکوراسیون داخلی از کاشی‌هایی استفاده می‌کنند که دارای طرح‌های برجسته هستند. کاشی متر MATTER نیز دقیقاً به همین شکل طراحی شده است و می‌تواند انتخاب خوبی برای دیوارهای سرویس بهداشتی و آشپزخانه باشد. این کاشی‌ها با عرض 60 سانتیمتر و رنگ‌های ایوری، خاکستری، سند و خاکستری تیره تولید می‌شود.

کاشی اودیسا

4- کاشی اودیسا ODISSA

کاشی اودیسا از جمله کاشی‌های اسپینکر است که تخلخل‌های بسیار ظریف و منحصربفردی دارد. این تخلخل‌ها به‌همراه لکه‌های تیره باعث جذابیت بیشتر این کاشی شده است. البته برای فضاهای صنعتی نیز می‌توان از این کاشی استفاده کرد؛ زیرا طراحی آن بسیار سنگین و باشکوه است. اودیسا با ابعاد 120 در 40 سانتی متر، بهترین گزینه برای دیوارهای ساختمان است و ابعاد کوچکتر آن مانند 30 در 30 و 40 در 40 بهتر است برای کف ساختمان استفاده شود.

کاشی پلاستر

5- کاشی پلاستر PLASTER

کاشی پلاستر از نظر طراحی شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ زیرا سطح آن مانند صنایع دستی دارای پستی و بلندی‌ است. اما همین سبک از طراحی آنقدر دقیق و ظریف انجام شده است که چشم‌ها را خیره خواهد کرد. بنابراین اگر به‌دنبال ساختارهای سیمانی و انطباق آن با دکوراسیون سنتی هستید، بهتر است به خرید کاشی پلاستر فکر کنید! این کاشی‌ها دارای ابعاد متنوعی بوده و در رنگ‌های آنترازیت، خاکستری و لایت تولید می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت کاشی پلاستر نسبت به سایر کاشی‌های اسپینکر ارزان‌تر است و در محدوده 100 هزارتومان برای هر متر مربع تعیین می‌شود.

6- کاشی صدرا SADRA

کاشی صدرا را به دلیل طراحی گرانیتی و خاص خود می‌توان به‌عنوان بهترین کاشی‌ مشابه با سنگ در نظر گرفت که از استحکام خوبی نیز برخوردار است. البته باید گفت که طراحی ساده و شیک این کاشی برای افراد علاقه‌مند به دکوراسیون‌های مدرن بسیار جذاب‌تر خواهد بود. 

7- کاشی ترانکو TERANCO

استفاده از مواد اولیه متفاوت سبب تولید کاشی اسپینکر با طراحی خاص و عجیب و غریب شده است. کاشی ترانکو نیز جزء همان کاشی‌های اسپینکر است که سطوح خارجی آن برجستگی‌ها و شیارهای منظمی دارد. تجربه به ما می‌گوید که این نوع از طراحی برای مکان‌های غیر رسمی بسیار مناسب است. از جمله رنگ‌های این کاشی می‌توان به آنترازیت، ایوری و اش اشاره کرد که دارای محدوده قیمتی 200 هزار تومان برای هر متر مربع می‌باشد.

کاشی تیولی

8- کاشی تیولی TIVOLI

کاشی تیولی نیز از جمله کاشی‌هایی است که طراحی و بافتی مشابه با سنگ طبیعی دارد. حضور رنگ‌دانه‌های مختلف در سطح کاشی نیز باعث متفاوت شدن ظاهر بصری آن شده است. علاوه بر آن، برجستگی‌های موجود روی کاشی تیولی آنقدر زیبا و مدرن طراحی شده که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این کاشی یک گزینه ایده‌آل برای دیوارهای ساختمان محسوب می‌شود.

9- کاشی وانا VANA

وانا یکی از شبیه‌ترین محصولات کاشی تبریز به سنگ‌های آهکی است که طراحی آن از سنگ‌های منطقه کاتالونیا و پرتغال الهام گرفته شده است. این کاشی دارای رنگ‌های جالبی مانند بژ، خاکستری و سفید است که سلایق مختلف را پوشش می‌دهد. 

10- کاشی ولکانو VOLCANO

حضور رنگ‌دانه‌های خاص در کاشی ولکانو باعث ایجاد سطحی لطیف و چشم‌نواز شده است که نورپردازی و سایه‌ها در آن نقشی اساسی ایفا می‌کنند. این کاشی با سه رنگ ایوری، خاکستری و سفید تولید می‌شود که طرح‌های جذابی روی آن نقش بسته است. 

همان‌طور که گفتیم، گروه صنعتی کاشی تبریز با تولید برند اسپینکر نظر بسیاری از مشتریان را به خودش جلب کرده است. این شرکت با داشتن تجهیزات پیشرفته و دانش روز دنیا موفق به تولید کاشی‌هایی باکیفیت بالا و طراحی منحصربفرد شده است. پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید کاشی دیوار حتماً کاشی اسپینکر را هم مدنظر داشته باشید؛ چراکه نمای جذابی را به محیط اطرافتان می‌بخشد و تنوع سبکی بسیار بالایی هم دارد.