شناسه خبر : 38832 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نکات مهم برای بازسازی موفق منزل

با توجه به اوضاع اقتصادی و عدم توانایی مردم برای خرید یک خانه جدید، موضوع بازسازی منزل این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نکات مهم برای بازسازی موفق منزل

 با به کارگیری از نکات مهم در بازسازی منزل و همچنین صرف هزینه‌‌ای کمتر نسبت به خرید یک خانه جدید، می‌توان نمای داخلی و خارجی محل زندگی را تغییر و تحول بخشید.

بازسازی منزل شامل تعویض سرامیک کف، سرامیک نما، سرامیک دیوار در قسمت‌های مختلف منزل مانند آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، کف حال پذیرایی، اتاق و دیوارهای نما و حیاط ساختمان می‌باشد‌.

در این مقاله قصد داریم درباره انواع سرامیک کف، نحوه نصب سرامیک در بازسازی منزل و نکات مهم در رابطه با آن و در انتها خرید سرامیک از فروشگاه اینترنتی مدرن ایده آل صحبت کنیم.

انتخاب سرامیک کف بر اساس معیارهای مختلف

برای بازسازی کف تمام محیط‌های داخلی منزل مانند سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه و غیره می‌توان از سرامیک کف استفاده کرد. این سرامیک‌های پرطرفدار در طرح‌ها، مدل‌ها و کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. در انتخاب انواع سرامیک معمولاً به عواملی مانند میزان لغزندگی، دوام، مقاومت در برابر جذب آب، جنس، رنگ و طرح آن توجه می‌کنند.

رنگ‌بندی انواع مختلف سرامیک کف تنوع زیادی دارد و به راحتی می‌توان آن را با رنگ وسایل موجود در دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد. از دیگر مزایای انواع مختلف سرامیک‌ می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر ضربه، فشار، ساییدگی، طول عمر بالا، ماندگاری، رنگ ثابت، مقاومت زیاد در برابر آتش‌سوزی و حرارت زیاد، مقاومت زیاد در برابر رطوبت و نفوذ آب و تنوع در ابعاد و اندازه اشاره کرد.

انواع سرامیک مناسب برای کف منزل عبارتند از سرامیک پرسلانی، سرامیک گرانیتی و سرامیک منوپروزا. از بین این محصولات سرامیک پرسلانی طرفداران بیشتری دارد.

سرامیک پرسلانی چیست و چه مزایایی دارد؟‌

سرامیک پرسلانی به عنوان جدیدترین نوع سرامیک، یک محصول پیشرفته، زیبا و بادوام است که در انواع پولیش و لعابدار با طرح‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود. این سرامیک‌ها به دلیل داشتن لعاب‌ متفاوت و جذب رطوبت کمتر از نیم درصد به این اسم نامگذاری شده‌اند و به عنوان سرامیک کف در سطوح مختلف و همچنین به عنوان سرامیک نما در بازسازی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این متریال علاوه بر نما و بازسازی کف منزل در کف آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز کاربرد دارد. در تولید این سرامیک سیلیس، خاک رس، گرانیت یا فلدسپات به کار رفته است. این ترکیبات با قرار گرفتن در حرارت بالا و تحت فشار پخته شده و سپس متراکم می‌شوند. سرامیک میکو یکی از بهترین برندهای تولید‌کننده سرامیک است و برای بازسازی منزل شما گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. برای اطمینان از کیفیت سرامیک‌ میکو باید آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

یکی از مهترین مزایای سرامیک پرسلان مقاومت بالا در برابر سایش و عمر طولانی آن می‌باشد و برای مکان‌های پر رفت و آمد بسیار مناسب است. نظافت و نگهداری سطوح حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و... که با این نوع سرامیک پوشیده شده، بسیار راحت است. به راحتی با آب و مواد شوینده ساده می‌توان کثیفی‌های روی سرامیک را تمیز کرد. البته این سرامیک در برابر مواد شیمیایی نیز مقاومت فوق‌العاده‌ای دارد. دوام و زیبایی خیره‌کننده یکی دیگر از مزایای سرامیک پرسلان است.

اصطلاحاً به سرامیک‌های بزرگ در ابعاد مختلف با ضخامت نه میلی‌متر اسلب می‌گویند. این سرامیک‌های مقاوم در برابر آب به عنوان سرامیک نما، سرامیک کف و سرامیک دیوار در محیط‌های مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکپارچه بود سرامیک اسلب باعث می‌شود که هنگام استفاده در بازسازی منزل شیارهای کمی در بین سرامیک‌ها ایجاد شود.

نظافت سرامیک‌های بزرگ نیز از سرامیک‌های کوچک راحت‌تر است. مزایای اسلب سرامیک عبارتند از پوشش یکپارچه سطح بیشتر، زیبا کردن محیط، لکه‌پذیر نبودن، مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت در برابر مواد اسیدی و مواد شیمیایی و دارای قابلیت ضد سایش.

