شناسه خبر : 39248 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شرایط سفر به وان ترکیه در دوران کرونا

شهر وان ترکیه از شهرهای زیبای این کشور است که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و می توان به صورت زمینی و ارزان به آن سفر کرد که در این مطلب به آن می پردازیم.

شرایط سفر به وان ترکیه در دوران کرونا

این شهر مقصد محبوبی برای سفر ایرانیان محسوب می شود. زیرا علاوه بر نزدیکی و امکان سفر زمینی، مراکز خرید ارزانی نیز در وان وجود دارد که آن را به مقصدی پر طرفدار تبدیل می کند. در ادامه به بررسی شهر وان و شرایط سفر به آن می پردازیم.

وان ترکیه کجاست؟

وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است که در شرق این کشور قرار گرفته است. این شهر در نزدیکی مرز ایران با ترکیه قرار دارد. بنابراین به راحتی می توان به صورت زمینی و ارزان به آن سفر کرد. در اطراف شهر وان ترکیه، دریاچه وان، کوه های آرتوس، سیاه کوه و ارک مشاهده می شود.

مردم وان نیز برخورد خوبی با گردشگران ایرانی دارند. گفتنی است مردم زیادی از ایران برای خرید و همچنین تفریح به این شهر سفر می کنند. شهر وان یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه برای سفر است.

سفر به وان در دوران کرونا

با باز شدن مرز زمینی رازی، شما می توانید با در دست داشتن تست منفی کرونا (PCR) وارد خاک ترکیه شوید. گفتنی است که حتی در صورت واکسیناسیون کامل نیز، در دست داشتن نتیجه منفی تست کرونا ضروری است. همچنین برای عبور از مرز زمینی رازی، تزریق یک یا دو دوز واکسن مورد نیاز است. برای تهیه کارت واکسن برای سفر خارجی می توانید از سایت وزارت بهداشت اقدام کنید.

شما می توانید برای سفر ارزان به وان از پکیج تور وان در آژانس هواپیمایی مهرپرواز استفاده کنید. تور زمینی وان محبوب ترین شکل سفر به شهر وان ترکیه است. سفر به وان از ایران اکثرا به صورت زمینی انجام می شود و معمولا به دلیل ارزان بودن پروازها و ترجیح مسافران به سفر زمینی، سفر هوایی به این شهر وجود ندارد. تور وان با اتوبوس نیز ارزان تر از قطار است. در تور وان زمینی شما باید از مرز خوی (مرز رازی) عبور کنید.

آختامار

کلیسای آختامار در جزیره آختامار از جاهای دیدنی وان

مکان های دیدنی وان

شهر وان جاهای دیدنی زیادی دارد. دریاچه وان از جذاب ترین جاذبه های گردشگری این شهر است و آب و هوای مناسب دارد. جزیره آکدامار یا آختامار نیز از جاذبه های وان است. از دیگر جاهای دیدنی وان می توان به آبشار مرادیه، موزه وان، پارک آبی چاغداش و پارک کورتولوش است.

شهر وان ترکیه 3400 سال قدمت دارد بنابراین جاذبه های تاریخی زیادی را می توانید در این شهر پیدا کنید. از جاذبه های تاریخی وان می توان به کلیسای آختامار، قلعه وان، کتیبه خشایارشاه، شهر احلات و گورستان باستانی آن اشاره کرد.

سفر زمینی به وان ترکیه

اگر قصد سفر زمینی به وان ترکیه را دارید بهتر است بدانید که برای این نوع از سفر 3 مسیر وجود دارد. مرز بازرگان، مرز رازی و مرز سرو از شهرهای مرزی هستند که می توانید از طریق آن ها سفر کنید. از بین این مرزها بهترین مرز برای سفر زمینی به وان ترکیه، مرز رازی در نزدیکی شهر خوی است. از طریق این مرز مسیر کوتاه تری را برای رسیدن به وان طی خواهید کرد.

گفتنی است که برای سفر زمینی ابتدا باید به شهر خوی بروید. فاصله شهر خوی تا وان ترکیه 170 کیلومتر است که بدون در نظر گرفتن مدت زمان انتظار در مرز رازی، حدود 2 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد.

سفر با قطار به وان ترکیه نیز از یکی از جذاب ترین شیوه های سفر به این شهر است. این قطار دو بار در هفته حرکت دارد. اما در دوران کرونا این قطار به صورت محدود ارائه می شود.

حمل و نقل عمومی در وان

گزینه های حمل و نقل عمومی در وان متنوع هستند. شهر وان مترو ندارد اما می توانید با اتوبوس، تاکسی و دلموش به هر نقطه ای از شهر بروید. دلموش ها هزینه کرایه کمی دارند و برای مسافران بسیار مقرون به صرفه هستند. می توان گفت دلموش ها مینی بوس هایی هستند که از تاکسی ها ارزان تر هستند.

سفر ارزان به سایر شهرهای ترکیه

شما می توانید با تورهای آژانس مسافرتی مهرپرواز سفر ارزانی به مقاصد مختلف داشته باشید. کشور ترکیه شهرهای مناسب زیادی برای سفر دارد که سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. این کشور سالانه گردشگران زیادی را از ایران و دیگر کشورها می پذیر و صنعت توریسم در این کشور بسیار پر رونق است. شهرهای توریستی ترکیه شامل استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، مارماریس، ازمیر، بدروم، آنکارا، آلانیا و... هستند.

اگر قصد سفر به یک شهر ساحلی و خوش آب و هوا را نیز دارید می توانید سفری به کوش آداسی داشه باشید. مدت زمان تور لحظه آخری کوش آداسی معمولا 6 یا 7 شب است. زیرا پروازهای ایرانی و پروازهای چارتری خارجی به صورت هفتگی پرواز دارند. بنابراین زمان رفت و برگشت در پروازهای کوش آداسی 7 روز است. سواحل ماسه ای و آبهای شفاف آن، غروب آفتاب با شکوه و امکان قدم زدن در مرکز تاریخی یا انجام هرگونه ورزش آبی، بارها و رستوران هایی که ارائه دهنده بهترین غذاهای محلی هستند همه و همه نوید بخش یک سفر بی نظیر هستند.

کوش آداسی

نمایی از شهر کوش آداسی از شهرهای ساحلی ترکیه

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید.

همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

mehrparvaz