شناسه خبر : 37704 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تقسیم سود هزار تومانی به ازای هر سهم «شغدیر»

97 درصد سود سهام در مجمع تقسیم شد

شرکت پتروشیمی غدیر از تقسیم سود هزار تومانی به ازای هر سهم در مجمع عمومی سالیانه این شرکت خبر داد.

97 درصد سود سهام در مجمع تقسیم شد
 بر این اساس این شرکت 97 درصد سود سهام خود را تقسیم نموده و مبلغ آن حدود 1,300,000 میلیارد تومان محاسبه شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت  پتروشیمی غدیر در 18خردادماه 1400 برگزار گردید. در این مجمع با حضور 75/6% درصد سهامداران تشکیل و صورت های مالی  منتهی به 1399/12/30 مورد تصویب قرارگرفت , همچنین تقسیم سود پرداختی به سهامداران شرکت به مبلغ هرسهم 1000 تومان معادل 1,300,000 میلیارد تومان و بعبارتی 97 درصد سود شرکت تقسیم گردید.همچنین در مجمع ذکر شد شرکت در حال حاضر قصد افزایش سرمایه ندارد.

بر اساس آمارهای منتشر شده از شرکت پتروشیمی غدیر نیاز عمده بازار pvc گرید ۶۵s می باشد.ظرفیت اسمی محصول pvc   شرکت پتروشیمی غدیر 120,000تن درسال بوده که سهم این شرکت در خاورمیانه ۹ درصد و در ایران ۱۶ درصد می باشد. همچنین ظرفیت اسمی تولید pvc در خاورمیانه 1,290,000تن و در ایران۷۴۵۰۰۰ تن است.

برنامه های آتی «شغدیر» برای فروش در سال 1400 چیست؟

 فروش اعتباری با LC داخلی در بورس کالا، همچنین اطلاع رسانی برگزاری مزایده در سایت شرکت و روزنامه های کثیرالانتشار از جمله برنامه های آتی شرکت در سال جاری بوده واز دیگر برنامه‌های شرکت شناسایی مشتریان جدید داخلی، ورود به بازارهای جدید خارجی و شناسایی مصرف کننده نهایی می باشد.

ایجاد بازار رقابتی با برگزاری مزایده عمومی بر اساس قیمت گذاری کارشناسی شده و منطبق بر نشریات تخصصی و همچنین انعطاف پذیری در ترم تحویل محصولات فروخته شده نیز از جمله برنامه‌های آتی شرکت در مجمع برگزار شده عنوان گردید. طبق آمارهای اعلامی ظرفیت اسمی تولید پی وی سی در سال۱۳۹۷, ۱۱۲.۱۶۴ در سال۱۳۸۷،۱۱۶.۰۰۹ و در سال۱۳۹۹، ۱۲۰.۰۱۲تن است.

میزان فروش داخلی  پتروشیمی غدیر در سال ۹۹ ، ۱۷.۰۹۶ میلیارد ریال است که از فروش ۸۹,۷۵۱ تن محصول حاصل شده است. در مجمع برگزار شده از جمله دلایلی که برای افزایش مقدار فروش داخلی در سال ۹۹ ذکر شد افزایش تقاضای بازار داخلی و کاهش قیمت های جهانی در شش ماه اول سال ۱۳۹۹ و همچنین محدودیت در صادرات به دلیل بیماری کرونا در شش ماه اول سال ۹۹ بوده است.

آمار ارائه شده

براساس آمار ارائه شده در مجمع در زمینه صادرات از ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ افزایش نرخ جهانی و کاهش تقاضا در بازار داخلی و همچنین با کاهش محدودیت‌های کرونا فروش صادراتی نسبت به ۶ ماهه ابتدایی سال با روند افزایشی روبه‌رو بوده است. همچنین درآمد ارزی حاصل از صادرات به مبلغ حدود ۳۷ میلیون دلار بوده که بخشی از این درآمد صرف خرید مواد و قطعات یدکی و مابقی آن در شبکه بانک مرکزی عرضه شده است.

در گزارش مجمع بر اساس مفاد ماده ۱۲۴ قانون تجارت در خصوص تعیین یک نفر شخص حقیقی به عنوان مدیر عامل، ذکر شد که در سال مالی مورد بحث در مورد گزارش این موضوع حل و فصل شده است و در حال حاضر سید محسن شمس به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر  فعالیت دارد.

دیگر مصوبات مجمع «شغدیر» چه بود؟

 از دیگر مسایل مورد بحث مجمع این بود که در سال مالی جاری شرکت با مدیریت و کمک پرسنل به سود حدود۱,4۰۰,۰۰۰میلیارد تومان دست خواهد یافت. در مجمع برگزار شده، مقرر گردید که پیگیری مطالبات سنواتی در دستور کار شرکت قرار بگیرد. همچنین تعیین تکلیف برای۲۳تن کاتالیست و ماشین آلات خریداری شده و مجموعه۲۲۴واحدی ممکو انجام شود.

در پایان جلسه در خصوص نرخ مالیات و معافیت مالیاتی شرکت پتروشیمی غدیر عنوان شد که این شرکت از سال ۸۸ تا ۱۳۹۸ معافیت مالیاتی داشته است و در تلاش است که این معافیت را تمدید نماید. همچنین در خصوص صادرات ،در مجمع برگزار شده ذکر شد که شرکت در حال پیگیری جهت اخذ مجوز صادرات محصولات خود برای حوزه اروپا می باشد.