شناسه خبر : 39019 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

درباره سمساری بیشتر بدانید!

در ابتدا بهتر است شغل سمساری را بهتر بشناسید.

همه ما تا حدودی با مفهوم و شغل سمساری آشنا هستیم. سمساری به محلی گفته می شود که خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم در آن صورت می پذیرد. در واقع سمساری جزو مشاغلی است که از گذشته تا به امروز در حوزه خرید و فروش کالاهای دست دوم قابل استفاده فعالیت داشته است.

همان طور که می دانید از قدیم الایام، افرادی به عنوان سمسار در سطح کوچه و خیابان می چرخیدند و با چرخ دستی که داشتن، سعی داشتن تا لوازم مورد نیاز مردم را به صورت دست دوم فراهم کنند. این خرید و فروش‌ ها شامل خرید و فروش انواع لوازم دست دوم نظیر خرید و فروش فرش دست دوم، خرید و فروش عتیقه، خرید و فروش ظروف کریستال دست دوم، خرید و فروش ظروف چینی دست دوم و برخی دیگر از وسایل منزل و شرکت ها و .. است.

به طورکلی هر وسیله دست دومی که قابل استفاده باشد و نیز قابل خرید و فروش باشد و لوازم عتیقه و قدیمی جزو این دسته قرار می ‌گیرند. مرسوم ‌ترین شیوه برای خرید و فروش این وسایل استفاده از خدمات سمساری ها است.

در تجارت کالای دست دوم، در شهر برای کار کردن هر شخصی که فاقد مجوز است امری غیر قانونی می باشد. در سمساری فقط افرادی که دارای مجوز هستند می توانند کار کنند این مجوز که با مجوز کسب و کار شناخته می شود پس از پرداخت هزینه مورد نیاز انطباق با مقررات توسط دفتر شهرداری صادر می شود. و همچنین یک سری کپی از این گواهینامه توسط پلیس ثبت می شود.

سمساری آنلاین

امروزه نحوه فعالیت سمساری کاملاً فرق کرده است. چرا که نیاز های افراد گسترده و متنوع  تر شده است. همین طور شرایط بهتری برای این دسته از کسب و کار ها فراهم شده است.

سمساری نیز دستخوش تغییراتی شده است و با وجه ای جدید و به روز فعالیت خود را در سطح شهر ادامه داده است. سمساری آنلاین، سمساری اینترنتی و… همگی جلوه ای به روز شده از شغل سمساری می باشند که امروزه مورد استقبال مردم قرار گرفته است. 

خرید از سمساری آنلاین دارای مزایای مختلفی می باشد. به طور مثال شما دیگر مجبور نیستید که برای خرید کالای دست دوم، زمان و هزینه های خود را صرف رفت و آمد به مغازه سمساری کنید. بلکه می توانید در کوتاه ترین زمان کالای دست دوم مورد نظر خود را از سمساری آنلاین خریداری کنید و یا اگر تصمیم به فروش وسیله ای را دارید، از سمساری اینترنتی بخواهید تا کارشناسی را برای شما اعزام کند. همچنین بسته به مقدار بودجه خود می توانید کالای مورد نیاز خود را به راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

برای اعزام کارشناس به محل نیز با شما هماهنگ می شود تا هر موقع که مساعد بودید بتوانید میزبان آن ها باشید تا از کارشناسی تخصصی بر روی وسایل دست دوم بهره مند شوید.

نحوه خرید و فروش کالا در سمساری آنلاین

زمانی که کالای قدیمی برای فروش دارید و سریعاً نیاز به پول نقد دارید، می توانید به صورت اینترنتی این کار را انجام دهید و یا زمانی را صرف کنید و به نزدیکترین سمساری محل زندگی خود مراجعه کنید . اما قطعاً اگر از سمساری آنلاین کمک بگیرید بسیار به صرفه تر و منطقی تر است. پیش از این که نزد یک سمسار بروید، داشتن اطلاعات کافی درمورد فروش کالاهای قدیمی، از جمله کالاهایی که شما قصد فروش آن را دارید این اطلاعات می‌ تواند شما را در داشتن یک معامله ی رضایت بخش یاری کند. پس بهتر است اول تحقیق کنید سپس اقدام به خرید و فروش کنید.

این نکته را بدانید که لوازم دست دوم در سمساری به آن معنا نیست که قابل استفاده نباشند، به عنوان مثال ممکن یک خراش کوچک روی بدنه وسیله ای مانند یخچال باشد که تأثیری بر عملکرد آن ندارد. همچنین بسیاری از وسایل که نقص داشته باشند ابتدا نقص آن ها بر طرف می شود سپس برای فروش عرضه می شوند.

سمساری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 فروش اجناس دست دوم با کیفیت:

یکی دیگر از مسئولیت هایی که بر دوش سمسار و سمساری قرار دارد، ترمیم و تعمیر اجناس دست دوم و ایجاد کیفیت عالی برای آن ها است. کالاهای زیادی دارند که بدون هیچ ایراد فنی و حتی کارکرد کم تنها به دلیل چند خط و خش در گروه اجناس دست دوم قرار گرفته اند. خدمات سمساری با ترمیم این ایرادات جزئی می تواند برای چنین کالاهایی ارزش آفرین باشد. 

مجوزها:

همان طور که قبل تر اشاره کردیم سمساری نیز مانند هر حرفه دیگری نیاز به دریافت مجوزهای قانونی دارد. عدم داشتن مجوز به منزله غیرقانونی بودن خرید و فروش اجناس دست دوم توسط این مغازه ها می شود. فرقی نمی کند که سمساری اینترنتی باشد یا سنتی، در هر دو صورت سمسار برای کسب و کار خود بایستی مجوزهای لازم را دریافت کرده و در صورت نیاز به مشتری نشان دهد. 

به روز بودن سمساری:

 با پیشرفت تکنولوژی فقط داشتن یک باب مغازه کافی نیست. و یک مغازه با بهترین شرایط هم نمی تواند پاسخگوی نیازهای امروز زندگی بشر باشد. از این رو داشتن یک بستر مناسب در فضای اینترنت برای عرضه این محصولات مانند سایت های فروشگاهی لازمه انتخاب یک سمساری مناسب و ایده آل است.

با استفاده از این امکانات هم خرید برای مشتری راحت تر شده و هم فروش محصولات برای فروشنده با سرعت بیشتر و بهتر انجام خواهد شد. نداشتن سایت اینترنتی برای یک سمساری می تواند نقطه ضعف بزرگ به حساب آید.

سمسار با انصاف!

از آن جایی که امروزه قیمت ها روز به روز در حال افزایش است و ثبات چندانی ندارند، با این اوصاف باید توجه کرد که اجناس با چه قیمتی خریداری می شوند و با چه قیمتی به مشتریان عرضه می شود؟! نحوه پرداخت هزینه و یا فراهم نمودن شرایط مختلف خرید برای مشتریان و ایجاد ارزش افزوده روی اجناس با تعمیر و تمیز کردن آن ها از جمله نکاتی است که حائز اهمیت هستند.

درباره سمساری آریا

سمساری آریا، از جمله معتبر ترین و شناخته شده ترین سمساری ها در تهران می باشد که با کسب و اخذ مجوز های لازم، فعالیت خود را در محدوده هایی مانند الهه، شریعتی، هروی، ولنجک، سعادت آباد و... گشترس داده است. سمساری آریا، شرایط خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم را در بستر اینترنت برای مشتریان خود فراهم نموده است تا با این کار در وقت و هزینه های افرادی که تصمیم دارند خرید خود را از سمساری انجام دهند، صرفه جویی شود.