شناسه خبر : 38051 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جزئیاتی از مشخصات فنی پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ ازجمله تولیدات نه‌چندان موفق پژو است که در سال ۲۰۰۶ به جهان معرفی شد.

 جزئیاتی از مشخصات فنی پژو ۲۰۷

 پژو تولید آن را پس از دو سال به سایت‌های خود در اسپانیا، کانادا و چک محدود کرد و ترجیح داد نسل دومی از آن عرضه نکند. تولید این خودرو تا ۲۰۱۴ ادامه داشت.

۲۰۷ که در سال ۲۰۱۰ تحت باز‌طراحی جزئی قرار گرفت، بر روی پلتفرم PF1 ساخته شد. شرکت پژو، ۲۰۷ را در نسخه‌های هاچ‌بک ۳ و ۵ در، کوپه، سدان و استیشن تولید کرد. در این بین، پژو خودروی دیگری با عنوان ۲۰۶ پلاس در محصولات سری ۲۰۰ خود عرضه کرده است که درواقع فیس‌لیفتی از ۲۰۶ است؛ البته بی‌شباهت به ۲۰۷ نیست. 

آنچه ما در ایران به عنوان ۲۰۷ می‌شناسیم، درواقع همین ۲۰۶ پلاس است که برپایه‌ پلتفرم ۲۰۶ ساخته شده است. عرضه ۲۰۶ پلاس با عنوان ۲۰۷ در ایران با توافق پژو صورت گرفت و ازجمله سیاست‌های خاص ایران‌خودرو برای جلب‌توجه و نظر مشتری‌هایش بود.

ازآنجاکه در ایران اصولاً مدل‌های فیس‌لیفت و بازطراحی شده تولید داخل چندان موردتوجه نیستند، عرضه‌ یک خودرو با نامی جدید موجب می‌شود همان محصول با اقبال بهتری مواجه شود. البته این سیاست ایران‌خودرو بی‌نتیجه نبود و ۲۰۷ موردتوجه عمومی قرار گرفت و تبدیل به یکی از بهترین تولیدات ایران‌خوردو شد.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷

موتوری که در ساخت پژو ۲۰۷آی مورداستفاده قرار گرفته، از نوع TU5 است که در بیشتر محصولات ایران‌خودرو دیده می‌شود. این موتور ۱٫۶لیتری ۱۶ سوپاپ، ۲ میل سوپاپ در بالا دارد و می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت آن نیز با سوخت ترکیبی ۶٫۶ لیتر، ۸٫۸ لیتر درون شهر و ۵٫۴ در بیرون شهر است. 

پژو ۲۰۷ با ۲ گیربکس۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. در مدل اتوماتیک این خودرو، دو دکمه S و * نیز به چشم می‌خورد که یکی برای حالت رانندگی پرشتاب و دیگری برای رانندگی برفی و تعویض دنده در دورهای پایین است. بد نیست بدانید پژو ۲۰۷آی اتوماتیک کمی بیشتر سوخت مصرف می‌کند.

این خودرو موفق شده است که ۴ ستاره از ۵ ستاره مؤسسه ایمنی EURONCAP اروپا را دریافت کند. البته که ۲۰۷آی نسخه فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است و دراصل نمونه قدیمی آن مفتخر به اخذ این امتیاز شده است. طراحی و عایق‌بندی کابین این خودرو باعث آرامش بیشتر سرنشینان هم شده است.

درواقع شما با پژو ۲۰۷آی، هم تند و تیزی پژو ۲۰۶ و هم آسایش خیال یک خودروی جدیدتر به نسبت ۲۰۶ را تجربه می‌کنید. منبع:  مشخصات فنی همه ماشین ها 

طراحی بدنه

مهم‌ترین تفاوت پژو ۲۰۷آی با پژو ۲۰۶ را می‌توان در نوع چراغ‌های آن دانست. درون این چراغ‌ها از لنز استفاده شده است. علاوه بر استفاده از چراغ‌های LED، این مورد جزء امتیازات این خودرو محسوب می‌شود؛ طوری‌که وقتی چراغ‌های جلو روشن می‌شود، احساس می‌کنید از دور یک کیا سراتو را می‌بینید.

طراحی نمای کناری خودرو نیز تغییر چندانی نداشته و فقط طرح آینه‌ها عوض و چراغ راهنما به آن اضافه شده است. چراغ‌های عقب خودرو نیز طرح نئونی جالبی دارد که باعث تفاوت آن نسبت به ۲۰۶ شده است.

طراحی کابین

طراحی داخلی این خودرو جوان‌پسند و به‌نسبت چشم‌نواز است. غربیلک فرمان آن جدید و نزدیک به هیوندای است. کلیدهایی نیز روی فرمان دو رنگ آن تعبیه شده است که کنترل سیستم صوتی، تلفن همراه و کروز کنترل را در بر دارد. نمایشگر ۷ اینچی آن نیز در قسمت بالایی داشبورد تعبیه شده است تا با یک نمایشگر با اندازه و کیفیت تصویری مناسب، اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان بگذارد. 

پژو ۲۰۷آی فرمان‌پذیری خوبی دارد و حتی در سرعت‌های بالا به‌خوبی تحت‌کنترل راننده است. به‌واسطه سیستم دیسکی ترمز در هر ۴ چرخ و سامانه‌های کمکی ترمز، به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و نگرانی خاصی نداشته باشید. مطالعه تجربه رانندگی با انواع مدل‌ها و تیپ‌های این خودرو در 207 دیوار