شناسه خبر : 37705 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خرید کتاب درسی

کتاب درسی از مهمترین و در دسترس ترین رسانه های آموزشی می باشد که نقش موثری را در نظام تعلیم و تربیت ایفا میکند.

خرید کتاب درسی

 بسیاری از پژوهشگران، کتاب درسی را به عنوان یکی از رسانه های کارآمد و اثربخش آموزشی محسوب کرده اند که زمینه ی یادگیری و خودآموزی را برای فراگیران فراهم نماید. کتاب درسی مبنای تمامی آزمون ها و گزینش ها می باشد. همچنین رسانه ای است که همه روزه معلمان و شاگردان از آن استفاده میکنند، لذا گاهی اوقات به عنوان تمام برنامه درسی، معلم بر آن تاکید میکند. کتاب باید دارای معیارها، اصول و ضوابط خاصی باشد که وجود آنها در فرآیند طراحی و خرید کتاب درسی ضروری است. چرا که باید دانش آموزان را به اهدافی که مدنظر است و شورای عالی برای آن مدون کرده است، برسانند.

 کتاب درسی از قدیم تا به امروز دچار تغییرات زیادی شده است که همگی این تغییرات برای یادگیری ساده تر و آموزش علوم جدید در نظام های آموزشی جدید تر بوده اند. برای خرید کتاب درسی نظام جدید مقاطع مختلف راه های متنوعی وجود دارد از جمله خرید اینترنتی،حضوری، نمیاندگی پخش کتاب و...

نمایندگی های خرید کتاب درسی آزاد و تک جلدی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش است و افردا می توانند برای خرید کتاب های درسی به صورت آزاد به کتاب فروشی های معتبر مراجعه کنند.

خرید کتاب های درسی دبستان و دبیرستان چند سالی است به صورت الکترونیک انجام شده و دیگر اولیا و دانش آموزان نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بخش کتاب درسی ندارند. دانش آموزان می توانند به صورت گروهی یا انفردای با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی سفارش کتب درسی خود را قبل از آغاز سال تحصیلی جدید ثبت کنند.

اگر دانش آموزی موفق به ثبت نام برای کتاب های درسی در سال تحصیلی جدید نشده باشد، میتواند با مراجعه به سایت خرید کتاب درسی کتاب های درسی خود را خریداری کند.

تلکتاپ

خرید کتاب درسی دبیرستان

با توجه به اینکه دوره دبیرستان به دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم شده است که هر دوره تحصیلی در سه پایه تحصیلی مختلف طبقه بندی شده است.

کتاب درسی دوره اول متوسطه: این دوره آموزشی دارای 3 پایه است.

  • پایه هفتم که شامل 14 جلد برای دختران و 13 جلد پسران است.

  • پایه هشتم که شامل 13 جلد برای دختران و 14 جلد برای پسران است.

  • پایه نهم که شامل 13 جلد کتاب درسی است.

کتاب درسی دوره  متوسطه دوم:کتاب درسی متوسطه نظری: این دوره به 5 رشته ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر تقسیم می شود.

کتاب درسی فنی حرفه ای: این دوره به چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر تقسیم می شود و تهیه کتاب های درسی هنر و سایر رشته های هنرستان بسیار ساده است.

کتاب برتر

معرفی  چند کتاب برتر سال 2020

1.کتاب آئین دوست یابی

یکی از بهترین کتاب های موفقیت، کتاب آئین دوست یابی اثر" دیل کارنگی" است. این کتاب خواندنی که متن روانی هم دارد به خواننده در شناخت و اکتساب مهارت های انسانی و ارتباطی کمک زیادی می کند.

2.کتاب بی شعوری

در فهرست معرفی بهترین کتاب های خود شناسی و روان شناسی، بی شعوری حضور ثابتی دارد! کتابی خواندنی به قلم " خاویر کرمنت" که دریچه ای جدید از رفتارشناسی را به رویتان باز می کند. خواندن این کتاب علاوه بر آنکه به شما در ارزیابی و کنترل رفتارهایتان کمک زیادی می کند، باعث می شود تا به رفتار های اطرافیان که به نظرتان، نمونه هایی از بی شعوری و بی ملاحظگی هستند، واکنش متفاوتی نشان دهید.

3. کتاب ملت عشق

یکی از فاخرترین و بهترین کتاب های عاشقانه، نوشته " الیف شافاک" که داستان دو عشق کاملا نامتجانس را روایت می کند. الا روبینشتاین، زنی چهل ساله است که در طول بیست سال زندگی مشترک، هر آنچه را از عشق شناخته، وقف خانواده کرده است. تا آنکه رفته رفته، با عرفان سحرآمیز شرقی آشنا می شودو این آشنایی،ل جهان بینی اش را متحول ساخته و او را به انسان جدیدی تبدیل می کند.

4.کتاب نبرد من

تاریخ جنگ جهانی دوم، یکی از ترسناک ترین و در عین حال، خواندنی ترین مقاطع تاریخ است و کتاب معروف" آدولف هیتلر" پیشوای آلمان نازی و آن خداوندگار جنگ، به زعم خیلی ها، یکی از بهترین کتاب های تاریخی می تواند باشد. مطالعه کتاب نبرد من به خوانندگان، از ریشه های فلسفی پیدایش و قدرت گرفتن حزب نازی در آلمان و متعاقبا آغاز جنگ جهانی دوم و رویکرد نژاد پرستانه آلمان ها نسبت به یهودی ها، درک درستی می دهد.

5.کتاب خودت باش دختر

در معرفی بهترین کتاب های خود شناسی، نمی توان ا این اثر ازشمند " ریچل هالیس" ساده عبور کرد. مطالعه این کتاب می تواند نقطه شروع تحولات زندگی یک دختر یا زن باشد. آنکه سال های سال را  با کیشه ها، ذهنیات و باور های محدود کننده زندگی کرده و از شناخت ظرفیت ها و توانمندی هایش غافل مانده است.