شناسه خبر : 38458 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اصطلاحات بلیط و صندلی هواپیما

برای شروع یک سفر هیجان انگیز با هواپیما، نیاز به خرید بلیط دارید.

اصطلاحات بلیط و صندلی هواپیما

 شما می توانید بلیط خود را از رسپینا تهیه کنید چرا که امکان صدور آنلاین بلیط با ارزانترین نرخ را دارد. شاید برای انجام خرید بلیط یک پرواز، نیاز به کسب اطلاعات وسیع در مورد صنعت هوایی و هواپیما نباشد؛ اما دانستن یک سری از اطلاعات می تواند در مواقع بروز مشکل، بسیار کمک کننده باشد. یکی از مهمترین اطلاعاتی که در زمینه سفر هوایی بسیار مهم است، آشنایی با اصطلاحات بلیط و صندلی هواپیما است. در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی این اصطلاحات بپردازیم.

بلیط سیستمی

بلیط های سیستمی همان بلیط های معمولی هستند که از طریق شرکت های هواپیمایی به فروش می رسند. این نوع بلیط ها نسبت به سایر بلیط ها گرانتر هستند. البته نمی توان نام گران را بر آن گذاشت شاید بهتر باشد بگوییم بدون تخفیف هستند. از مزیت های این نوع بلیط می توان به قیمت نیم بهای آن برای کودکان و همچنین امکان استرداد آن اشاره کرد.

بلیط چارتر

بلیط های چارتر بلیط های معمولی هستند که از طریق آژانس های مسافرتی رزرو می شوند. از آنجا که قیمت گذاری این بلیط ها توسط آژانس های مسافرتی انجام می شود، می تواند قیمت کمتر و یا حتی بیشتری نسبت به بلیط های سیستمی داشته باشند. قیمت بلیط چارتر برای کودکان برابر با بزرگسالان است و این نوع بلیط قابلیت استرداد ندارد.

بلیط لحظه آخری

این بلیط در حقیقت همان بلیط چارتر است که در لحظات نزدیک به پرواز به فروش می رسد و قیمت بسیار کمتری دارد. قوانین مربوط به استرداد و بلیط کودکان برای این نوع بلیط نیز با بلیط چارتر برابر است.

واچر بلیط

واچر چیزی جز یک سند یا رسید نیست. واچر در اصل سندی محسوب می شود که در مقابل خرید بلیط هواپیما دریافت می کنید. در این رسید مشخصات مربوط به پرواز و خدمات آن قید شده است. با استفاده از واچر می توانید بلیط خود را پیگیری نمایید.

بلیط هواپیما

دیگر اصطلاحات مرتبط با بلیط هواپیما

اما در کنار این کلمات، اصطلاحات دیگری نیز در مورد بلیط وجود دارد:

(Adult (ADL: بزرگسالانی با بیش از 12 سال سن

(Child (CHD: کودکان 2 تا 12 ساله

(Infant (INF: نوزادان 0 تا 2 سال

اصطلاحات صندلی هواپیما

یک دسته دیگر از اصطلاحات مرتبط با پرواز، اصطلاحات مربوط به صندلی های هواپیما است. نوع صندلی هواپیما یکی از چیزهایی است که در زمان خرید بلیط باید مشخص کنید. در ادامه به معرفی انواع این اصطلاحات می پردازیم

Economy Class (کلاس اکونومی)

صندلی های کلاس اکونومی یا اقتصادی همان صندلی معمولی در هواپیما هستند که بیشترین تعداد صندلی در هر هواپیما را به خود اختصاص داده است. بلیط های این کلاس ارزان ترین محسوب می شود. 

Premium Class (پرمیوم کلاس)

این کلاس نیز همان کلاس اقتصادی است، با این تفاوت که کمی راحتی بیشتری را به مسافر ارایه می دهد. صندلی های این کلاس کمی با فاصله بیشتر از صندلی های جلو و عقب چیده شده است. قیمت بلیط های این کلاس نیز اندکی گران تر از اکونومی کلاس است.

بیزینس کلاس

Business Class (بیزینس کلاس)

بلیط صندلی های این کلاس، گرانتر از پرمیوم و اکونومی است. مسافران این کلاس، صندلی هایی بسیار راحت در فضایی نسبتا خصوصی در اختیار دارند. از امکانات ارایه شده به مسافران بیزینس کلس می توان به پذیرایی بهتر و مانیتور اختصاصی اشاره کرد.

Firs Class (فرست کلاس)

فرست کلس را باید گران ترین نوع از صندلی های موجود در هواپیما معرفی کرد. مسافران در این کلاس از خدمات ویژه ای بهره مند هستند. از جمله این خدمات می توان به صندلی های تخت خواب شو، سرویس غذا و نوشیدنی به سلیقه مسافر و در هر ساعت از روز، اینترنت اختصاصی و مانیتور شخصی و... اشاره کرد.

دیگر اصطلاحات مرتبط با صندلی های هواپیما

اما در این زمینه اصطلاحات دیگری نیز وجود دارد از جمله این اصطلاحات می توان به Aisle Seats به معنای صندلی های کنار راهرو، Window Seats به معنای صندلی های کنار پنجره، Exit row معادل ردیف کنار خروج اضطراری و Standard که معادل کلمه صندلی استاندارد استفاده می شود، نام برد.