شناسه خبر : 38021 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خرید ارقام درجه نهال بادام و گردو از نهالستان معتبر کشور

با گسترش جوامع اگر چه امکاناتی که روند زندگی را سهل‌تر و باکیفیت‌تر می‌کردند به وفور در اختیار عموم مردم قرار گرفتند اما به تدریج این گستردگی منابع انسانی و غیرانسانی موقعیت‌های شغلی و راه‌های کسب درآمد را محدود کردند.

خرید ارقام درجه نهال بادام و گردو از نهالستان معتبر کشور

 پس از این که جمعیت هر یک از کشور‌های ناگهان پس از قرن نوزدهم و بیستم با یک ‌جهش عددی چشم‌گیر مواجه شدند تعداد افراد جهت استقرار در منصب‌های شغلی دولتی و غیردولتی نیز به تناسب، افزایش یافته و رقابت بی‌سابقه‌ای در میان افراد مختلف جامعه به وجود آمد.

در ابتدای امر شهروندان تلاش کردند با افزایش توان مهارتی، بالا بردن سطح سواد، کسب کردن چند جانبه اطلاعات و ... شانس خود را جهت حضور در مشاغل سنتی و از پیش تعیین شده که به نوعی مشاغل مدرن نیز معرفی می‌شدند به میزان قابل توجهی بالا ببرند. دیری نپایید که افراد هوشمند هر جامعه متوجه شدند جهت گذر از این رقابت شکل گرفته برای موفقیت در کسب درآمد لازم است رو به نوآوری و کارآفرینی بیاورند. بخش عمده‌ای از نو‌آوری در زمینه‌‌ی ایجاد شغل برای خود و حتی در پی‌ آن اشتغال‌زایی برای چندی دیگر از طریق احیای شغل‌های سنتی و قدیمی بود.

یکی از این مشاغل خرید نهال از نهالستان میوه و سپس کاشت، نگهداری و برداشت انواع محصول از این درخت‌های کاشته شده بود. معمولاً در کشور ما کسی که قصد خرید نهال میوه‌ای با سرعت و رقم بالای سوددهی دارد تشویق به خرید نهال بادام و نهال گردو، نهال انگور و از این قبیل میوه‌هایی که تقریباً در هر اقلیمی قابل کشت هستند، اتفاق می‌‌افتد. خرید نهال بادام و گردو و ... اگر چه در رأس پیشنهادات خرید از نهالستان میوه جهت ایجاد یک کسب و کار نوین هستند اما خوب است بدانید تأسیس این نهالستان نیز به خودی خود زمینه‌ای جهت اشتغال پایه‌ای افراد زیادی است.

نهالستان میوه چگونه مکانی است؟

هر فرد جهت خرید نهال بادام یا دیگر میوه‌های منتخبش می‌بایست به یک محیط ساخته شده به سبک گلخانه اما با محصولاتی به نام نهال مراجعه کند. این مکان در گفتار عوام و متخصصین نهالستان میوه نام دارد. نهالستان‌هایی که در حوزه فروش انواع نهال‌های میوه‌ای و حتی دیگر شاخه‌ها فعالیت می‌کنند همواره در تلاش‌اند تا با تکیه بر دانش روز دنیا و به کارگیری روش‌های گوناگونی چون پیوند زدن، اصلاح ژنتیکی نژاد، حذف ویژگی‌های نامأنوس با دست ورزی‌های ژنتیکی و .... بهترین رقم سوددهی را برای خریداران پیش بینی کنند.

هر درخت ابتدای روند زیست خود بر کره‌ی زمین یعنی مرحله بذر در خاک بودن تا به اصطلاح نوجوانی یا مرحله نهال کم شاخ و برگ یا سبک بودن را در این مکان حضور خواهد داشت و سپس به باغ‌ها و دیگر نقاط منتقل شده، مجدداً کاشته شده و طی فرایند نگهداری و رسیدگی،به بار خواهد نشست. اگر چه امروزه خرید نهال گردو، نهال بادام و .... برای سرمایه گذاری طولانی مدت در تعداد تقریباً بالا توسط کارآفرینان اتفاق می‌افتد اما این یک گزینه تنها بازار هدف تعریف شده برای این مکان نیست.

باغبانان، کشاورزان، طراحان فضای سبز، احیا گران مناطق طبیعی که توسط اتفاقات طبیعی چون سیل و خشکسالی از بین رفته‌اند، محققین و به طور کلی عموم مردم ممکن است جهت خرید نهال بادام و دیگر نهال‌های میوه موجود به مراکز فروش درختی که در مراحل اولیه رشد خود یا مرحله نهال بودن قرار دارد مراجعه کنند.