نکات مهم در نحوه نصب سرامیک اسلب در بازسازی کف منزل

اسلب

برای جا به جایی سرامیک‌های اسلب باید از تجهیزات و دستگاه‌های بالا برنده کمک می‌گیرند. این سرامیک‌ها در جعبه‌های پالت چوبی بسته‌بندی می‌شوند و به دلیل ابعاد بزرگی که دارند، نصب آن‌ها کار نسبتاً سختی است. قبل از نصب سرامیک اسلب مکان مورد نظر را با متر اندازه‌گیری می‌کنند تا بدانند به چه تعداد سرامیک احتیاج دارند.

اولین مرحله برای نصب سرامیک کف اسلب آماده کردن وسایل مورد نیاز مانند گیره، چکش و غیره است. بدون این وسایل نمی‌توان سرامیک‌ها را روی کف یا دیوار نصب کرد. در مرحله بعدی باید کف مورد نظر برای بازسازی آماده شود. پس از نصب سرامیک، سطح کف کمی بالا می‌آید. بنابراین قبل از نصب ناهمواری‌های موجود در کف را از بین می‌برند. حالا باید ملات ساختمانی تهیه شده را روی سطح کف بریزند و سرامیک‌ها را روی ملات قرار دهند.

با کمک چکش‌های پلاستیکی حباب‌های زیر سرامیک را از بین می‌برند. در مرحله آخر فاصله بین سرامیک‌ها با دوغاب پر می‌شود. پس از اتمام مراحل نصب سرامیک اسلب باید گرد و غبار سطح آن را به خوبی تمیز شود. توجه داشته باشید که نصب سرامیک اسلب یک کار کاملاً تخصصی است و برای کسب نتیجه مطلوب حتماً آن را به افراد متخصص و ماهر مانند تکنسین‌های تیم میکرو بسپارید.

خرید سرامیک کف برای بازسازی منزل

یکی از بخش‌های مهم منزل که در هنگام بازسازی توجه ویژه‌ای به آن می‌شود، بازسازی کف منزل است. کسانی که تازه زندگی مشترک خود را شروع کرده‌اند و یا کسانی که به تازگی یک خانه را خریداری می‌کنند، نسبت به کف منزل حساسیت ویژه‌ای دارند و برای خرید سرامیک کف به نکات زیادی توجه می‌کنند.

از بین کفپوش‌های مختلف موجود در بازار، کفپوش‌های سرامیکی رایج‌ترین کفپوش‌ها برای بازسازی کف منزل به شمار می‌روند. بازسازی کف سرویس بهداشتی و حمام نیز تاثیر بسزایی در زیبایی منزل دارد.‌ قبل از نصب سرامیک در کف این قسمت‌های منزل حتما از ایزولاسیون استفاده کنید تا از نفوذ آب به طبقات زیرین جلوگیری شود.

در بازسازی آشپزخانه علاوه بر تعویض کابینت‌های قدیمی، کف و دیوار آشپزخانه را نیز با نصب سرامیک میکو می‌توان تغییر داد. وسایلی مانند گاز، یخچال و کابینت باید بر روی سطحی صاف و بالانس قرار گیرند، به همین دلیل قبل از نصب سرامیک کف باید سطح آشپزخانه را بالانس کنید.

در هنگام خرید سرامیک کف باید به عوامل متعددی از جمله طرح، رنگ، قیمت، جنس، ضخامت و ابعاد سرامیک توجه کنید‌. قیمت سرامیک بر اساس درجه‌بندی آن تعیین می‌شود.به عنوان مثال سرامیک‌های درجه یک از سرامیک‌های درجه دو گران‌تر هستند.

سرامیک درجه یک

نکات مهم در بازسازی کف پارکینگ

پارکینگ یکی دیگر از مکان‌هایی است که به مرور زمان به بازسازی کف نیاز پیدا می‌کند. رفت و آمد مداوم ماشین‌ها باعث شکسته‌ شدن، ترک برداشتن یا لق شدن سرامیک‌های کف پارکینگ می‌شود. برای بازسازی کف پارکینگ باید از سرامیک کف مقاوم استفاده کنید.

به طوری که تحمل وزن ماشین‌ها را داشته باشد‌. سرامیک‌ها باید در برابر مایعات صنعتی و روغن ماشین نیز مقاوم باشند. مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، حرارت و رطوبت و همچنین قیمت مناسب و به صرفه از ویژگی‌های دیگر سرامیک‌های انتخابی برای کف پارکینگ می‌باشد‌. سرامیک میکو از نوع پرسلانی بهترین انتخاب برای خرید سرامیک کف پارگینگ است.

خرید سرامیک کف از فروشگاه اینترنتی مدرن ایده آل

برای بازسازی موفق کف منزل خود باید به دنبال خرید بهترین سرامیک کف‌ از معتبرترین فروشگاه‌ها باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سرامیک کف با برند معروف میکو به سایت فروشگاه اینترنتی مدرن ایده آل با آدرس اینترنتی modernidealco  مراجعه کنید.

گروه مدرن ایده‌ آل با بیش از 30 سال فعالیت درخشان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سرامیک‌های پرسلان و همچنین همکاری با شرکت‌های معروف ایتالیایی تولید‌کننده‌ی سرامیک، افتخار دارد که سرامیک‌های باکیفیت و مقاوم پرسلان اسلب با برند میکرو را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.