همان گونه که در بخش‌های پیشین مقاله اذعان شد خرید نهال بادام و گردو انتخاب اغلب افرادی که قصد ایجاد یک باغ و حتی نهالستانی کوچک‌تر از نهالستا‌ن‌های بزرگ دارند، هست . اما چه اتفاقی موجب می‌شود تا افراد در میان کثرت میوه‌ها، به خرید نهال بادام یا گردو روی بیاورند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن معرفی این دو میوه پربار، به بررسی علل محبوبیت‌شان در میان متخصصین مربوطه بپردازیم:

نهال بادام

پیش از خرید نهال بادام لازم است هر شخص نیازهای اکولوژیکی و زیستی این درخت را بررسی کند و اگر محیط یا اقلیمی متناسب با نیازهای گیاه را در اختیار داشت، اقدام به کشت و سرمایه گذاری بر نهال بادام را آغاز کند چرا که بدیهی است، پرسودترین ارقام نهال بادام را تنها در محیط  آب و هوایی مناسب می‌توان کشت نمود. این گیاه پس از طی دوران بلوغ و به اصطلاح دوره‌ی تکامل خود ارتفاعی قریب به شش الی ۱۰ متر خواهد داشت و ریشه‌های مستحکم‌اش تا حدود سه متر در عمق زمین به صورت عمودی و کناری پیشروی خواهند داشت. این مسئله نشان از آن دارد که خرید نهال میوه بادام و بالطبع کاشت آن می‌بایست در فضایی بزرگ و خاکی متراکم صورت بگیرد.

نیازهای اکولوژیکی یا زیستی که پیش از خرید نهال بادام می‌بایست مورد بررسی قرار بگیرند و امکان فراهم شدنشان توسط باغ‌دار مشخص شود عبارتند از نیاز به گرما، نیاز به سرما، نیاز به نور کافی، نیاز به رطوبت و آب به میزان معین، وزش باد، خاک حاصل‌خیز، بارندگی فصلی و تأمین نیاز آبی گیاه، آبیاری مصنوعی در زمان مناسب و غیره اشاره نمود.

نهالستان پالیز

دلایل متعددی وجود دارد که کارشناسان مربوطه خرید نهال بادام را به افرادی که در شروع کار هستند پیشنهاد می‌دهند اما از مهم‌ترین این علل می‌توان به مواردی چون:

  • بازار دائمی و گسترده‌ی این محصول در داخل کشور
  • توان صادراتی کشور ما هم اکنون شش درصد در سطح جهان است و این امر نشان از آن دارد که امکان ورود به بازارهای جهانی نیز وجود دارد.
  • نگهداری از نهال بادام هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای دارد.
  • سود سرشاری از کاشت این نهال حاصل خواهد شد.

یکی دیگر از مراحل مهم خرید نهال بادام، انتخاب ارقام تجاری پر سودده است. از آن‌جا که کشور ما روی عرض ۲۵ تا ۴۰ درجه شمالی قرار گرفته است و عرض جغرافیایی مناسب جهت کشت بادام، معمولاً بین ۳۰ تا ۵۵ در نظر گرفته می‌شود. با این اوصاف به غیر از استان‌های کاملاً شمالی و جنوبی کشور همه‌ی نقاط دیگر، قابلیت خرید نهال بادام، سرمایه گذاری، کشت و نگهداری از آن را دارند. نکته‌ دیگری که درباره پرسودترین ارقام نهال بادام جهت کشت وجود دارد این است که می‌بایست حتماً توسط کارشناسان امر و با توجه به نژاد، محل کشت، اصلاح شدگی و غیره بررسی شود.

نهال گردو

خرید نهال گردو یکی دیگر از مجموعه پیشنهادات به کسانی است که قصد دارند با پرورش نهال میوه کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند. پیش از این، آن‌چه که بیش از هر چیز دیگری در روند نگهداری این نهال می‌بایست رعایت می‌شد مساحت زمین زیر کشت بوده چرا که به علت شاخ و برگ‌های بزرگ درخت گردو، کشاورزان حدود ده متر فاصله بین هر دو درخت اعمال می‌کردند. اما هم‌اکنون با بروز نهالستان‌های بر پایه دانش علمی، اصلاحاتی در نژادهای منوط بر نهال درخت گردو ایجاد شده است که این فاصله را به میزان محسوسی کاهش داده است. خرید نهال گردو نیز هچون خرید نهال بادام مزایایی را به همراه خواهد داشت.

از جمله مزایای کشت نهال گردو می‌توان به مواردی چون مقاوم در برابر سرما ، نیاز به مراقبت کم، دارای بازاری دائمی و پرسود به دلیل قیمت بالا و .... اشاره نمود. اگر شما هم قصد خرید انواع نهال میوه از یک نهالستان مطمئن و با سابقه‌ی درخشان دارید می‌توانید از خدمات مجموعه نهاستان‌های پالیز استفاده کنید.

نهال گردو

نهالستان پالیز به عنوان بزرگ‌ترین نهالستان شمال غرب کشور واقع در شهرستان میان دوآب، قریب به یک قرن است که سعی بر فراهم کردن بخش عمده‌ای از نیاز هم میهنان به انواع نهال میوه را فراهم کند. این مجموعه که با تکیه بر دانش به روز جوانان متخصص همچون مهندس سعید قاسمی به فعالیت می‌پردازد همواره بهترین نهال‌ها را در اختیار خریداران قرار خواهد داد.

جهت ارائه مشاوره رایگان و راهنمایی شما عزیزان در خصوص انتخاب و خرید نهال میوه مناسب می توانید از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید.

وب سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال گردو :‌ palizgerdo

وب سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال میوه :‌ paliznahal

شماره تماس ها: ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳ /  مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت